life- Andy Warhol/ 2015 BB King/2-12-2016 Blue and Lonesome


 
Al 30 jaar is mijn haar hennarood, (wat zeg ik: 40)maar de laatste tijd lukte het niet zo goed meer.
Te veel grijze haren.
Op advies van de kapper kocht ik de henna in een Surinaamse winkel en ik ben weer de koning te rijk.
Weer die voor mij bekende mooie rooie gloed. Super.Daar wil ik ooit de kist mee in.
 
Life kocht ik net , de autobiografie van Keith Richards,want de Stones zijn toch onlosmakelijk met een bepaalde fase van mijn  leven verbonden. Iets meer dan de Beatles.
Broeken met wijde pijpen, stickies, doorzakken in kroegen,vriendjes …hennahaar.
Dat heb ik dus nog steeds . Dat doorzakken is een stuk minder geworden. Lachen
 
Mijn eerste single was:
Walking the dog en terwijl ik net aan het koffie zetten was riep ik uit de keuken.
“Wat vond jij eigenlijk het beste Stonesnummer?”
“Wild horses“, kwam er vrij snel uit.
 
Daar heb ik nu dus geen kind meer aan; aan die man.
 
( Zelf lees ik van Yalom de Schopenhauerkuur. Prachtig)
 
morgen om 20.00 uur
BBC; Keith Richards documentaire.
 
Toch één van de lolligste Stones.

——————————————————————————————————sticky
17-6-2015  Er komt een release van Sticky Fingers, las ik net. Misschien wel de beste Stones-plaat  met de hoes van Andy Warhol, met echte rits. Hij ligt hier nog wel ergens.

Maar wat heb ik genoten van de documentaire over BB king;The life of Riley. Veel geschiedenis van de blues en allemaal mochten ze met hem meespelen.

Jonhnnie Winter, Eric Clapton, Ringo Starr…

Ik zag hem in Uitzending gemist.9 juni; het Uur van de Wolf. Twee uur topmuziek.

BB King The Life of Riley 2013 – YouTube

71-NT3dMiYL__SL1200_ bb king

——————————————————————————————————————–

2-12-2016

Zal het Echt een goede plaat zijn? Blue and Lonesome?
Knappe prestatie van de mannen.
Ongeveer 50 jaar na Walking the Dog; mijn eerst single van hen.
Afbeeldingsresultaat voor rolling stones blue and lonesome
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

25 reacties op life- Andy Warhol/ 2015 BB King/2-12-2016 Blue and Lonesome

  1. smokey zegt:

    "Meisjes met rooie haren."…:-)))
    Broeken met wijde pijpen, ja, ik weet het nog.

  2. Jacob Hesseling zegt:

    Bij elk concert van de Stones zingt Keith Richard ook altijd twee nummers, dat is voor mij dan steevast tijd om even te toiletteren ! Wat zingt die man beroerd.
    Hoeft trouwens aan de biografie niets af te doen.
    Weet nog van een vriendin met prachtig rood haar. Kreeg altijd de vraag henna ?

  3. maria-dolores zegt:

    ha, die broeken!
    ik werkte toen in een Franse firma, daar werden ze ‘patte d’élephant’ genoemd
    ’t was eigenlijk niet eens mooi, maar iedereen droeg ze…

  4. laila zegt:

    @smokey.
    In het gekkenhuis waar ik werkte hadden ze dat eens voor mij op de huisradio.:-)
    @jacob.
    Naar concerten zou ik niet hoeven.
    Het mijne is gelukkig weer als vanouds:-)
    (BROOs in de Bergkerk, Deventer is erg mooi. Ik was er gisteren)
    @MD.
    Ik was meer ( en nog wel) van de strokenrokken.

  5. Blew zegt:

    …couldn’t drag me away!
    Ken je Child of the Moon? Het was de B-side van Jumpin’ Jack Flash. Ik denk dat dat mijn favoriete RS-nummer is. Of anders Moonlight Mile, of Factory Girl, of…
    Mooi! Laat zien die rooie haren!

  6. Thera zegt:

    Ha ik word weer vrolijk van je, en dat is knap, want vandaag vliegt zo’n donker wolkje boven mijn hoofd. Ik was vroeger de vaste babysitter in een gezin, waar alles van de Stones stond. In mijn prille puberjaren heb ik heel wat liefdesverdriet verwerkt op "Blue turns to grey", "If you need me", "It’s all over now", "Come on", "Cry to me", "Time is on my side" en natuurlijk "That’s how strong my love is". Het echtpaar had elkaar voor het eerst gezoend op dat nummer. Nou ja. Opgegroeid dus met de Stones.

  7. laila zegt:

    @Blew.
    Wil ik nog wel eens doen; foto’s plaatsen. Gisteren heb ik mooie gemaakt van beelden, maar als ik wil plaatsen staat er; formaat te groot.
    Mooi he; child of the moon.
    @Thera.
    Ze vallen als een dekentje op je; die kutdagen ’s morgens. Een troost: veel mensen hebben dat.
    Zet je haar eens in de henna; dat helpt;-)

  8. kuifje simon zegt:

    Oh Laila; heerlijke blog
    ik ga bijna hyperventileren !!! (zie mijn blog)
    de solo platen van KR zijn ook niet te versmaden
    Henna, en dan had je ook nog zo’n parfum
    naam is me effe ontschoten.

