waar hou jij van?/ juni 2016 VERA in saaie voetbaltijden./ de rode duivels/ Portugal – Wales/ Ronaldo?


Waar hou je van? Nee; ik vraag niet van wie,want dat is te persoonlijk.

Terwijl droevenis al bij het ontwaken aanwezig was kwam daar bij het lezen van de kranten en de bijdrage over het artikel in de HP ( Aad Verbaast), ergernis, kwaadheid en allerhande nare  gevoelens bij.

Ik wil dit niet, dacht ik. Je kunt je focussen op iets anders.

Waar houd ik van?
En nav de kranten heb ik drie items uitgezocht, een momentopname, want er is zoveel waar ik van hou.

The First People van Marlene Dumas koos ik.
Naar aanleiding van Kunstenaars over Kunstenaars in de VK.  Decorontwerper Thomas Ruppert zegt:
“Want hoe langer je naar deze baby’s kijkt,hoe meer mens,karakter je ziet.Niet alleen de kwetsbaarheid van een pasgeboren kind wordt uitgedrukt,maar ook de eigenheid,doorleefdheid,lelijkheid en zelfs stervelijkheid. Je ziet eigenlijk een compleet leven van begin tot eind.”
En dat heb ik ook regelmatig gedacht bij babies.

Bach aan de rand van de kuil, vond ik ook treffend, in de VK.
Celliste Eveline Rosenhart maakt muziek waarbij je kunt huilen bij een begrafenis.
Bewogen Afscheid, heet haar nieuwe verzamel-cd.

Ik zou de cd meenemen ,want het derde dat ik nu kies heeft te maken met rust in een hectische doorgedraaide wereld.

De Stentor heeft een mooi artikel over momenten van rust en reflectie, die je bijvoorbeeld kunt vinden in een weekendje klooster.

Ik stel me zo voor dat ik straks de trein neem. Het is niet eens ver.
De cellomuziek neem ik mee en een flesje wijn.
Een pen en papier om een beetje te schrijven. In alle rust;in klooster Sion in Deventer.
En de monniken koken voor me.

EN JIJ?
WAAR HOUD JIJ VAN?

www.sionline.nl

je kunt er een kaarsje voor Maria aanstekenKnipogen


22-6

Prachtig; die excentrieke Vera en de zorgzame collega in dat typische Engelse landschap.

Halverwege: “Ik geloof dat we hem al gezien hebben.”

“Ja, maar ik weet niet meer hoe het af loopt.”


1-7 Historisch.

De Rode Duivels

Tjongejonge; alweer een “ünderdog”die wint. Geweldig.

Nu IJsland nog:-)


6-7-2016
The (old) land of my fathers is dear to me,
Land of bards and singers, famous men of renown;
Her brave warriors, very splendid patriots,
For freedom shed their blood.
———————————————————–Afbeeldingsresultaat voor bale met dochter
10-7-2016
Het is hem gegund: Ronaldo.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op waar hou jij van?/ juni 2016 VERA in saaie voetbaltijden./ de rode duivels/ Portugal – Wales/ Ronaldo?

  1. Frans Muthert zegt:

    Ja, dat is inderdaad andere koek.
    Ik heb trouwens op dit moment Mozart op staan. Symfonie in E flat.
    Maar het zou te voeren om alles wat ik mooi vind op te sommen.

  2. Aad Verbaast zegt:

    Gelukkig is er nog veel moois te ontdekken! 😉

  3. Christien Damman zegt:

    Ik hou van rust en echte mensen. Ik sta helemaal achter je verhaal, kan me er helemaal in vinden.
    Dank maar weer Laila.

  4. Wim Duzijn zegt:

    Ik heb momenteel een cd in mijn afspeler liggen die zo’n 25 uitvoeringen bevat van het nummer A NIGHTINGALE SANG IN BERKELEY SQUARE (een hit uit 1940).
    Hetgeen dus wil zeggen dat het een lievelingssong is van me…
    Hieronder een link naar een vertolking van PETUA CLARKhttp://www.youtube.com/watch?v=Kfi8HrPHx34&feature=related

  5. laila zegt:

    @Frans.
    Lichte vrieskou met zon; daar houd ik ook van. Net met de hond gewandeld.
    Mozart gaat ook mee naar Sion, vanmiddag;-)
    Het is trouwens een verzamelcd. De reverie van Debussy staat er ook op en die speel ik, maar wil ik graag op cello horen.
    @aad.
    Zo kom je er niet van af?
    Waar houd jij van?
    Overigens heb ik geen kritiek op jouw bijdrage! Wel op de HP.
    @Christien.
    Een lieve reactie.
    @Wim.
    Aha; zo even luisteren naar Clark.
    Dank u.

  6. kuifje simon zegt:

    Van m’n jongste kleinzoon Issa (10 mnd) die me begin deze week onder nieste, en nu ben ik verkouden 😉
    Voor de troost Arvo Part opgezet !

  7. Annet zegt:

    Dacht dat ik moest kiezen uit de baby’s
    en koos voor baby drie:)
    er is zoveel waar ik van hou….
    als het mijn leven maar verrijkt…..
    als het me optrekt naar boven, hemelwaards……
    Ik hou het meest van stilte (denk ik)
    waarin gedachten kunnen onststaan
    en waarin ik kan creeëren……
    ik hou van houden van
    ~)

  8. laila zegt:

    @simon.
    Issa; mooie naam. Vanavond ga ik Part luisrteren. Ken ik niet.
    @Annet.
    "Ik hou van houden van".
    Ik ook:-)

  9. parkschool zegt:

    A nightingale sang at Berkeley Square by Mel Torme. (also By Ella Fitzgerald)
    Look it up at You Tube.
    Friend of Laila

  10. Trektocht zegt:

    Van jou! Zucht.

  11. laila zegt:

    @Parkschool.
    Heb je gezien dat ik in het Sionklooster een kaarsje aangestoken heb:-)
    Ik zoek het op; maar nu niet.

  12. laila zegt:

    @trekkertje.
    Dat was de vraag niet.

Geef een reactie

