sterke vrouwen/penoza/ Hoogleraar Beatrice de Graaf 2016/ 29-7-2017 Dubbelinterview Beatrice en Hirsch Balin ( VK)

6

k

In het rijtje Sterke Vrouwen hoort zij beslist thuis.
Monic Hendrickx, hier te zien in De Poolse Bruid. De Gouden Kalfwinnaar met muziek van Ede Staal.
Op haar 18e liet ze zich kordaat uitschrijven uit de katholieke kerk, maar ze speelt wel volgende jaar een waargebeurd verhaal van een non die in de jaren zeventig rijk werd door de illegale verkoop van baby’s.

Haar beroep laat haar alle hoeken van het leven zien.

Ze kan een echtheid laten zien die vrij zeldzaam is bij actrices/acteurs.

En dan nu een nieuwe rol.
De vrouw van een maffiabaas in Penoza. ( zondagavond Ned.3)
Ze las de boeken van onderwerelddiva Thea Moear, de rechterhand van Klaas Bruinsma.
Een vrouw met glamour ( ze moest er auditie voor doen,maar zelfs dat kan ze),een moederkloek en maffiabazin.

Een heerlijke rol om te spelen, lijkt mij.
Vanwege alle tegenstellingen en het “ritselen aan de rand.”

Maar wat als in het Echt blijkt dat de man, waar je van houdt  gewoon een gluiperd blijkt te zijn ?
Een ordinaire zakkenvuller?
Een patserige witteboordencrimineel?
Of een “vieze” politicus?

——————————————————————————-

17-11-2015

Naar Penoza kijk ik al lang niet meer.

Op het gebied van non-fictie blinkt wat mij betreft Hoogleraar Beatrice de Graaf (76) uit.

Ik zag haar al in een documentaire over de mannen uit Putten, maar de wijze waarop ze internationale betrekkingen verheldert mbt terrorisme vind ik  opvallend.

Een vrouw van de 21 ste eeuw.

0034_beatrice_de_graaf

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op sterke vrouwen/penoza/ Hoogleraar Beatrice de Graaf 2016/ 29-7-2017 Dubbelinterview Beatrice en Hirsch Balin ( VK)

  1. martin zegt:

    Laila ik heb gewerkt met een vieze politicus. Tenminste dat
    werd eens van hem gezegd door een andere politicus van zijn
    eigen partij. Het ging hier om letterlijk vies: smeerolie onder
    nagelranden. Ik herken me vaak niet zo in het meer gangbare
    gebruik van het begip.
    Of een aan zijn blog vastgeplakte ijdeltuit.
    Maar ja wat dan? Dan heb je een kat in de zak. Krijg je hem
    daar nog uit of moet je op zoek naar een nieuwe met tegenzin
    blijven hangen dat heeft ook niet veel zin.

  2. laila zegt:

    "Met tegenzin blijven hangen heeft niet veel zin."
    Nee.

  3. laila zegt:

    En me hier als een jojo laten aan en afbevelen; daar pas ik ook verder voor.
    De lezers zullen niet weten wat ze missen.

Geef een reactie

