!congratulations Kathryn Bigelow!( doorbraak in 82 jaar)/ IDFA 2015/ 2016 Een Oscar voor Spotlight no.88

Een doorbraak in de geschiedenis van de Oscar wordt het genoemd.

Een eerste Oscar voor een vrouw, voor de beste regie en de beste film.

Hurt Locker, een realistische film die ik dankzij de huidige techniek al gezien heb voor hij in de bioscoop kwam.
Hurt Locker een film die niet zoveel geld oplevert.

Hurt Locker.
De Oscars heb je opgedragen aan al die mannen en vrouwen die de oorlog ingestuurd worden; Irak, Aghanistan en dood terugkomen of voor een belangrijk deel gestoord.

Zoals we allang weten van Vietnam.

Gefeliciteerd Kathryn Bigelow.(1951)

————————————————————————————-

Kathryn Bigelow betrokken bij Cartel Land; nu op het IDFA.

http://www.IDFA.nl

—————————————————————

24-2-2016

Natuurlijk volg ik de discussie over de “oude witte mannen”in THe Academy en ik ben voor diversiteit.

Vanwege de maatschappelijke impact hoop ik dat  Spotlight wint als symbool van de kracht van goede onderzoeksjournalistiek die bergen kan verzetten.

In dit geval het aan de kaak stellen van wereldwijd machtsmisbruik binnen het instituut kerk.

 

Spotlight

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op !congratulations Kathryn Bigelow!( doorbraak in 82 jaar)/ IDFA 2015/ 2016 Een Oscar voor Spotlight no.88

  1. assyke zegt:

    de posttraumatische stressstoornissen waar die jonge jongens en meiden mee thuiskomen is al een misdaad op zich en al een reden om oorlog zoveel mogelijk te voorkomen of het liefst af te schaffen
    had een nederlandse vrouwelijke regisseur een paar jaar terug geen oscar gekregen voor Antonia?
    of was dat geen oscar?

  2. paco painter zegt:

    Eindelijk gerechtigheid

  3. laila zegt:

    @assyke.
    Dat was een gouden kalf.

  4. laila zegt:

    paco.
    Mooi; jouw reactie.

  5. martin zegt:

    Is dit een foto van Kahtryn Bigelow of een beeld uit een van haar films? Ik heb geprobeerd dat zelf uit te vinden, maar het is me niet gelukt. Na een tijdje had ik genoeg van de glamour foto’s waar ik me doorheen moest worstelen en ik zal vooral een vrouw met lange blonde haren en lange jurken.
    Hopelijk leidt dit tot een stormloop van filmregisseuses naar de internationale podia.

  6. laila zegt:

    @martin.
    IK denk Kathryn aan het werk, maar weet het niet zeker.
    Vaak vind ik zwart-witfoto’s mooier dan die glamourshit.

Geef een reactie

