zo gek als een deur ?

Ik had een blogje willen schrijven over de eerste liefde, een zalig onderwerp, hoe je het ook wendt of keert.
Het blad Hollands Diep had het erover .

Voor Harry Mulisch is het een teckel.

Maar laten we wel wezen. Velen gedijen beter bij oorlog.
Die kennen de liefde niet.
Overal kom ik ze tegen; jeugdhulpverlening, psychiatrie. enzovoort.
Als er teveel liefde is lokken ze wel wat uit en voor bange mensen is het bijna altijd teveel.

Zo ook Aron Grunberg vanmorgen.

Hij kreeg een sms van een oude geliefde die niet voor hem bestemd was en zag dat de woordkeus hetzelfde was.

"Ik heb het verwijt gehoord:
Je doet met iedere vrouw hetzelfde."

Hij eindigt met een uitspraak van Obama:
"Oorlog is groter dan een willekeurige man of vrouw.|"

Dat zal, maar ik mijmer vandaag over de eerste liefde.

We liftten door Frankrijk en de wereld lag aan onze voeten.

Ook bij de tweede trouwens….

Ach; de liefde.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op zo gek als een deur ?

  1. martin zegt:

    mijmer de mijmer
    de mijne gaf me knikkers
    het was niet veel meer dan een moment
    ik was elf en zij ook
    nog ken ik haar naam

  2. laila zegt:

    Natuurlijk Martin.
    Die vergeet je niet.
    De mijne heette Jan;-)

  3. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Hee met mijn eerste liefde ging ik ook naar Frankrijk…… en ook al is het twintig jaar harstikke zeker over en uit, die tijd was mooi!

  4. antoinette duijsters zegt:

    Laila, ook mijn eerste liefde heette Jan en de tweede heette Jan, Toeval?
    Maar ik denk nu vooral terug aan het mooie dat we hebben gehad. Dat het misliep, na zo veel tijd kijk ik daar veel rustiger tegenaan:-)

  5. laila zegt:

    CAM.
    Ik koester geliefdes:-)

  6. laila zegt:

    @antoinette.
    Een Jan, een Henk ( de beeldhouwer), een…,maar nu een Japio:-)

  7. anna zegt:

    morgen Nietzsche Laila

  8. peterus zegt:

    Liefde is een bron van inspiratie als je geen oorlogje bij de hand hebt.
    Mijn eerste bleef onbeantwoord groeten

  9. RED zegt:

    Mooi, Laila, ik had het ook gelezen.Moet er nog iets over schrijven.

  10. Gus zegt:

    M’n eerste liefde, dat was Noortje.
    Op de kleuterschool, ik bracht haar altijd eerst naar huis voordat ik zelf naar huis ging (daarna dus zonder oversteekjuf) :-)))
    Goh, daar zit een blogje in, want ik heb die foto’s nog van de kleuterschool.

Geef een reactie

