tot juni; volgens de sterren






Ze is jarig vandaag  D, waarmee ik al 15 jaar in een schrijfgroep zit.


Ze is maatschappelijk werkster en schrijft sprankelend met humor en zelfspot over"alledaagse"dingen, ook van haar werk. Als ze een wekelijkse column zou hebben in de Stentor  of de VK zou ik hem als eerste lezen.


Het is leuk, zo’n schrijfgroep. We hebben al van alles georganiseerd en workshops gedaan. Soms vertrekt er weer eens iemand en komt er iemand bij. Eén van de schrijfmaatjes schreef een prachtige novelle over een voorouder, een kapitein ( ook een voorouder van Lolle Nauta)Hij is vertrokken naar een baantje aan de universiteit van Kopenhagen , maar dit terzijde.


Gisteren had ik dit boek voor haar gekocht van de Kunstenaarsvereniging in Zwolle. Ik heb het zelf ook en geef het graag als cadeau.


Ik liep zo door oude straatjes en dacht:
Ik ga kijken of mijn vriendin de waarzegster er is.
En ja hoor, om een uur of vijf belde ik aan en ze deed onmiddellijk open.



Ze lachte.
"Jij komt zeker voor de sterren  Laila", zei ze.Ze kent me zo langzamerhand.

"Ga zitten dan haal ik koffie."



"Afgelopen januari is Jupiter, de grootste planeet, het snelle actieve en vrijheidslievende teken Ram binnengegaan.
Er is dan collectief meer hoop en optimisme. Dat zien we bij de bevolking van Tunesie, Egypte.


Dit voorjaar krijgt de drang naar vrijheid nog een extra impuls,als de dwarse,oorspronkelijke en anti-autoritaire Uranus, ook de Ram binnengaat.


Het is in het klein en in het groot de tijd om ons te bevrijden van knellende banden.


Tot juni is het goed om daarmee in het reine te komen en met nieuwe initiatieven en voorstellen te komen. Het is de tijd voor nieuwe plannen en nieuwe ontwikkelingen en voor veranderingen op alle gebied, van relaties tot in de wereld van techniek.Maar wees niet te euforisch. Pas op voor Overschatting.


Vanaf juni gaat Stier het proces weer afremmen.


Uranus blijft echter nog jaren in de Ram, met de behoefte aan vrijheid.


Verbeter de wereld past goed bij Uranus."


"Maar begin bij jezelf," kan ik natuurlijk niet nalaten te zeggen.


Spannende tijden dus.


D. gefeliciteerd vandaag!




bron Karen Hamaker
www.odrerir.nl én www.cgjung-verenigingnederland.nl
 
 
www.paletzwolle.nl
 
 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op tot juni; volgens de sterren

  1. Wim Duzijn zegt:

    Ik hecht weinig waarde aan dit soort astropolitieke voorspellingen. En als je er dan toch aan begint dan vind ik de positie van PLUTO (de planeet van de dwang, dictatuur, oligarchie, geldverslaving, etc) belangrijker. Die bevindt zich nu in het autoritaire vaderteken STEENBOK. Dat kan positief uitvallen: dictatuur wordt vervangen door gezag (positieve autoriteit). De positieve, alles onthullende kwaliteiten van PLUTO (denk aan WIKILEAK) kunnen in dienst worden gesteld van de ordescheppende, regels in het levende roepende SATURNUS. De door PLUTOCRATEN beheerste geldmarkt reguleren bijvoorbeeld. Wetsdwang (het volk is er voor de regenten) vervangen door regels die in dienst staan van het volk. etc.. etc..
    Op het net vind je een uitgebreid artikel daarover:http://astrology.about.com/od/plutoincapricornto2023/qt/PlutoCap.htm

  2. laila zegt:

    @Wim.
    Karen Hamaker heeft een goede naam, maar dit is natuurlijk een ludieke bijdrage.
    Jouw aanvulling is interessant.

  3. laila zegt:

    @Wim.
    Nog even.
    Op de link in mijn bijdrage kun je lezen over een wereldprimeur waar Karen Hamaker bij betrokken is.
    Een officiele Bachelor-opleiding tot astroloog. Niets voor jou om te doen?
    Maar goed:
    Als Zwollenaar kun je ook genieten van een andere wereldprimeur.
    Salute; het lekkerste Italiaanse ijs, is vandaag weer open.
    ( http://www.salute.nl)
    Nog een uurtje en dan:
    pistache, kwarkbosvrucht, met slagroom:-)

  4. laila zegt:

    nb.
    In de nieuwe VPRO-gids staat een uitgebreid artikel over Langgestraften, nav het tv-programma.
    Teammanager Jan Reehorst ( Balkbrug) komt uitgebreid aan het woord.
    Ik ken hem al tig jaar; als praktijkbegeleider en uurdocent. Dinsdag heb ik hem nog verwelkomd als praktijkdocent. Hij had voor een dubbele les een TBS-client meegenomen.
    Erg boeiend, natuurlijk.
    Ivm andere prioriteiten heb ik een blogpauze.

Geef een reactie

