hoe vergeefs alles en toch opnieuw begonnen/8 oktober 2015 Prijs der Nederlandse letteren




Heel mooi vind ik het artikel in de VK vandaag met de titel als hierboven.


Bij alle commotie rond het stoppen van het VK-blog was ik aangenaam getroffen gisteren door het bericht dat Remco Campert de Gouden Ganzeveer krijgt.
Ik had ,toevallig, in mijn vorige blog genoemd dat hij de gedichtendagbundel schrijft.
Waar ik me op kan verheugen.


“De Academie De Gouden Ganzenveer roemt schrijver,dichter en Volkskrantcolumnist Remco Campert om zijn veelzijdigheid als auteur,de lichtheid van de toon van zijn werk en zijn vermogen om zijn denk-en verhaallijnen bedrieglijk eenvoudig zo vorm te geven,dat ze voor een breed publiek toegankelijk blijven.”
 
Prachtig vond ik zijn column zaterdag, over het “afgelopen klotejaar.”


Zolang ik dit soort stukjes nog kan schrijven, tot 1 maart, zal ik het doen.


Een naderend afscheid is verdrietig, maar er kan nog veel gebeuren.


Veel moed wens ik de lezer;de medebloggers, die ook getracht hebben met hun bijdrages voor een breed publiek toegankelijk te zijn.
——————————————————————————————————————————

Vandaag ontving Remco Campert de driejaarlijkse oeuvreprijs der Nederlandse letteren uit handen van koning Filip.

Hier samen met Deborah; scrabble spelen ze elke dag.

df428fae-3cd8-11e3-99c9-123883cd73b3_original

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

14 reacties op hoe vergeefs alles en toch opnieuw begonnen/8 oktober 2015 Prijs der Nederlandse letteren

  1. Thera zegt:

    Een "verukkelukke" en toegankelijke schrijver, die wat mij betreft alle prijzen verdient.
    Ook na 1 maart blijf je wel schrijven hoor, hoop ik, laat me weten waar ik je dan vinden kan? Of ben je ook al aangeschoven bij een van de verschillende initiatieven?

  2. laila zegt:

    Dank je wel Thera.
    Nee; ik wacht rustig op de doorstart van het blog.
    Ze kunnen toch onmogelijk zoveel talenten, die menig "burgerjournalist"naar de kroon stijgt overboord gooien?:-)

  3. kuifje simon zegt:

    Remco krijgt terecht een gouen veer
    en wij bloggers
    moeten er een laten
    wat zeg ik ?
    Een heel verenpak !!

  4. laila zegt:

    Ja; en we worden als"gansjes behandeld, maar zo zijn we niet getrouwd?;-)
    Al die kwaliteit, creativiteit, diversiteit, schrijvers van boeken, gedichtenbundels…

  5. lebonton zegt:

    precies, doorgaan tot de laatste dag!

  6. cor3306 zegt:

    Het was/ is een prachtig stukje van remco; ik heb het ook met genoegen gelezen( natuurlijk blijf ook ik wel schrijven dat doe ik overal

  7. laila zegt:

    @lebonton.
    Een wegloper ben ik niet.En; ging jij er als een angsthaas vandoor?;-)
    @cor.
    Prachtig niet. Schrijven kun je overal maar is dat ook zo leuk als hier?

  8. lebonton zegt:

    geenszins, ik ben er nog volop.

  9. laila zegt:

    Heel goed Lebonton.
    De laatste tijd heb ik me wel geergerd aan de roddel, de achterklap; het manipulerende trollenbos van de niet-autonome bloggers, waar ik geen tijd /zin voor/aan heb,maar ik realiseer me nu ook des te meer hoe waardevol het VK-blog kan zijn.
    Vandaag moet ik werken tot 19.00 uur en morgen en donderdag werkvelden bezoeken in het kader van major 5/6 ( misschien schrijf ik er over).
    De initiatieven, zoals van Kokopelli en Jacob e a waardeer ik enorm!

  10. laila zegt:

    Het liedje van De Dijk speelt door me heen;-)
    …als ze er niet is.

  11. Meesterzusje zegt:

    Beste Laila en andere bloggers,
    Kokopelli en een paar anderen gaan overleggen met de VK-redactie om het Vkblog in een of andere vorm voort te zetten – en om in elk geval de bestaande blogs met reacties toegankelijk te houden. Het fijne ervan lees je hier: http://www.vkblog.nl/bericht/364299/Voortbestaan_VKblog_%E2%80%93_waar_een_wil_is%2C_is_een_weg%3F
    Je kunt ook meteen naar de enquête gaan: https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dENtdVYyd3lYVFlzQ3g4VHFHbGpuSXc6MQ – en die invullen (is zó gedaan). Wie weet blijft ons prachtige Vkblog dan bestaan!

  12. laila zegt:

    @
    Uiteraard volg ik deze situatie en heb ik de enquete al lang ingevuld.

  13. laila zegt:

    Een erg mooi interview vandaag met Remco.
    Uit zijn nieuwe gedichtendagbundel:
    "Een oud geluid."
    poezie is het struikgewas
    waarin ik me verberg
    als de soldaten komen
    in hun gierende tanks

Geef een reactie

