evenwicht

Gekte kan iedereen overkomen,schreef ik.

Zo ook mijn oudste zoon; een unieke, zeer introverte jonge man. Altijd al geweest.
Geleidelijk is het erin geslopen. Verslavingen, alleen op de zolderkamer, hulp zoeken; steeds weer.Bijna overleden.
Zorg mijden; gordijnen dicht.
Geen regie meer kunnen voeren over je eigen leven.
Sinds kort bekend, wellicht een vorm van PDD.NOS.
Crisisdienst; afgelopen maandag nog.
En dan de mantelzorg; de stress. Jarenlang.Ontwrichtend, verwoestend.
En dan nu: opgenomen.
Niet vrijwillig; wel waardig.
Voorlopig elke dag naar de kliniek, want hij heeft niemand meer.

We houden van hem.

beeld evenwicht:
Anita Franken
www.anitafranken.com
 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

30 reacties op evenwicht

  1. Ina Dijstelberge zegt:

    Laila, pfff, sterkte.

  2. ZWOLLYWOOD zegt:

    Iedere verandering is een kans. Sterkte en gezondheid.

  3. antoinette duijsters zegt:

    Laila, sterkte, voor iedereen.

  4. Martin zegt:

    Laila sterkte. Ik hoop voor jou (en hem) dat hij de draad weer ergens vindt.

  5. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Heel veel sterkte. Ja natuurlijk hou je van hem, hoe kan je anders?
    Zeer intoverte zonen, wij hebben er ook twee. Oudste stiefzoon, heeft wel een baan en woont ook volkomen wereldvreemd op een zolderkamer tussen de rommel met zijn computer. De wereld is tegen hem. Hij heeft altijd pech, zelfs het weer is tegen hem.
    Mijn middelste zoon vastgelopen in studies woont nu bij zijn vader en weet niet wat hij verder wil. Heeft een baantje maar of dat wat voor hem is. Zeeeeer introverte einzelganger, maar wat doe je eraan?

  6. Theo zegt:

    Wat een indringend persoonlijk relaas.
    Veel kracht wens ik je en voor hem het beste.

  7. dianne zegt:

    Hij heeft jullie, Laila

  8. laila zegt:

    Aan allen.
    Ik heb er over nagedacht of ik deze bijdrage zou schrijven; ik bescherm immers privacy.
    Maar besloot het wel te doen, omdat:
    – Ik aan wil geven waarom het bloggen wat naar de achtergrond is.
    -vanwege de eerste zin:
    Het kan iedereen overkomen.
    Vanmorgen fietste ik naar Hattem en kwam bijna onder een auto;-)
    Als langdurige mantelzorg opeens wegvalt, moet je als het ware opnieuw een evenwicht vinden.
    Hij is in ieder geval voorlopig veilig.
    Hartelijk dank voor de reacties.

  9. cor verhoef zegt:

    Ik wens jou en je zoon het allerbeste en vooral veel kracht..
    Indringend blog

  10. Zich van Verre zegt:

    Ook ik wens jullie het allerbeste.

  11. Thera zegt:

    Zwaar, heel zwaar.
    Ik wens jullie veel kracht. Gelukkig is er liefde.

  12. maria-dolores zegt:

    Het is inderdaad iets wat iemand overkomt, waar je zelf nauwelijks of geen invloed op hebt…

  13. johanna_nouri zegt:

    Laila, ik hoop dat hij door de opname tot rust zal komen en dat het kansen biedt op verandering. Sterkte.

  14. laila zegt:

    Cor, Zich,Thera,MD en johanna,
    Ook bedankt.
    Wat zegt het dat sommigen niet reagaren en anderen wel?
    Als je al 3 jaar regelmatig blogt.?
    Ik vermoed een roddelwereld en ik ben blij dat ik daar geen tijd voor ( zin aan) heb.
    Alles wat u over mij hoort kan dus berusten op vooroordelen en laster.

  15. Blew zegt:

    Ik vind je dapper!

  16. Isis Nedloni zegt:

    Ja….Lieve Laila….
    Herkenbaar…..
    Het leven is soms zwaar…..en treft het ons zeer als er dierbaren in betrokken zijn….
    Liefde is dan onze reddingsboei…
    En is de andere reddingsboei ook uitgeworpen…..namelijk een tijdelijke opname….
    Daar is rust en zal men mee helpen met ordenen en de juiste handvaten aanreiken in een veilige
    structuur.
    Ja….de gekte….de verwarring….het kan iedereen overkomen.
    Lieve Laila, heel veel sterkte ermee….ook voor je zoon en verdere familie.
    (En …please…boven de roddelwereld van het vkblog vliegen…het zegt meer iets over hen….dan over jou)
    Lieve hartelijke groeten
    Isis

  17. Isis Nedloni zegt:

    Was ik helemaal; ))))

  18. John Wervenbos zegt:

    @ Lalila
    Het is toch ook een uiterst gecompliceerde samenleving, waarvan tevens een bedreigende werking kan uitgaan. Voor iedereen, niemand uitgezonderd. Bij kwetsbaarheid en onbalans werkt dat extra door. Hopelijk biedt de kliniek goede hulp/ bijstand. Heel goed dat mensen van dichtbij van hem houden en zullen blijven houden.
    Mooi beeld trouwens.

