stroomkasten

Er loopt een natuurpad door mijn wijk.
Gerard Mosterd, die bijgedragen heeft aan het feit dat Zwolle de groenste stad van Nederland werd ( 2006) heeft een visie op plantsoenen. Groene longen heeft de stad.

AKWAA; het wijkblad bestaat 40 jaar en er is een jubileumuitgave.
Een moment om eens stil; te staan bij de plek waar je woont.

Heel mooi vind ik het beeld van Wendela Gevers Deynoot dat sinds 2005  aan het begin van de wijk staat.
In alle seizoenen heb ik het al gefotografeerd.

“Eén meter speelruimte voor elk individu dat meevaart op de stroom van het leven.”

Twee leuke vrouwen kwamen gisteren aan de deur.
“Wij willen iedereen uitnodigen voor een buurtbbq zaterdag bij het groene veldje.”
Hoe goed ken je je buren?

Een ander initiatief is het beschilderen van electriciteitskasten.
Initiatiefnemer is Willeke Trommels.

Kunstenaars en bewoners veranderden vele grijze electriciteitskasten en transformatorhuisjes in ware kunstwerken.

Ik kijk er graag naar.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op stroomkasten

  1. antoinette duijsters zegt:

    Leuk die meterkasten.

  2. laila zegt:

    @antoinette.
    Stroomkasten vind ik een mooi woord.

  3. Jacob Hesseling zegt:

    zal ook nog eens een paar stroomkasten foto’s opzoeken ( bijv bij het oude postkantoor), wonen in de Aa-landen kan erg mooi zijn – net waar je woont 🙂 denk wel eens de invloed van Mosterd is tanende ? ik hoop van niet

  4. laila zegt:

    @Jacob.
    Mosterd heeft zijn stempel op de Aa-landen gedrukit; de groenste wijk.
    De stilte bij de Wijde Aa vind ik een verademing.

Geef een reactie

