nacht




"Een bliksemflits…….en toen de nacht."(Baudelaire)

Nee; ik heb het niet over het VK-blog maar over het thema van de gedichtendag op 27 januari.

Remco Campert schrijft de gedichtendagbundel en het is een thema waar je van alles bij kunt bedenken.

s Nachts komen de geesten,de demonen.
In de nacht is er de stilte,de reflectie.
Heksen dansen op de tafels, erotiek laait
en de ratten komen uit hun holen.

Van Pessoa vond ik deze Ode aan de Nacht.

Kom, o Nacht,aloud en immer eender,
Nacht,onttroond geboren Koningin.
Nacht,gelijk inwendig aan de stilte,Nacht
Met klatergouden sterren snel verschietend
In uw kleed met franje van Oneindigheid.

Kom Nacht en wis mij uit.

http://www.gedichtendag.com





Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 reacties op nacht

  1. Klaverblad zegt:

    Je onophoudelijke en onderhoudende informatie
    over kunst & cultuur blijf ik zeer op prijs stellen..

  2. laila zegt:

    Onophoudelijk?
    Als dat zou kunnen.;-)

  3. kuifje simon zegt:

    Als ik (standepede) een gedigt hat
    nou mevrouw … dan hat ik er 1 …. !
    maar ja, die / dat begrijpen wij psychologen alleen ;-))))))))
    simongroet …. avé

  4. laila zegt:

    Natuurlijk Simon.
    Zo is dat:-)))

  5. parkschool zegt:

    Happy Birthday Layla,
    See you on another blog
    Th

  6. laila zegt:

    Dank je Thea.
    Het is een rare dag.
    12(!) jaar heb ik een schrijfpodium gehad en dat valt in een klap weg.
    Another blog?
    Misschien.Ik hoop het.
    Een leven zonder schrijven voelt geamputeerd.

  7. Ingrid van den Bergh zegt:

    Hallo laila, onlangs deed ik een oproep aan bloggers om mee te doen met een Gedichtendagblogdag op donderdag 27 januari. Jouw bijdrage lijkt me geschikt om daaraan mee te doen. Mag ik de link naar jouw bijdrage op 27 januari in mijn verzamelblogje zetten, zodat andere bloggers nog eens de kans krijgen deze mooie bijdrage te lezen?
    Je vindt mijn oproep via http://www.vkblog.nl/bericht/298481
    Graag je reactie.
    Groet van Ingrid

  8. laila zegt:

    Ja hoor; dat mag.

  9. Ingrid van den Bergh zegt:

    dankje, laila, ik programmeer het vast voor de zevenentwinigste

  10. svara zegt:

    de laatste zin vind ik het mooiste
    …..om als nieuw je zelf weer uit te vinden………..
    groet je

  11. laila zegt:

    Uitwissen is doen vervagen svara.

  12. martin zegt:

    Ben je jarig? Gefeliciteerd.

  13. Ingrid zegt:

    Fijne bijdrage.
    "Franje van oneindigheid", mooi beeld.

  14. laila zegt:

    @martin.
    Ik ben al bijna weer jarig;-)
    @Ingrid,
    Het is Pessao; ere wie ere toekomt.

  15. Ingrid zegt:

    had ik begrepen maar jij had de neus…
    Fijne dag gehad?

Geef een reactie

