glaswerk


 
In mijn vorige blog had ik het over www.feestvandegeest.nl; activiteiten waarbij je langs mooie dorpen kunt fietsen, oude kerkjes kunt bezoeken, waar kunst is te zien.
 
 
De komende week zal ik, als ik tijd heb nog een paar blogjes aan deze regionale activiteiten wijden om te eindigen in Zuidlaren waar ik zomers zoveel van en over de "gekken"leerde.  
 
Steenwijk is een stad waar de St-Clemenskerk het oudste gebouw is.
In ongeveer 900 werd er een houten kerk gebouwd die in de loop der tijd vergroot werd.Clemens was één van de eerste bisschoppen van Rome en hij was ook paus.
 
Glaskunst is hier te zien. Ik heb altijd nog het voornemen om me daar ooit in te bekwamen.  Heel mooi vind ik het licht dat door de lila vogel valt, die voor een van mijn ramen hangt.

Het is de kunstenaar Goos Vreugdenhil ( www.deglazenzee.nl) waarvan werk te zien is.
 
Hierbij een voorbeeld van een raam dat gerestaureerd wordt.
Op de site is te zien hoe hij dat doet.
 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op glaswerk

  1. Martin zegt:

    Laila vind je het goed als ik jouw foto op mijn blog plaats
    met een link naar de site van Vreugdenhil. Het past wonderwel.
    Even was ik bang dat je ook een doos met macro- en telelenzen
    had gekocht (de meer gangbare uitleg die gegeven wordt aan
    glaswerk hier op ’t blog). Gelukkig gaat het hier om mooi glas.

  2. laila zegt:

    @Martin.
    Als je het hebt over eros en thanatos, dan heeft wat mij betreft thanatos teveel de overhand.
    Ik voel me vereerd Martin.

  3. Jacob Hesseling zegt:

    niet wachten met die glaskunst,nu aan beginnen is mijn advies : onze tijd is beperkt 🙂

  4. Mephisto zegt:

    @Laila, wist je dat het helemaal niet zo moeilijk is als het lijkt?
    Keramiek is veel lastiger. Dit soort glaskunst is 2D. Ik heb zelf een jaartje cursus gedaan aan de academie en snap echt wel de basispincipes. Dus zeker doen, als je het wilt. Dit duurt geen 5 jaar om te leren; je zit enkel met de langdradigheid van veelvuldige bakprocessen, als je met verschillende kleuren verf wilt werken.

  5. laila zegt:

    @Jacob.
    Ik heb al schrijven als hobby:-)
    @Mephisto.
    Ja ik weet het nog. Je hebt me wel eens wat laten zien. maak je nog glaswerk?

  6. ramirezi zegt:

    Bij mij breken glazen altijd – ik vind het knap, wat ze maken…

  7. laila zegt:

    @rami.
    Glazenmaken leer je niet bij een master onderwijsmanagement:-)
    Lijkt me wel een interessante studie, met veel aspecten. Die studies worden ook steeds "creatiever."
    Wil jij schooldikkedeur worden?
    ( Zo noemde ik mijn vader. Ha. )

Geef een reactie

