vissen -vakantieblog

Nooit zal dit water al zijn geheimen prijsgeven. Mythisch zijn de verhalen die er over gaan.

Elke dag loop ik er omheen met de hond en het is een baken van rust en stilte. Nu jan en alleman als lemmingen op vakantie zijn.

Aan de overkant zag ik van de week ooievaars , reeen zijn geen zeldzaamheid.
Ijsvogeltjes zijn gesignaleerd.

Mijn zoon uit Groningen belde net.
Hij heeft een maand gewerkt en komt een paar dagen thuis.
Vissen met zijn vader en andere maten.

Lyrisch zijn de verhalen over het voeren, de windrichting en de onderstroom in het water.

Het gevecht met de karper, het binnenhalen met een schepnet, het wegen van de gigant.
Samen op de foto en dan…
Voorzichtig terugzetten.

foto´s.
internet

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op vissen -vakantieblog

  1. Theo zegt:

    Ik ben één van de weinige mannen die nooit een hengel in z’n handen heeft gehad. Maar de eerste foto is prachtig. De tweede bijzonder.

  2. laila zegt:

    Het zijn goeie vissers; "mijn mannen":-)

  3. Blutch zegt:

    =Nooit zal dit water al zijn geheimen prijsgeven. Mythisch zijn de verhalen die er over gaan.=
    Dat is een van de mooie dingen van het vissen.
    Overigens lijkt me de foto er een van een schilderij.

  4. laila zegt:

    Ha die Blutch.
    Het zou van Ad Swier kunnen zijn; ook een vismaat ( schrijver,schilder))

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    Mooie foto’s, maar persoonlijk heb ik een bloedhekel aan z.g. sportvissen. Ga je buurman of een andere macho een haak door z’n lip slaan als je zo nodig vechten wilt. Een echte visser vist om te eten.

  6. laila zegt:

    Gerookte forel is hier favoriet.

  7. Rob Kruzdlo zegt:

    Diep gedoken op internet. Ab groet Rob

  8. laila zegt:

    Klopt.
    Duikers zijn er regelmatig;het is erg diep:-)

  9. Blutch zegt:

    Wat leuk, Ad Swier is ook een goede kennis van mij. Overigens schildert hij vnl zalmen en forellen.
    Ik heb een schilderij van hem aan de muur.

  10. laila zegt:

    Mijn man heeft een aantal jaren de boekhouding voor hem gedaan.
    We hebben ook werken van hem; oa een ijsvogeltje.
    Woon je in Zwolle?

  11. Blutch zegt:

    Dat ijsvogeltje heb ik ook, Bluezzzz 149/150

  12. laila zegt:

    Bij mij staat er ’87 op.

Geef een reactie

