de hemel huilt

De hemel huilt, dacht ik vanmorgen, terwijl de regen rechtstandig naar beneden viel.Hoe laat zal het geweest zijn. Vijf uur?
Even verbeeldde ik mij dat dierbare dode mensen bedroefd waren om wat wij ervan gemaakt hebben.
De merel, die dwars door de regensluiers opeens begon te zingen gaf een klein beetje hoop.
 
Via www.feestvandegeest.nl is een fraai boekje te zien, dat ik vorige week al in kleur heb uitgeprint.

 
Het  gaat over mooie dorpen in Drente en Overijssel, met fraaie oude kerkjes . En 44 kunstenaars die eigentijdse kunst hebben gemaakt op het thema pinksteren.
 
De lezer zal zo onderhand wel weten dat ik niets heb met het instituut kerk, maar ik kan zeker openstaan voor mooie verhalen van allerlei religies en oude kerkjes bekoren .
 
Bij die dorpen in Drente  en Overijssel zijn er velen waar ik geweest ben. Zuidlaren , Eelde, Steenwijk, Dwingeloo. Westerbork, Giethoorn. Teveel om op te noemen, maar dit kerkje is de Mariakerk van Ruinen.
 
Een dorp waar we regelmatig een huisje huren, fietsen door de bossen, naar Appelscha; rondom het Dwingelderveld. Een patatje eten op een terras in Dwingeloo en als je daar dan heen fietst , langs een adderveld dat we ontdekt hebben , kom je door het dorpje Ansen, waar de kunstenaar woont die oa in Ruinen exposeert. Hugo Galama.
 
Gevleugelde vrijheid heet zijn beeld.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De hemel huilt nog, maar de zon zal zonder twijfel binnenkort weer gaan schijnen.
 
En als je dan fietst of wandelt langs deze mooie dorpen kun je weer een beetje bijtanken.
De kracht van de verbeelding.
 
Het volgende object van Eline Krottje is te zien in Westerbork.
Het heet:
Volk en Vaderland en is gemaakt van 8200 Wilhelminapepermuntjes
 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op de hemel huilt

  1. assyke zegt:

    voor de kinderen die nu allemaal vakantie hebben is het wel afzien
    al dat binnenzitten
    ze meekrijgen om kerken te bezichtigen,
    daar heb je nogal wat overredingstalent voor nodig;-))
    ik vind kerken vooral aan de buitenkant mooi
    binnen vind ik ze vooral kil
    of dat komt door de akoestiek
    de enorme ruimte en hoogtes, waardoor je je al snel verloren voelt
    de daadwerkelijke kou vanwege het gebrek aan verwarming
    of gewoon simpelweg het weten dat het een instituut is die voor een hoop
    narigheid heeft gezorgd en nog doet…ik weet het niet
    maar ik ga er in elk geval niet graag naar binnen
    Sprakeloos heeft regelmatig blogjes over dit onderwerp

  2. Annet zegt:

    De tank van de verbeelding is nooit leeg
    vult zichzelf weer bij, die tank is peilloos diep….
    Lekker hè een frietje en dan Dwingeloo is
    zo mooi…..
    En als dan de zon doorbreekt lacht de hemel
    en lacht het in ons…..

  3. laila zegt:

    @assyke.
    Aan kleine kinderen had ik even niet gedacht.
    Die tijd heb ik gehad.
    Maar je kunt ook lekker buiten in de buurt gaan fietsen, met de kinderen voorop:-)
    @Annet.
    De tank vult zichzelf weer bij.
    Een wijze opmerking.

  4. actuality zegt:

    D A K L O O S :
    het Regent in
    Mijn hersen – pan
    Mother Gaia grijpt in..
    Mooi Verhaal…
    Groet à Vous…………..

  5. laila zegt:

    @actuality.
    Hulde voor Mother Gaia:-)
    "Droog je tranen Pierrot"
    Van de week las ik iets over de componist van Send in the clowns.
    Prachtig. Ken je dat?

  6. Wim Duzijn zegt:

    Ik vind dat beeld niet veel vrijheid uitstralen.
    Meer een vormloos, in elkaar gedoken hoopje zieligheid.
    Je zou het beter ‘Angst voor de vrijheid’ kunnen noemen.

  7. laila zegt:

    @Wim.
    Aha; graag jouw mening over het object van perpermuntjes dat ik nu toevoeg.

  8. actuality zegt:

    Ja ha, ik heb dat wel eens opgezocht via You Tube
    En daarna over de Componist….Beautifull……………
    Groet à Voús…Joshua

Geef een reactie

