een sprankelend 2011 gewenst

Wat een geschiedenis zag ik net even in een flits in het journaal.
 
De eerste vrouwelijke president in Brazilie is net beedigd.
Van dissident tot president.Dilma Roussef.
Ooit was ze gevangen en gemarteld.
 
Ik hoop dat vrouwen in 2011 op allerlei gebieden meer doorbreken en/of kansen krijgen.
 
 
In politiek en bestuur, aan de universiteiten,in de media;
in de kunsten.
 
Wat dat laatste betreft vestig ik graag de aandacht op de solotentoonstelling:
Het Rijk der Kneuzen, van Olga Wiese in Museum de Buitenplaats in Eelde.
Vanaf 8 januari.
 
Ze was een vriendin van een vriendin en ik vind het prachtig dat ze nu zo’n tentoonstelling heeft.
 
Zijn we niet allen ploeteraars?
 
Veel liefde en geluk wens ik de lezer.
 

 
 
 www.olgawiese.com
 
www.museumdebuitenplaats.nl
 
 
 
 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

20 reacties op een sprankelend 2011 gewenst

  1. Selma zegt:

    Van die journaalflits blijft mij het beeld van die zes joggende vrouwelijke bodyguards bij,
    en dat Dilma Roussef moest sniffen toen ze beëdigd werd,
    erg mooi allemaal

  2. Apiedapie zegt:

    Ja, geweldig!

  3. Jacob Hesseling zegt:

    Dus gelukkig emanciperen en ploeteren in 2011 – ik steun je in de strijd 🙂

  4. svara zegt:

    we ploeteren wat af
    als we maar de juiste kant opgaan
    soms een bietje lastig op zo’n rond ding
    het enige voordeel is dat we onszelf altijd wel een keertje tegenkomen
    of we het ooit begrijpen?
    in elk geval geeft die mooie mevrouw hierboven hoop!!!
    mooi dat je er aandacht aan schenkt
    ook alle goeds en een inspirerend jaar voor jou gewenst Laila

  5. Ngezondconstructiefcreatiefliefdevolnieuwjaar zegt:

    HAPPY
    NEW
    YEAR!

  6. peterus zegt:

    Laat de vrouwen maar komen.
    Het kan er alleen maar beter op worden.
    Een heel goed 2011

  7. Marius van Artaaa zegt:

    een mythe is geboren, laila
    de zoveelste verlosser in ZA
    ik hoop dat ze bestand is tegen
    de hoge verwachtingen en de zegen
    van het volk dat haar hielp aan de macht en
    dat ze kan brengen wat ze van haar verwachten…/-:[}

  8. Aad Verbaast zegt:

    Mooie schilderijen, in de buurt van me dus ik ga misschien wel even een kijkje nemen. Dank voor de tip.
    Alle moois toegewenst voor 2011!

  9. 100_woorden zegt:

    Ik hoop op de beste mensen (m/v) op belangrijke plekken, als dat vrouwen zijn is dat meegenomen, maar sekse moet niet de belangrijkste reden zijn voor de positie die iemand bekleedt. Helaas is het nog steeds zo dat mannen eerder mannen aanstellen dan vrouwen en wat helemaal vreemd is, is dat in onze cultuur, die toch niet echt als macho bekend staat, de vrouw weinig aan bod komt.
    Of 2011 beter zal worden, ik hoop het, maar vrees dat het tegen beter weten in is.

  10. laila zegt:

    Dank voor de reacties.
    Heel divers,zoals het VK-blog.
    Zoals het leven:-)

  11. sprakeloos zegt:

    van een van de kneuzen een goed 2011 toegewenst.

  12. Glaswerk zegt:

    @Laila: Ik kom je gewoon even een gezond, goed en creatief 2011 wensen.

  13. Kees Smit zegt:

    Ik ben het helemaal met je eens, meer vrouwen in de top. Laten we aan Brazilië een voorbeeld nemen. Ik wens je een mooi nieuw jaar.

  14. martin zegt:

    Wat een mooi nieuwjaarsblog; kneuzen en vrouwen.
    Ik zal het dit jaar onthouden. Blijf ons erop wijzen.
    Voor als ik het even vergeet.
    Ik had je gemist de laatste weken.

  15. laila zegt:

    Sprakeloos,Glaswerk,Kees,martin.
    Bedankt voor de reacties.
    Speciaal de werkenden die weer door weer en wind moeten wens ik sterkte.
    Het is even weer wennen;de kou van januari.
    Wat zegt het dat zo weinig vrouwen reageren?

  16. Annet Lemaire zegt:

    Wat een goeie tip: het Rijk der Kneuzen…Eelde is hier vlakbij…..
    Wij zijn allen Kneuzen die er wat van proberen te maken….in onze zoektocht…..
    Sommigen zijn daar wat onhandig in, zoeken niet maar vluchten voor levensvragen…
    Aan dat soort mensen heb je niets…..
    Het zijn ook sterke benen die zichzelf kunnen dragen en vrouwen zijn daar beter in (over het algemeen dan)….maar op de een of andere manier zien we altijd zo tegen mannen op….misschien iets uit de oertijd….
    Wens je een creatief liefdevol en spiritueel jaar Laila!

  17. laila zegt:

    @Annet.
    Dank voor je wensen.
    "…op de een of andere manier zien we altijd zo tegen mannen op…"
    Zouden veel vrouwen dat hebben?
    Ik ken niet zo veel vrouwen die dat hebben.
    Dat heb ik niet; wellicht mede omdat ik al heel lang goed samenwerk met mannen (en vrouwen.)
    De expositie van Olga Wiese vind ik ook echt iets voor jou.
    Zelf ga ik pas in de voorjaarsvakantie, maar ik zou een impressie van jou erg waarderen.
    Hoe kijk jij met jouw "Kunstoog" tegen haar werk aan?

  18. pierra zegt:

    Wat zou ik er graag een kijkje nemen, maar het is wat ver weg…
    Verder hoop ik met je mee op een geemancipeerd jaar waarin we heerlijk voortploeteren 🙂
    Beste wensen !

  19. laila zegt:

    Dank je.
    We zullen doorgaan….:-)
    ,maar nu eerst nog een les over persoonlijkheidsstoornissen..Ha.

  20. laila zegt:

    Van schrik heb ik mijn laatste bijdrage over Matisse en Dick Bruna maar weggehaald.
    We zullen doorgaan…, wordt nu wel wat wrang.
    Geenstijl lacht in zijn vuistje.
    Ik hoop op een goed alternatief en adviezen van de technici.

Geef een reactie