  9. laila zegt:

    @simon.
    Patchouli?
    Kreeg ik laatst 🙂

  10. kuifje simon zegt:

    Juist !!!!!
    Alles komt weer terug 😉

  11. svara zegt:

    je brengt me terug in de tijd Laila
    ik was lichtblond dus henna was niet geschikt wilde ik niet fluor oranje worden
    ik was meer van de Beatles en verfde onze kleding van verschillende materialen paars
    in een zinken pan op het vuur
    resultaat: verschillende tinten.
    prachtig
    o.ja en ook had ik ook meerdere klompen in alle kleuren geverfd
    kocht mijn bontjassen op het waterlooplein
    patchouli vond ik vreselijk en kan er nog misselijk van worden….zo muf!
    ik ben de Stones pas later meer gaan waarderen.
    mijn man verkneutert zich op het boek van Keith

  12. Martin Broek zegt:

    Wild horses couldn’t drag me away, een vreselijk
    mooi liedje: schattig, bitter en hoopvol tot het einde.

  13. lokhof zegt:

    Gimme Shelter!
    (Ah, Beatles & Stones – vele onvergetelijke liedjes die me groot hebben gebracht)

  14. Henk van Loon zegt:

    Wild Horses was oorspronkelijk geschreven voor The Flying Burrito Brothers (Gram Parsons e.a.). Gelukkig hebben de Stones het zelf ook opgenomen. En veel beter!
    Want op de LP van de Burrito’s speelt gast-pianist Leon Russell af en toe (on)behoorlijk vals.
    Het verschil zal wel zitten in "Rode Libanon vs Gele Afganistan" :-))

  15. laila zegt:

    @svara.
    Ik doe koffie in de henna en kleding verfde ik ook wel.
    Ken je de viltkunstenares Claudy Jongstra?
    Werkt met natuurlijke materialen. Heel mooi.
    Klompen had ik niet;-)
    @Martin.
    Mooi niet?
    @Lokhof.
    GimmeShelter;gezien ook.
    @Henk.
    Flying Burrito Brothers; heel goed,maar eigenlijk was ik toen al in Bob Dylan:-)

  16. Gus zegt:


    Draai het hard.
    Vanavond het interview gezien 20 over 12.
    Keith 6 minuut in beeld.
    De rest, mwa
    Het boek moet verkopen.
    Ik lees het wel over 3 jaar in de ramsj.
    Eigenlijk is er niets nieuws.
    We kennen het hele verhaal.
    De echte inside stories komen niet aan bod.
    Hush, hush, mouth shut.
    Vermoedelijk is er in goed overleg met Mick uitgedokterd wat er gezegd ging worden.
    Semi-juicy stories.
    It’s about 5, kom net uit de kroeg.
    Gisteravond, 4 uur…weet ik niet meer.
    Layla, je wordt toch niet oud?
    Please, be my pillar in this wicked world. 😉

  17. laila zegt:

    Interview niet gezien.
    The American van Corbijn,zag ik.
    Wat is oud?;-)
    Take care.

  18. laila zegt:

    Dank voor de link.
    Nu nog iets te vroeg voor de Stones.

  19. Gus zegt:

    Ik weet eigenlijk niet goed wat ik met het herfstgedicht aan moet.
    Wie nu nog alleen is, zal het lang blijven…..
    Niet echt hoopvol. daarbij klinklare nonsens, Rilke ten spijt.

  20. laila zegt:

    Zeur niet Gus.
    Het is wonderschoon;qua klank. De Drentse vertaling vind ik nog mooier. Een gedeelte van een gedicht trouwens.
    Wel triest, zoals het leven toch;-)
    Ik hoorde net dat Keith in zijn huis in Connecticut het meest van Mozart geniet. Goeie keuze,niet?
    nb
    Ik heb al twee maal een bijdrage voor 2-11 geplaatst maar die verschijnt steeds nu.
    Weggehaald dus maar. Een hoop werk. Ik typ altijd rechtstreeks.

  21. laila zegt:

    Het is zo’n mooi begrip: ziel.
    Joke Hermsen schrijft erover in Filosofie Magazine.
    Dat ze uit het raam kijkt en. ..ook zij is voor: mindfulness.
    Volgende week verschijnt haar essay:
    De windstilte van de ziel.
    Duizenden kanten kun je ermee op.
    Well:
    Opeens herinner ik me de legendarische October Song van The Incredible Stringband.
    Ik zag hen in het Concertgebouw,waar ze bijna geelectroficeerd werden.
    Nog even luisteren en dan de computer weer uit.
    Zo’n lied dat om de zoveel tijd weer binnendringt.
    Het thema van de Jan Hanlo-essayprijs 2011 is net bekend.
    "Vergeet de zintuigen niet," of iets van deze strekking.
    Intuitie bijvoorbeeld ; niemand weet precies wat het is maar het kan een drijvende kracht zijn.
    Daar ga ik me het komend halfjaar maar eens over buigen.
    Tijdens de afwas en op de fiets…
    Met als doel:
    Een essayprijs te winnen,al moet ik er honderd voor worden:-)

  22. Gus zegt:

    Hm, ik zeur niet.
    Vind het gewoon een shit gedicht. het is niet eens gedicht.
    Verbale flatualentie.
    Enfin, 1 van de z.g.n. 3 is er niet meer.
    Vreemd gegeven, Jan Cremer, W.F Hermans, Jan de Hartog, verkochten het meest.

  23. laila zegt:

    @Gus.
    Shitgedicht?
    Dat kan.
    Van Jan de Hartog hou ik ook wel en Hermans natuurlijk.
    Life is uitgescheurd, maar veel van hetzelfde hoorde ik.
    De Schopenhauerkuur van Yalom is een aanrader.

Geef een reactie