  19. Thera zegt:

    Ik weet niet wat het zegt Laila. Roddels? Ik heb over jou nog nooit iets gehoord, maar nu hoor ik toch meestal geen roddels, over niemand eigenlijk, wat zou dat zeggen? Buitenbeentje? Ik begrijp, dat als je zoiets kwetsbaars en persoonlijks schrijft als deze bijdrage, je heel gevoelig bent. En toch, je hebt wel wat anders aan je hoofd dan volslagen vreemden die via een internetverbinding de rust in jouw huis verstoren, nietwaar? Kop op meisje, als mantelzorger (ook tijdelijk in ruste) heb je al je energie nodig. Vertrouw op het goede, hoe moeilijk dat ook is (dat ondervind ik zelf ook dagelijks). 😉

  20. renelouman zegt:

    Sterkte. Ik ken de machteloosheid, ga morgen met een vriend naar het ziekenhuis om te kijken welk huis de beste behandelmethode voor hem heeft. Hij wil niet, kan niet, weet niet.

  21. SJOUKJE zegt:

    Pakt me. Herkenbare situaties van lang geleden. Het zijn pijnlijke tijden. Af en toe heb ik een jongen te logeren. Je bent doodmoe na een paar weken. De eeuwige angst dat hij toch een eind aan zijn leven maakt. Ze horen in gespecilaiseerde handen weet ik dan weer. Maar als je dan belt als hij op een flat staat dan nemen ze niet gedwongen op. Het crisiskamertje heeft een bed voor hem vrij maar hij wil er niet aan.Aan het einde van deze week lopt die kans weer af.
    Zo jong en zo verward. Gelukkig slikt hij nu zijn pillen.

  22. Marius van Artaaa zegt:

    als je voor gek versleten wordt,
    en de zorg niet het middelpunt van de samenleving is
    dan heb je onvoorwaardelijke liefde nodig
    hoe onwederkerig die moge uitpakken
    ik weet niks van zijn aandoening,
    maar wel van het maatschappelijk onvermogen
    om in mensen met gebreken partners te zien
    in alle opzichten
    ik hoop zeer dat men al weet hoe het behandeld kan worden
    en dat hij niet alleen van jou maar ook de liefde van de anderen
    mag proeven
    zonder dat verlangen naar hem en van hem
    is hij in onze klinische samenleving (straks of nu al)
    gedoemd als Chronische Zieke zijn tijd hier uit te zitten
    dat is mijn gebed voor jou en hem

  23. Christien Damman zegt:

    Een lange weg Laila, sterkte.

  24. Jacob Hesseling zegt:

    je eigen kind niet (meer) kunnen bereiken,
    helpen en een beetje gelukkig maken,
    niet meer delen in zijn emoties en verdriet:
    de onrust en het onvermogen
    hoe sterk en ook kwetsbaar een mens kan zijn,
    ik hoop dat de opname jou wat rust en je zoon verbetering zal brengen.
    sterkte.

  25. laila zegt:

    Weer hartelijk dank voor de reacties. Heel verschillende.
    De grootste angst; hem dood aan te treffen op de zolderkamer is er niet meer.
    De opluchting dat hij veilig is is groot. Zeven magere jaren zijn voorbij; het kan alleen maar beter worden; ook voor hem.
    Vertrouwen in de hulpverlening heb ik ten dele wel.( Ik heb ze zelf opgeleid;-))
    Nogmaals bedankt.

  26. Lokhof zegt:

    Nu pas gelezen – beter laat dan nooit.
    Ingetogen en toch indringend beschreven.
    Sterkte.

  27. Glaswerk zegt:

    @Laila: Hoe zwaar het nu ook valt, misschien vormt de opname eindelijk een breekpunt dat leidt tot een betere toekomst voor jullie allemaal.Sinds kort bekend, wellicht een vorm van PDD.NOS.
    Eerdere onderzoeken hebben geen indicatie in die richting gegeven? Heeft de focus misschien teveel op de verslavingsproblematiek en het volledig terugtrekken in zichzelf gelegen?Anyway, keep on going strong…

  28. laila zegt:

    Dank je Koko.
    Hij knapt zienderogen op,nu hij van die zolder is. Gelukkig.

Geef een reactie

