november/ 30 jaar Rowwen Heze

“Ut waas twelluf oer in Venlo.
Ut woort tied um noar hoes te gaon”.

http://www.rowwenheze.nl

Is het begin van het prachtige lied November van Rowwen Heze.
Muziek die ik leerde kennen op een begrafenis.

November;een maand van ziekte en dood voor mij.
Al heel lang. Heb ik weer een koortslip?

Maar waarom lijkt de tijd steeds sneller te gaan als je ouder wordt?

De Sprookjes van de Lage Landen kreeg ik ooit van hem. Peter Vos.

Ook dood; in stllte.

Zou hij naar huis zijn?

Een lied om in je hoofd te houden.Op de fiets in de kou.
November ; de muziek met de vele violen.

————————————————————————————————————————-

3-11-2015  11.00 uur .IM Athos.

12,5: hij heeft een mooi leven gehad.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op november/ 30 jaar Rowwen Heze

  1. kuifje simon zegt:

    Zoals mijn oud geworden vader zei:
    "Alles snijdt zich af".
    groet
    simon

  2. laila zegt:

    Tjongejonge;nog steeds natte,koude voeten.
    "Maar we zij niet van suiker!"
    Wat jou, Simon?

  3. kuifje simon zegt:

    Laila:
    tja 10 voor 10 en dan al natte koude voeten
    dat kan toch alleen maar van het douchen zijn ?
    je bent toch al niet naar buiten geweest ????
    brrrr. hoogst ongezond !!

  4. laila zegt:

    Wat denk je?
    Nog steeds koud; ik ga warme soep halen.

  5. lebonton zegt:

    de tijd gaat sneller,
    er is steeds minder straks en zo veel meer ‘toen’

  6. laila zegt:

    Maar Lebonton;
    straks is de verdieping van toen;
    er is dus nog een hele weg te gaan:-)
    nb ik hoop op een uitgebreid IM van de "beste tekenaar van Nederland",althans volgens sommigen, Peter Vos, met veel mooie tekeningen.

  7. Nummer 22 zegt:

    Voor Laila
    Van Nummer 22
    Proza
    Als de duisternis de dag passeert
    het vroeger niet meer later wordt
    een dageraad vermoeid laat opstaan
    moedeloos van onverwerkte pijn
    "het rammelt in mijn hoofd" zegt de een
    en de ander schreeuwt
    "ga weg, ga weg laat me met rust"
    Ik ben gedetineerd, maar heb niets gedaan,
    een deur valt in het slot,
    nog even, dan
    wordt door het luikje geloerd
    gesloten tot de volgende ochtend.
    Zo moedeloos gaan traag de laatste maanden van een jaar voorbij,
    bladeren dalen, wapperen neer op verlepte bloemen en het natte gras
    Het regent, guts de hele dag
    Oh, oh ik verlang naar de lente, wou dat het weer zomer was
    Een zucht, klinkt ergens anders, de laatste zucht
    het word dan altijd donker
    niets meer anders, zelfs geen blauwe lucht!

  8. laila zegt:

    Dank u voor dit mooie gedicht!
    Ik ga de kou weer in.
    Ben erg benieuwd naar reacties op mijn volgende bijdrage:
    100 jaar Valeriuskliniek.

  9. laila zegt:

    Een mooi IM in VN van Carel Peeters.
    Ik voeg nog een tekening toe.

Geef een reactie

