gewoon een Drents dorp/2015 quasirealisten in Gees en Roden

  Gewoon een Drents dorp. Ze zit voor de Mariakerk, Lammechien.
Het zusje van Bartje . Bartje, die niet voor brune bon’n bidt. Zij ook niet, denk ik.   De kerk staat op de brink , waar een muziekkoepel is en je zomers ijsjes kunt kopen.
  Een klein stukje fietsen, langs de molen en dan kom je bij het Dwingelderveld een schitterend gebied.   We hebben er voor het eerst sinds jaren weer een huisje gehuurd. In mei.
  Iets om je op te verheugen.  Fietsen met de haren in de wind,en terrasjes overal.  
Nog een paar maandjes en het is zover.   See you Lammechien.  
 
beeldje: Suze  Boschma-Berkhout, 1955
—————————————————————————————————
2015 http://www.beeldeningees.nl Quasirealisten met Henk Vos takkenvrouwws15-1-225x300  
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

14 reacties op gewoon een Drents dorp/2015 quasirealisten in Gees en Roden

  1. Glaswerk zegt:

    @Laila: Het is goed toeven in het Drentse land en al zeker in mei.

  2. laila zegt:

    Ik verheug me er op Glaswerk:-)

  3. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Lammechien ik weet het nog,
    dwz, het boek dat heb ik gelezen,
    ik wist niet dat zij ok een beeld heeft.

  4. laila zegt:

    @CAM.
    Het is in Ruinen.
    Een feest in mei.

  5. Aad Verbaast zegt:

    Ik vertoef regelmatig in die omgeving. Prima plek, goede keuze van je.
    Misschien komen we elkaar nog wel tegen 😉

  6. laila zegt:

    Op een terrasje Aad:-)

  7. martin zegt:

    Vooruit genieten!

  8. Annet zegt:

    Hoop je te ontmoeten…Laila…
    Gieterveen en vraag naar Lemaire
    of Hulzebos, ‘o dat huis met al die bossies
    erom tou’ ja dáár…….. ben nog van plan om
    aan (ben even haar naam kwijt) aandacht
    te besteden…..

  9. laila zegt:

    @martin.
    Het is altijd goed om je ergens op te verheugen.
    @Annet.
    Ook een Drents terras.
    Olga Wiese zag ik op TV Noord. Een hele dik bos grijs haar maar geen spat veranderd.
    Ik blijf hier bloggen tot 1 maart.
    Triest alles.

  10. laila zegt:

    nb.
    Het valt me tegen dat de landelijke pers geen aandacht schenkt aan deze fascinerende kunstenares.

  11. moonfairy zegt:

    ik vind het een mooi beeld
    ik vind die voetjes zo levensecht voor een meisje van die leeftijd
    groet Moonfairy

  12. moonfairy zegt:

    suze maakt mooie beeldjeshttp://www.google.com/imgres?imgurl=http://drenthekunstbreed.nl/images/upload/noordenveld/beelden/413-HPIM3041.JPG&imgrefurl=http://drenthekunstbreed.nl/kunst/kunstwerkoverzicht.asp%3FM%3D1%26G%3D12&usg=__tU0lHyr8_WU8FxxlA4rbU4HGM3s=&h=600&w=450&sz=63&hl=en&start=0&zoom=1&tbnid=obn__ycMeKgA4M:&tbnh=151&tbnw=117&ei=aTI9TYqBAs3rOefT5OsK&prev=/images%3Fq%3DSuze%2BBoschma-Berkhout%26um%3D1%26hl%3Den%26sa%3DN%26rlz%3D1T4ACPW_enNL348NL348%26biw%3D1109%26bih%3D605%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=571&vpy=54&dur=11139&hovh=259&hovw=194&tx=107&ty=165&oei=aTI9TYqBAs3rOefT5OsK&esq=1&page=1&ndsp=18&ved=1t:429,r:3,s:0

  13. laila zegt:

    @moonfairy.
    Leuk, je reactie en de link.
    Met landelijke aandacht doel ik op de expostie van De Ontdekking van het noorden.
    Olga Wiese;
    sinds 8 januari in de Buitenplaats in Eelde.

  14. Kees Smit zegt:

    Laila, wij gaan ook de laatste jaren geregeld een paar dagen naar Drente, naar een dorpje achter Rolde, je kan de toren zien. Maar die Lammechien (ik heb het boek ook gelezen), zit ze te naaien? Zo te zien trekt ze aan naald en draad. Veel plezier in en om je huisje!

Geef een reactie

