gefeliciteerd medelanders

IEDER VOLK KRIJGT DE REGERING DIE HET VERDIENT. TOCH?

En zowaar:

Na al die onderhandelingen van  mannen met nette pakken en kleurrijke stropdassen worden er nu als minister twee vrouwen voorgedragen.

De "glossy"Gerda Verburg ( CDA) en de "stralende" Edith Schippers (VVD) als minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Twee van de 12? Nog geen 20%.
Tjongejonge.


Als u hier niet vrolijk van wordt klik dan even op de Ode aan Ella hiernaast.
"Clap  hands, here comes Ella."






Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

23 reacties op gefeliciteerd medelanders

  1. StadsfotograafVelsen zegt:

    Alles gaat voorbij, panta rhei. Ook deze regering!

  2. Frans Muthert zegt:

    Ik zie tot m’n verbazing dat jij wel foto’s kunt plaatsen………..
    Mijn opmaakmenu is nog steeds in geen velden of wegen te vinden.

  3. laila zegt:

    @Fotograaf.
    Dat is zeker!
    @Frans.
    Tot mijn grote vreugde kon ik gisteren voor het eerst muziek plaatsen.
    Ik heb het advies van Stripman onder Bart opgevolgd en Firefox geinstalleerd.

  4. antoinette duijsters zegt:

    Laila, had je nu anders verwacht van dit stel.

  5. Blutch zegt:

    Toch niet weer die verdomde Verburg die ons gewoon dioxinepaling laat eten.

  6. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Heb ik dit kabinet verdiend?

  7. laila zegt:

    @antoinette.
    Stilletjes had ik nog gehoopt op een verandering, maar we ontkomen niet aan deze internationale "verrechtsing."

  8. laila zegt:

    @Blutch.
    Paling; ik ben er dol op, maar met dixoine?

  9. laila zegt:

    @CAM.
    Wat denk je zelf?

  10. IngridvandenBergh zegt:

    Alweer hetzelfde liedje? Ik heb wat gemist, zie ik.
    En net zo off topic als de slotzin die Marianne Thieme op elk debatmoment tussen het voetvolk gooit, gooi ik hier mijn slotzin tussen het blogvolk:
    … Verder vragen we ons af of iedere volkskrantblogger de redactie/moderator/techneuten krijgt die hij/zij verdient. Want dan is het slecht met mij gesteld.
    Met mij en vele anderen.

  11. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Jij stelt het.

  12. laila zegt:

    @Ingrid.
    Het frustreert.
    Wat de politiek betreft.
    Een full-time baan is met dure kinderopvang ook niet meer te realiseren!
    @CAM.
    "Jij stelt het."
    Ik zou niet durven.

  13. Marcus Lucas zegt:

    De VVD van Rutte gooit alle principes overboord om het kabinet-Wilders in het zadel te helpen. Emancipatie wordt door Rutte bij het vuil gezet. Een beschaming voor ons land.

  14. Ina Dijstelberge zegt:

    Ik wacht op de inhoud van de akkoorden. Ik krijg echter nu al het gevoel dat het geheel vol met contradicties en misbruiken van begrippen zit. Zoals emancipatie : Algeheel burka verbod versus twee vrouwen op de twaalf.

  15. laila zegt:

    @Marcus.
    Het lijkt erop.
    Qua aantal vrouwen in het kabinet gaan we ver terug in de tijd.
    @Ina.
    Om de emancipatorische kanten van het leven onder de aandacht te brengen is jouw aanwezigheid hier van groot belang.
    Kom als de gesmeerde bliksem terug! 🙂
    Er is werk aan de winkel.

  16. Ina Dijstelberge zegt:

    Ik ben niet weg, ik blijf reageren bij mijn favoriete bloggers. Bovendien blijf ik ook blogs schrijven op mijn site.

  17. laila zegt:

    Toch jammer Ina.
    Als "working class heroe" heb ik echt geen tijd om naar die aparte sites te gaan.

  18. Flabber Gast zegt:

    Je wilt als (weldenkende) vrouw toch ook geen deel uitmaken van dit kabinet? Eigenlijk moeten we blij zijn dat ze maar twee "geschikte" hebben gevonden.

  19. laila zegt:

    @Flabber.
    Zit wat in.
    @Ina.
    Juist het "opereren"binnen diversiteit is dynamisch en je ziet mij toch niet in een apart hoekje met
    Jazzy?’:-), over de zoveelste ongesteldheid.
    Maar nu eerst:
    hond uitlaten, stofzuigen enz.
    ik heb alweer tig blogs in gedachten.

  20. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Ik durf het ook niet 🙂

  21. Ina Dijstelberge zegt:

    Je hoeft niet mee te doen. Je kan het gebruiken als een tweede voorpagina waar je een overzicht ziet van bloggers die elders een blog hebben.
    Heb je een vrije dag vandaag?

  22. laila zegt:

    @CAM.
    Ik wil het niet:-)
    @Ina.
    Elke vrijdag vrij,uh huisvrouw. Het ruikt heerlijk naar kruidnagelen en laurier:-)

Geef een reactie

