hout / februari 2016 oasem

Gisteren stond het in de krant.
Een groot interview met Daniel Lohues.

Over zijn stemmingswisselingen, het dorp van zijn jeugd, Erica, waar hij nog steeds woont.

” Erica is geen fotomodel,maar een vrouw met een karakterkop. Dit was anderhalve eeuw geleden allemaal moeras,swamps.

In Amerika,in Iowa heb je dezelfde dorpen,maar het liefst trek ik naar Seattle,tegen de Pacific aan.
Dan kom je erachter dat het beeld over Amerika helemaal niet klopt.

Echte blues is evil. Dat zit in me,ik heb een duistere kant. Ik ben al een tijdje bezig met een plaat waar het naar boven komt
Twee Duuster, deTwilight Zone.”

Aan het eind van het interview heeft hij het over de adders in het lievelijke berkenbos en dat is zo. Wij hebben ze daar gezien.

Gisteravond hebben we weer wat van zijn mooie liedjes beluisterd.

Hier kom ik weg bijvoorbeeld.

Zijn taalgebruik vind ik uitblinken in soberheid en hij is zeer muzikaal. Multiinstrumentalist.

Hij plukt de liedjes uit de lucht.

Op ’n bankie op de Westenesch
Zit ’n man, nog nooit zo ver van huus af west
Hij nemp n slokkie uut zien blikkie Aldi bier
En hij denkt wat doe ik hier
 
” Ik heb hem echt zien zitten,de Pool.Hij zei:
Tesknie za Domem en dat betekent heimwee.Thuis heb ik het opgezocht.”

Zijn theatertour Hout moet gaat tot 23 juni door het land.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

