ode aan ella- 1917


 
Uren zaten we op dit terras aan de Kerkbrink in Baarn. Gisteren.
Ik was er nog nooit geweest.
Eerst in de zon, later toen het regende onder de parasol.
 
’s Morgens heb je me van het station gehaald en ik heb je nieuwe huis bewonderd, waar je zo fraai je eigen stempel op gedrukt hebt. Met oog voor detail.
 
De kettingen, die je maakt en waar je al weer klanten voor hebt.
Dozen vol kralen ,die je overal vandaan tovert.
 
Je liet me het eerste fotoalbum zien, net zo één als ik heb. Met voor een deel dezelfde foto’s.
Van de kleuterschool, de middelbare, het schoolreisje.
En de foto van na het eindexamen op je kamertje.
Achttien waren we en er zou nog een wereld voor ons open gaan.
We zongen People ( van Barbara Streisand) en Ella; natuurlijk Ella met haar aanstekelijke stem.
Ergens was er al iets van het naderende afscheid. Jij zou naar Groningen en ik naar Amsterdam ( Later jij naar Den Haag en ik naar Groningen)De laatste jaren allebei in Zwolle.
Kriskras door het land.
 
Maar steeds hebben we elkaar wel weer gezien.
 
En nu ben je weer verhuisd. Dichter bij het werk van je man en je dochter en zus in Amsterdam .
 
Gisteren  speelde je een intro op de  piano van Nina Simone ( wist je nog dat ik daar meer van hield?) en van Ella.
 
“Weet je nog dat je mij toen die dubbel-lp gaf van Ella”, vroeg je.
Natuurlijk wist ik dat nog.
 
“Ik ben bij een concert geweest vorige week van Mirjam van Dam en ze had die lp als basis voor het concert.Een ode aan Ella.”
 
Oh, Lady be good, draaiden we.
 
Heerlijk; al die herinneringen.
 
Ik zou er nu nog wel kunnnen zitten.
 
Op dat terras in Baarn,waar heden en verleden door elkaar liepen.
 

ps.Nog bedankt voor de ketting van citrien.
Een steen waar je vrolijk van wordt.


MIRJAM – ELLA 2010 IJSSELSTEIN – YouTube

10 sep. 2010 – Geüpload door Mirjam van Dam

ELLA is een muzikale ode aan Ella Fitzgerald. Mirjam van Dam zingt haar repertoire en vertelt met …

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op ode aan ella- 1917

  1. antoinette duijsters zegt:

    Een vriendschap die lang duurt, heerlijk.

  2. laila zegt:

    @antoinette.
    Ja.

  3. laila zegt:

    Jammer dat ik nog geen muzieklink kan plaatsen.
    nb De aanbevelingsknop is verwijderd.Bij anderen niet!
    In de widgets van : berichten uit Overijssel zijn veel afbeeldingen verdwenen.

  4. Gus zegt:


    Dekt dit de lading?
    Tof dat je zo’n lange vriendschap hebt.

  5. Thera zegt:

    Fijn, zo’n blog ook bij iets vrolijk blijvends.

  6. Louise zegt:

    De blogwereld is ongelimiteerd. Weer een wereld die opengaat.

  7. laila zegt:

    @Ha die GUs.
    Ik ben niet iemand van veel vrienden,. maar zo’n lange Heeft wat.
    Het dekt de lading helemaal niet.
    Zij was en is gek op Ella.

  8. laila zegt:

    @Thera.
    Blijvend,lief en leed, soms met afstand, maar ook vrolijk.
    Ik verwacht en hoop op een blog van jou!!!

  9. laila zegt:

    @Louis.
    Ohja, vertel!

  10. laila zegt:

    Gisteravond enorm genoten van Mirjam van Dam. Haar you-tubefilmpje.
    Is er hier geen enkele Ella-liefhebber of ben je te "aardig"als je reageert?
    Wat een conformistische smeerlappen.Milgram.
    Enfin: de sociaal-psychologen doen al onderzoek!

  11. Therese zegt:

    Hoi Laila,
    Ik heb hier niets aan toe te voegen.
    "just friends" (You Tube: Sarah Vaughn en Chet Baker).
    Old friend

  12. laila zegt:

    Ha; je kunt reageren.
    Je had ook al gemaild.
    Prachtig:
    Vaughn en Baker.

Geef een reactie

