la isla bajo el mar

Het eiland onder de zee,van Isabel Allende, heb ik gekregen.
Wat is het een mooie taal, dat Spaans. Een taal die ik nog wel eens zou willen leren.

Een weekend ontspannen, daar hoort zo’n boek bij. En veel buiten zijn.

Het motto voor in het boek bevalt:
"Mensen zijn complex en gecompliceerd, ze geven zelden alle aspecten van hun persoonlijkheid prijs. In verhalen moeten de personages ook op die manier in elkaar zitten. Ik laat hen in mijn boeken hun eigen leven leiden. Vaak heb ik het gevoel dat ik ze niet onder controle heb. Het verhaal gaat dan in een onverwachte richting en het is mijn taak om dat op te schrijven,niet om het terug te dwingen in de ideeen die ik van tevoren heb."
 
Zelf schrijven hoort ook bij ontspannen en het gaf me energie toen ik een begin kon maken met het essay Duurzame Spiritualiteit ( in de brede betekenis) Er is nog een maand de tijd voor de wedstrijd en het lukt wel om er iets van te maken.
www.schrijven/wedstrijden.org

Filosofie Magazine verscheen; ik krijg weer  5 nummers, met daarbij een nieuw tijdschrift; nummer één van VOLGENS, een nieuw tijdschrift voor lezers van literatuur.
Gastschrijver is Renate Dorrestein. Er zit een bon in voor de film Verborgen Gebreken, die je gratis kunt bestellen.

Film hoort ook bij ontspannen.
Gisteren zag ik Robin Hood,met de jongste zoon,  een historisch verhaal .De geschiedenis nemen we in de genen mee. Net als de geschiedenis van Het Eiland onder de zee.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op la isla bajo el mar

  1. martin zegt:

    Zon en zee lijken wel op elkaar al is de eerste nog groter dan de tweede.
    groet, Martin

  2. laila zegt:

    En wat denk je van Zelf schrijven?;-)

  3. Martin Broek zegt:

    Laila ik heb al zoveel geschreven. Mijn hoofd is nu als een
    rammelende bestekla, er komt alleen nog herrie uit. Maar
    ik bedoelde eigenlijk dat je de titel in de eerste zin even zou
    kunnen corrigeren.

  4. laila zegt:

    Zal ik doen.

  5. John Wervenbos zegt:

    @ Laila
    Renate Dorrestein vind ik een bijzondere schrijfster. Heb niet veel boeken van haar gelezen, kom meestal niet aan literatuur toe, maar haar schrijfstijl en verbeeldingskracht spreekt me aan. Dat personages een eigen leven kunnen gaan leiden bij het schrijven, zoals Isabel Allende beschrijft, herken ik wel. Hangt samen met een spontaan en vitaal scheppingsproces, lijkt me.
    Met je essay Duurzame Spiritualiteit doe je mee met een schrijfwedstrijd? Wat is dat voor wedstrijd?
    De film Verborgen gebreken naar het boek van Renate Dorrestein heb ik gezien. Moet het weer even terughalen. Is wel goed. Ik vond het in ieder geval wel de moeite van het kijken waard.

  6. laila zegt:

    @John.
    Ze is gastredacteur en ze interviewt Clairy Polak; het gaat over gezonde schrijvers met Bram Bakker, Isa Hoes en verfilming enz.Heel gevarieerd.
    Jan Oegema die ik waardeer is aan het woord over Schrijver op locatie aan de VU. Dat is RD voor een jaar.
    Wedstrijd; ja. Zie de link naar Schrijven.In dat essay wordt een koppeling gevraagd van persoonlijke geschiedenis met bronnen, die geinspireerd hebben. Heerlijk om mee te stoeien.
    Ik heb niet zoveel van haar gelezen.
    Wel genoten van:
    Het geheim van het schrijven.

  7. paco painter zegt:

    Een wedstrijd in schrijven! Kan dat? Lijkt mij hetzelfde als een wedstrijd vérpissen

  8. Ingrid van den Bergh zegt:

    Heerlijk ontspanningsblog. En weet je wat: Gisteravond zag ik robin hood. Wat een prachtfilm, vooral de landschappen en de muziek. Maar ook het spel. zo’n film waarvan je wilt dat hij doorgaat en doorgaat.
    Het boek "Verborgen Gebreken" heb ik met veel genoegen gelezen.
    Je schrijfwebsite zet ik in mijn favorieten en ik wens je vel succes met het essay.
    Wie weet doe ik een keer mee. Onlangs heb ik (met honderd andere dichters) meegedaan aan een wedstrijd voor een (jaarlijkse) cultuurprijs van onze krant. Vrijdag ga ik naar de literaire avond waabij de zes genomineerden bekend worden gemaakt. Zit ik erbij? Spannend.
    Nogmaals succes, Laila.

  9. laila zegt:

    Leuk je reactie.
    En jij ook succes!

Geef een reactie

