empathie is in, of regeren de hormonen?

Naarmate 1  maart naderde nam mijn droevenis toe.
Wat moet ik ergens met een blogje in een hoekje,dacht ik.

Als ik zie hoe anderen dat gedaan hebben; zo’n blog maken dat zakt mij de moed in de schoenen.
Vooral wat betreft het virtuele netwerken. Daar heb ik geen tijd voor (zin aan)en als je een blog hebt gemaakt en er wordt minimaal op gereageerd stimuleert dat niet.

Groot was mijn blijdschap dan ook toen ik gisteren las over een overname.

De reacties daarop zijn echter weer een domper.

Natuurlijk is hier ook sprake van cognitieve dissonantie.
Als je met veel droevenis en rouw weggegaan bent , een nieuw blog hebt gemaakt, dan schept het verwarring als blijkt dat je toch weer "terug kunt."

Wat mij betreft ga ik nog jaren gewoon zo door,maar of dat kan?
In ieder geval tot 1 juni;blijkt.

Gisteren vond ik de beelden van Schoonheid en wetenschap op het journaal fascinerend.

Het is vakantie, maar het is koud en Rotterdam iets te ver,vandaag.

Dus het wordt Groningen, met een blad in de tas.

Empathie is in, staat op de voorpagina.

Een sympathieke leuze in een verharde kille maatschappij.

We kunnen toch gewoon zorgen dat empathie de norm wordt.Een beetje maakbaar is de samenleving  nog steeds?
Wat denkt u?

2 argumenten tegen:

1 recent onderzoek ( Jack van Honk)  heeft aangetoond dat het toedienen van testosteron aan vrouwen de empathie doet verminderen.

2 Meer dan mannelijk is de nieuwe roman van Marion Bloemen ( zie VK vandaag) waarin ze onderzoekt hoe mannelijke seksualiteit werkt of vermindert door ziekte en wat dat betekent voor de liefde.

De grote vraag is misschien wel:

In hoeverre laten mannen/vrouwen zich door hormonen regeren???

Zie ook mijn bijdrage over sex addiction als stoornis.
Een stoornis waar wat aan gedaan kan worden.

De Schoonheid van Wetenschap, heeft vele kanten.
Als visueel plaatje en als toepasbare kennis.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op empathie is in, of regeren de hormonen?

  1. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Een weblog in een hoekje,
    een treffende omschrijving.
    Ik was/ben ook heel blij met deze bloggerscommunitiy.
    Wie weet sluit ik mij uiteindelijk,
    als er niks anders komt,
    bij OBA aan.
    Maar nu nog niet.
    Ik blijf hopen op een alternatief

  2. laila zegt:

    Ja; maar ik ren naar de trein.
    Wat vind je van de vraag?

  3. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Empathie in?
    Niks van gemerkt.
    Ik hou het op de hormonen.

  4. jozzua zegt:

    ook gelezen over Onderzoek van Testostereon meer of minder bij Vrouwen en Mannen!!??
    Vrouwen hebben meer Empathie dan Mannen..
    Maar als Vrouwen meer Testosteron krijgen, kregen toe -de-diens hadden die Vrouwen minder
    E M P A T H I E
    Of wist U dat al ..
    Groet á Vous Joshua

  5. Maria Trepp zegt:

    Laila, Ik schrijf ook over Schoonheid in de wetenschap vandaag, we hebben enkele foto’s hier in Leiden hangen.
    Hormonen, niets mis mee toch??
    …en als je op een nieuwe blog zelf bij anderen blijft reageren, wedden dat men ook bij jou reageert?

  6. laila zegt:

    @CAM.
    Zou het?
    @jozzua.
    Dat bedoel ik.
    @Maria.
    Wel als ze regeren.
    Net terug uit Stad. Genoeg stof voor 10 blogs;-)

  7. Blew zegt:

    Eerst zelfstandig worden, dan aansluiten. Empathie is in. Groetjes, Blew

  8. laila zegt:

    Empathie wordt steeds meer in:-)

Geef een reactie

