100 invloedrijke Nederlanders ( chakra’s)/10-10 duurzaamheid 2016-no. 14 Boyan Slat

Vanmorgen klikte ik op e-trouw en vond daar een aantal artikelen over de top 100 Duurzame mensen in Nederland.
 
Het gaat dan om ondernemers, kunstenaars,technici,denkers,doeners…
 
Afgezien van de totstandkoming van die lijst van 100,was ik getroffen door iets wat je “toeval” kunt noemen.
 
Oud-bestuurder Herman Wijffels ( SER,bank) staat op nummer 1 ( Femke Halsema op 7)
 
Laat ik nu net gisteravond in een boek hebben gelezen waarin een aanbevelend voorwoord staat van Herman Wijffels.
 
In het kader van de maand van de spiritualiteit is in de mediatheek op mijn werk een stelling gemaakt met nieuwe boeken  en één daarvan trok mijn aandacht:
De verlichte leider van Peter ten Hoopen.
Bij zo’n titel denk ik gauw:
“Dat zal wel”, maar toen ik las over chakra’s besloot ik het mee te nemen.
 

 
An de hand van de chakra’s ,de aan de yogaleer ontleende energiekernen,legt ten Hoopen uit hoe bewustwording geblokkeerd kan zijn en ontwikkeld kan worden.
 
 
“Een leiderschap dat op een menselijker en daardoor inspirerende manier omgaat met medewerkers,dat duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan en niet gericht is op machtsoplegging maar op bezieling”, daar pleit Wijffels voor in zijn voorwoord.
 
Een paar jaar geleden was ik bij iemand die mijn chakra s “las”
Ik zou een sterk ontwikkeld keelchakra hebben.
Aspecten daarvan zijn: communicatie,gemeenschapszin en zuiverheid, met als zintuig gehoor.Blokkades waren er vast ook wel.
 
 
Heel boeiend allemaal. Met regelmaat heb ik me in de chakra’s verdiept.
 
Hoe staat het met uw chakra’s ?
 
via onderstaande link ( van de auteur) kun je een test doen.
www.chakratest.org


6-10-2016

Een nieuwe lijst wordt gepubliceerd bij Trouw.

Er zijn interessante verschuivingen en nieuwkomers

http://www.trouw.nl/redactie/duurzame100/index.html


no.14 De jongste Boyan Slat ( 1994);uitvinder.Ruimt plastic op.

http://www.boyanslat.com

Afbeeldingsresultaat voor boyan slat

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op 100 invloedrijke Nederlanders ( chakra’s)/10-10 duurzaamheid 2016-no. 14 Boyan Slat

  1. Peter Louter zegt:

    Gisteren zat er bij de NRC een extra bijlage van het blad ‘ODE" dat geheel gewijd is aan duurzaamheid.
    Daar was heel wat aandacht voor de spirituele kant er van. Probeer het maar te pakken te krijgen.

  2. Aad Verbaast zegt:

    We kunnen nog wel wat verlichte leiders gebruiken in Nederland

  3. lebonton zegt:

    ik zal ze aan de hand van de duidelijk illustratie eens onderzoeken.

  4. svara zegt:

    Hoe het nu met mijn chakras is?
    1: Muladhara-wortelchakra
    Ik kijk een beetje met een depribui naar buiten, ik wil het mooie weer, het oude vasthouden.
    En niet alleen het weer. Als ik vergeet dat alles veranderlijk en vergankelijk is
    2: Svadistana- heiligbeenchakra
    Was ik maar weer kind dan kon ik mijn leven heerlijk spelen. In alle opzichten.
    3: Manipura-zonnevlecht
    Mijn ‘ambitie’ werd geprikkeld toen ik dit bij jou las Laila om op deze manier te reageren.
    Gelukkig heeft het niks met macht te maken maar eerder met mijn ego. Die wil dat graag
    Hoe het met mijn zelfrespect is gesteld?
    Een aardige mantra om te herhalen: ik ben wie ik ben en dat is goed.
    4: Anahatha- hartchakra
    Mijn hart maakte een sprongetje toen ik dat las van Herman Wijfels. Het gaat in de hele maatschappij in elk contact over de juiste verhouding: geven en nemen
    Ik-heid en mijn-heid staan onvoorwaardelijke liefde in de weg.
    5: Vishuddi – keelchakra
    Vanochtend toen ik opstond heb ik vanuit bezieling een gedicht geschreven. Dat is een van mijn manieren hoe ik mij vanuit mijn kern graag uitdruk. Hoe lekkerder ik in mijn vel zit hoe makkelijker ik mijn ziel de wereld in communiceer
    6: Ajna – voorhoofdcentrum
    Het is lekker druk in mijn hoofd. Hier is de dualiteit duidelijk voelbaar. Ik moet selecteren wat ik opschrijf nu, ordenen, kiezen. Ik heb zooooveel over de chakras geschreven. Mijn fysiek willetje (de derde chakra) wil wel veel nu, maar mijn mentale wil van deze chakra zegt dat het verstandiger is om dat niet te doen. Als deze twee wils-aspecten met elkaar in harmonie zijn is er: wilskracht. En zie ik…..helderder
    7: Sahasrara – kruinchakra
    Misschien moet ik toch maar even gaan mediteren nu. Dan kom ik in de zevende hemel. Zo’n gevoel als je verliefd bent. En dan op alles en iedereen.
    En de kunst is om dit gevoel mee te nemen als ik vandaag….
    1: me gedragen weet als ik naar buiten kijk
    2: Het leven durf te spelen
    3: Blij ben met mezelf
    4: Geef en ontvang
    5: Doe waar ik goed in ben
    6: Met een heldere blik de wereld inkijk
    7: Dan waan ik mij in de zevende hemel in de waan van deze dag
    Laila dank!

