kunsttent

Hij is mooi niet; deze kunsttent.Echt oud-hollands.
En hij staat in Dalfsen.

Gemaakt door kunstenaar Kaagman voor Holland Tent, die compleet ingerichte De Waard-tenten verhuurt.

Sommige woorden roepen hordes herinneringen op en de de Waardtent doet dat bij mij.

Kampeervakanties met de onverwoestbare Albatros.
De geur van de primus waarop mijn vader andijviestampot maakte met spekjes. De ietwat chagrijnige blik van mijn moeder, die eigenlijk niet van kamperen hield.

Maar ook: de vakantieliefdes.
Vincent was er één van. 16 waren we. We schreven nog.

Zou ik hem herkennen als we in dat flauwekulprogramma Memories Tour ‘d Amour, waar ik graag naar kijk, zouden verschijnen?

Hm; eerst maar eens rennen naar de trein.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op kunsttent

  1. lebonton zegt:

    is dat geen yurt?

  2. antoinette duijsters zegt:

    Fraaie tent, ja die vakanties, lang geleden.
    kan nog wegdromen bij de foto’s, maar voorbij, voorbij.

  3. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Je herkent ze op een kilometer afstand, die De Waard tenten. Oerdegelijk en Oerlelijk. Vooral dat eeuwige vaalwitte tentdoek. Toen ik er deze zomer weer een zag vroeg ik me af waarom er niet wat meer kleur?
    Deze is heel aardig.
    Met mijn ouders ging ik nooit kamperen. Het dichts bij kamperen was de stacaravan met voortent in Luxemburg. Daar sliepen mijn ouders alleen de eerste nacht in de voortent. Toen had mijn moeder het zo koud dat ze met mij ruilde, en ik de rest v/d vakantie in de voortent mocht (moest) slapen. Gelukkig had ik het niet koud.
    Vakantie liefde? Toen ging ik allang niet meer met ze mee. Ik heb geen leuke ouders.

  4. Aad Verbaast zegt:

    Blijven de mooiste tenten die er zijn. Wel veel werk om ze op te zetten met al die touwtjes die allemaal de grond in moeten.
    Die op de foto is ook wel leuk. Althans met deze sierlijke figuren er op. Zouden meer mensen moeten doen.

  5. galadriel zegt:

    prachtige tenten en nu dus ook versierd!
    en over dat programma… verboden vruchten ;))

  6. laila zegt:

    Tjongejonge, wat een dag.
    Mijn schoenen zijn nog nat. Trein, bus voor het eerste werkveldbezoek.
    Om ieder tot zijn recht te laten komen zal ik k,iezen voor een individuele reactie:-)
    @lebonton.
    Wat is dat?

  7. laila zegt:

    @antoinette.
    Albums vol foto’s met kiekjes.
    "Soms blader ik een album dioor
    en kijk of ik hetzelfde zie als toen."
    Wat was jouw leukste vakantie?

  8. laila zegt:

    @cam.
    Mijn verhaaltje klopt niet helemaal want toen mijn vader achter de primus zat hadden ze nog geen De Waard.
    Wat een story Cam.
    Mocht je alleen thuisblijven dan? ( tja; zo’n praktische vraag komt er nu in mij op)

  9. laila zegt:

    @Aad.
    Wel erg zwaar en neemt veel plaats in in de auto. Lastig als je trekt.
    Hij ligt ergens op een zolder maar is vast nog te gebruiken. Gaat een leven lang mee:-)

  10. laila zegt:

    @gala.
    Ik geniet ervan, van dat programma. Vaak gekunsteld, geensceneerd, maar af en toe voel ik de tranen prikken.
    Wie leent zich daar nu voor?;-)

  11. lebonton zegt:

    een tent gebouwd als de traditionele mongoolse tenten.

  12. laila zegt:

    Er is nu een duidelijker plaatje lebonton.

  13. antoinette duijsters zegt:

    Een vakantie op Vlieland, waar ik voor het eerst verliefd werd. Ik was toen samen met mijn zus. Een klein tentje, heel primitief, maar leuk:-)

  14. laila zegt:

    Ach; de eerste liefde.Mijn hart gaat harder kloppen;-)
    Memories.

  15. Thea van der Minne-Frank zegt:

    Hoi Laila,
    Die moet ik toch kennen…
    Maar helaas. Hij zat niet op dansles dus?

  16. laila zegt:

    Huh;
    goed lezen Frank.

Geef een reactie

