nog nooit eerder voorgekomen

"Wat is nog nooit eerder voorgekomen?", vroeg ik de "waarzegster", waar ik gisteren na het werk even neergestreken was.

We zaten in de tuin en ze keek me met haar rustige ogen aan.

"Komende september staan Uranus en Jupiter beide weer in het teken Vissen en dat duurt tot 23 januari. Dat is nog nooit zo lang voorgekomen".

"Oh en wat kan dat betekenen?"

"Jupiter is de planeet die overal graag een schepje bovenop doet en veranderingen in positieve zin nog dieper kan laten verankeren. Maar als de stem van Uranus negatief revolutionair wordt dan zal Jupiter dat vergroten.
In het teken Vissen krijgt alles sneller een gevoelslading en zowel positieve als negatieve ideeen, kunnen creatief werken of splijtend.Leiders van onze samenleving moeten visie tonen.

Tja, denk ik, blij met een nieuw boek in mijn tas.
Op mijn werk op Windesheim is het de gewoonte dat ieder bij de laatste ludieke vergadering voor de vakantie een boek uit mag kiezen uit tien en een "briljante collega"had ze allen in een prachtig verhaal verwerkt . Ik wilde Sennett , maar toen ik het wilde pakken was het al op. De Steppewolf van Hesse was erbij, maar die had ik al. Tweede keuze werd Liefhebben van Jelinek Gelukkig kon Sennett bijbesteld worden voor de liefhebbers en gisteren was het gearriveerd.
Richard Sennett, De Ambachtsman. De mens als maker. Ha;één van de belangrijkste sociologen van deze tijd, heel wat anders als deze astrologie.

"Je bent er niet bij Laila", zei ze lachend.

"Ik begrijp je wel, luister altijd goed naar je eigen stem.
Het is een periode waarin het beter is je niet door negatieve berichtgeving en onheilstijdingen te laten meeslepen.
Zoek in plaats daarvan je innerlijke stilte op en kijk wat je gevoelsmatig werkelijk raakt, stimuleert en richting geeft."

En daarmee raakte ze precies de juiste snaar bij mij.
Het innerlijk kompas wil zich niet van de wijs laten brengen.

Fluitend verliet ik haar.
Op naar het lekkerste ijs.
Met slagroom.

bron:
Karen Hamaker

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

20 reacties op nog nooit eerder voorgekomen

  1. Danckaert zegt:

    Zwaar aanbevolen. Leuk!

  2. laila zegt:

    Zwaar nog wel.
    Dank je wel Danckaert:
    Hoe staat het met jouw innerlijk kompas?:-)

  3. antoinette duijsters zegt:

    Mijn innerlijk kompas staat op langzaam, rustig aan:-)

  4. lebonton zegt:

    ‘waar’ ‘zegt’ ze dat?

  5. laila zegt:

    Lijkt me goed antoinette:-)

  6. laila zegt:

    Dat blijft voorlopig geheim lebonton;-)

  7. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Geheim?
    Maar dat wou ik nou net weten…
    Toevallig dat er nu kermis is in de stad.

  8. laila zegt:

    Tja CAM; voor je begrijpt wat ik allemaal wil vertellen zul je toch eerst de genoemde bronnen ( literatuur) moeten onderzoeken.
    Het is niet anders.
    Overigens heb ik deze bijdrage aan de Overijsselgroep toegevoegd, maar hij verschijnt er nog niet.

  9. Aad Verbaast zegt:

    Nu snap ik waar je suggestie vandaan komt 😉
    Ik zal mijn innerlijke kompas even afstemmen op een rondje boekenwinkel. Wie weet.

  10. Wim Duzijn zegt:

    Ik heb als astroloog nooit een raar broekje of jasje aan.
    Zouden mensen mij daarom nooit aanbevelen?

  11. laila zegt:

    " aad.
    Een goed idee.
    "Wim.
    Hm ik vind het een mooie vrouw, tikkeltje mysterieus, zoals jouw avatar.

  12. Christien Damman zegt:

    Berichten uit Overijssel: Mooi initiatief Laila!

  13. A C T U A L I T Y D I S C U T A N T E S zegt:

    Ik K O M P A S Kijken……
    maar voel me als Vis
    in Het Water……………….

  14. laila zegt:

    Cam.
    Nog even voor de duidelijkheid.
    Ik ben niet naar een "waarzegster"geweest maar dit is de vorm die ik voor het verhaaltje kies.Dat heb ik al een paar maal eerder gedaan, met deze foto erbij.
    Karen Hamaker is een vooraanstaand astroloog ( en wetenschapper, geloof ik)
    Alles wat ik tussenaanhalingstekens zet geeft betrekkelijkheid aan. Of het nu het woord rat is of waarzegster of briljant collega.
    Christien.
    Leuk dat je lid bent. Ik hoop snel op een bijdrage.
    actuality.
    Klinkt goed.Ha.

  15. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Laila: Ik had het wel begrepen.
    Alleen sloot mijn gedachte letterlijk aan op de vraag van lebonton,
    toen kon ik het niet laten om dat op te merken.
    Ook omdat het kermis is……

  16. Annet zegt:

    Ja zeker het wijst naar je innerlijke ijsje:)
    Klein grapje.
    Je innerlijk weten….het maakt je stil om
    werkelijk te luisteren…..
    * van Annet

  17. laila zegt:

    Zo is dat Annet, en italiaans ijs is verrukkulluk:-)

  18. -martin- zegt:

    Met een mooi vrolijk (zomer) gedichtje aan het eind.

  19. laila zegt:

    Mooi wijffie niet Martin?;-)
    Mijn broer vroeg vorig jaar of ik dat was.
    Hij had me al een tijdje niet gezien, dat wel.
    Well; ik ga naar het straatfestival.
    Een prettige avond.

  20. -martin- zegt:

    Zou ik niet zeggen. Maar lijkt je erop?

Geef een reactie