  5. laila zegt:

    @peter.
    Jammer; gemist.
    Je kunt niet alles lezen:-)
    @Aad.
    Volgens Mario Vargas Llosa ook.
    Het woord "verlicht"roept alleen weerstand op.
    @lebonton.
    Een link zal ik toevoegen waarbij je een test kunt doen.
    @svara.
    Een mooie reactie.
    De chakra’s; één van de vele invalshoeken.
    Panta Rei.
    Gisteren hoorde ik van welke oude filosoof die uitdrukking komt.
    Je kunt niet twee maal in dezelfde rivier stappen, is ook van hem.

  6. Glaswerk zegt:

    @Laila: Ik heb louter uit nieuwsgierigheid de test gedaan.
    Blijkbaar is mijn "Kruin chakra" zwaar onderontwikkeld en raadde de verklarende tekst me aan het boek van ten Hoopen te lezen/kopen.
    Ik vrees dat ik ook de rest van mijn aardse bestaan dus niet in de wieg zal zijn gelegd om uit te groeien tot een Groot Leider die zijn hogere bezieling haalt uit het Universele en Spirituele.
    Ik vermoed dat met die wetenschap op zak daar voor mij wel mee te leven valt…
    😉

  7. laila zegt:

    Ha Glaswerk.
    Ik heb de test ook net gedaan. Uitgeprint,inkt bijna op.
    Je wilt niet weten wat er uit kwam. Ha. Ik hoef het boek niet te kopen.
    Maar zeg eens eerlijk.
    Had je stilletjes niet gehoopt bevestiging te krijgen als verlichte Kokopelli-Indiaan?:-)

  8. Glaswerk zegt:

    @Laila:Je wilt niet weten wat er uit kwam.
    Nouhou…Had je stilletjes niet gehoopt bevestiging te krijgen als verlichte Kokopelli-Indiaan?:-)
    Ik heb de test gedaan in de hoedanigheid van Glaswerk.
    😉

  9. jeg_synes zegt:

    er wordt in het algemeen in het westen heel snel degenererend gedaan over chakra’s..maar er wordt al eeuwenlang mee gewerkt…wat dat betreft lopen wij in spiritueel opzicht mijlen ver achter….
    wat dat betreft is een man als Mario Vargas Llosa wel zinvol om een lezing te laten geven voor nederl. leiders, ondernemers etc…..
    heb je wat van hem gelezen? aan te raden, zeer interessant…
    ik heb je link maar even aangeclickt, want ik ben ook nieuwsgierig zoals jij en uiteraard die test gedaan….
    was nogal verbaasd over het resultaat….ik mag helemaal niet mopperen, en dat doe ik dan ook absoluut niet…:)))…mijn chakra’s zijn kennelijk in goede staat….
    bedankt voor je leuke blog en
    jeggroet

  10. laila zegt:

    De hoedanigheid van Glaswerk?
    Aha; het is wat met al die DIS-mensen hier.
    @Jeg.
    Mario Vargas Llosa was hier gisteren op een lezing. Ik zag hem in Nieuwsuur.
    Ik ken hem van de "legendarische"Wim Kayer-uren en las hem ook.
    Gezonde chakra’s Jeg, dat kan ook niet anders bij zo’n dansende vrouw:-)

  11. laila zegt:

    Nog even:
    Mijlenver achterlopen.
    Zou goed kunnen .
    Een verhouding van houten klaas staat tot…
    GGZ-Groningen heeft al twee psychiatriecongressen gehad, waarin een verbinding wordt gelegd tussen oost-west,
    of regulier en niet-regulier. Hoe je het ook noemt.
    Ik denk dat het waardevol is als het "westerse denken"meer van andere culturen kan integreren.
    Op allerlei niveaus.

Geef een reactie

