grote ogen

Zo voel ik me als ik naar het VK-blog kijk.
Geamuseerd en verrast.
Wat een prachtig podium is het toch.
Kan het zijn.

Hij hangt aan een prikbordje; de flyer met dit portret van Kees van Dongen.

"Hij hield van alle vrouwen", lees ik in het tijdschrift OOG.
"Honderden van hen schilderde hij,met velen deelde hij het bed,maar slechts vier van hen waren meer dan model. In Boymans Van Beuningen strijden de mooiste nu opnieuw om aandacht."

Bij een man die van alle vrouwen houdt kan ik me weinig voorstellen ( ook niet bij een vrouw die van alle mannen houdt).
Ik denk zelfs dat ik er een afschuw van heb, maar dat doet er nu niet toe.

Dit portret ( en andere ook) vind ik mooi.

Een aangename dag wens ik de lezer.

www.boijmans.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 reacties op grote ogen

  1. lebonton zegt:

    het is een mooi portret.
    maar je hebt gelijk, van allen houden is wat overdadig en de vervlakt het onderscheidend vermogen.

  2. Frans Muthert zegt:

    Even off topic: Wat Krabbé betreft ben je met het VK Magazine weer behoorlijk aan je trekken gekomen.

  3. laila zegt:

    Goedemorgen lebonton.
    Deze moeder is blij.
    Gisteren was de ene zoon er en de ander is onderweg. En ze hebben, na een half jaar, weer contact.
    Houden van kan op verschillende manieren. Dat wel.
    Een prettige dag wens ik je.

  4. laila zegt:

    Klopt Frans.
    Ik vind het een goed interview.
    En jij?

  5. martin zegt:

    Ach reclame tekstjes zijn wel vaker niet erg precies. Hij
    hield vermoedelijk van alle vrouwelijke schoon en het
    bedrijven van de liefde (wat hier ook weer niet helmaal
    is wat er gebeurde, maar anders klinkt het zo banaal).
    Slechts een enkeling wist hem of zijn vriendschap te
    winnen.
    Deze dame kijkt wat mij betreft niet erg blij over
    wat ze ziet. Zijn de ogen rood van het huilen. In ieder
    geval kijkt ze met verdriet, zoals ik het zie.

  6. laila zegt:

    Geamuseerd martin.
    Dat zie ik er in, maar ieder neemt op eigen wijze waar:-)

  7. svara zegt:

    mooi
    dank voor de link
    intervieuw met Krabbe vond ik ook boeiend
    ook een fijne dag gewenst
    met een zonnegroet

  8. antoinette duijsters zegt:

    Een vreemd portret, maar ik had niet anders verwacht.

  9. maria trepp zegt:

    Hoi Laila prachtig he!!
    Zie ook mijn keuze Van Dongen:http://passagenproject.com/kees_van_dongen.html
    en wie naar Van Dongen gaat, kan meteen ook Edvard Munch pakken in de Kunsthal!!!http://www.passagenproject.com/edvard_munch_kunsthal_rotterdam.html

  10. sprakeloos zegt:

    Och er zijn er genoeg die van alle mensen zeggen te houden, je kunt best een groot hart hebben. Mooi schilderij, heb er vaak tegenaan gekeken bij een studiegenoot twintig jaar geleden, was onder de indruk van de rode kleur, volgens mij komt die hier niet zo best ‘uit de verf’

  11. BarbaraJansma zegt:

    Misschien is ze gewoon heel moe. Maar wel blijven glimlachen, zo’n beetje.
    Erg goed schilderij van hem.

  12. Johan HvD zegt:

    Het is wel een mooi portret met vooral de mooie grote ogen.
    (Laatst zag ik op tv een man, een wielrenner die naar Spanje ging om daar de Vuelta te rijden, die ook grote kiekers had. Het zag wel mooi uit maar toch voel je je wat bekeken… 😉
    Kees van Dongen is mij welbekend. Hij maakt oha wel mooi spul… Ik heb nog wat kleine werkjes van hem.
    Maar ach, Laila, het schijnt menselijk te zijn. In vroeger tijd was het zo gewoon. Zo onderhand iedereen deelde met iedereen de stede. Er werd nergens naar gevraagd, het ging gewoon vanzelf.
    Vandaag de dag noemt men het overspel, bigamie en wat nog meer.
    Houden van mensen is mooi, doch om nu gelijk met Jan, Truus en alleman de koffer in te duiken, neen, laat maar…zomaar, een opmerking… 😉
    (Oh ja, OHA=over het algemeen)

  13. renelouman zegt:

    Ja helemaal gelijk heb je. Ik doe het al vijf jaar, en als je de chagrijnen mijdt is het een prima en verrassend (soms) weblog, ik blijf het zeker voorlopig met plezier doen, bloggen hier. En jij ook hoop ik.

  14. galadriel zegt:

    pracht schilderij…een dezer weken ga ik kijken!

  15. laila zegt:

    Hartelijk dank voor de reacties.
    Veel sterkte vandaag door weer en wind.
    Het schrijfseizoen is weer begonnen.
    Moderator:
    Twee maal heb ik gemaild.
    Volgens de laatste berichten zou het systeem in week 35 hersteld worden.
    Bij mij is dat nog niet gebeurd.

Geef een reactie

