so many assholes so few bullets

"Het is een grote eer. Op die manier heb ik in elk geval niet alleen voor mezelf geploeterd.", zegt Kim van Norren.
 
Ze heeft deze week de Koninklijke Prijs voor de Vrije Schilderkunst gewonnen en dat is natuurlijk prachtig.
 
Kim ( 1980) komt uit Soest en woont in Kampen waar ze afstudeerde aan de Hogeschool der Kunsten  ,toen nog in Kampen.
 
De kenner zal de tekst herkennen als een zin uit de werken van Leonard Cohen.
 
"Mijn man kwam met zijn platen aanzetten. Depressieve shit vond ik het. Maar bij nader luisteren bleek het mensbeeld dat hij omschreef goed te kloppen. Het is een cynisch optimisme dat me wel aanstaat."
 
Heerlijk om een prijs te winnen. Vanmorgen mijmerde ik over een eervolle prijs voor mijn schrijfsels en ja:
Ik ga ervoor.
Mijn doel is een Essayprijs te winnen.Knipogen

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op so many assholes so few bullets

  1. lebonton zegt:

    bij nader inzien.. leonard cohen.
    juist!

  2. laila zegt:

    Goede morgen Lebonton.
    Een prettige dag wens ik je;zonder bullets:-)

  3. fred van der wal zegt:

    Het zoveelste toonbeeld van het failliet van wat wij onder het onduidelijke, mistige hoofdstukje Moderne Kunst (slechts een incident in de kunsthistorie) kunnen brengen. Het is absolute rotsooi, pretentieuze nonsens. Beeldend onvermogen.

  4. laila zegt:

    @Fred.
    Jou heb ik slechts een paar maal op interessante, zinvolle uitspraken betrapt.

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    Ik vind haar letters eigenlijk heel slordig, willekeurig en lelijk.
    Maar kennelijk is dat tegenwoordig voldoende voor zo’n prijs.
    Over de oorspronkelijke tekst ben ik vanzelf beter te spreken.
    Sorry als ik je teleurstel, maar de meeste moderne kunst vind ik zooooo flauw en inwisselbaar.

  6. fred van der wal zegt:

    Dag Laila
    en daarom heb jij mij ook niets te zeggen, maar ik jou wel
    Dit soort kunst is On kunst en Non kunst
    hoe kun je de keuze voor dit werk om te bekronen verdedigen
    behalve op emotionele bevooroordeelde gronden?
    En dan het ronkende ideetje van die mevrouw om nog even er achter aan
    een essayprijs te zullen winnen
    wie wat waar en wanneer
    door iemand met gekopieerde teksten
    die geen letter in verhouding recht kan zetten
    een mooie meid die mij dat eeens verklaart

Geef een reactie

