10-02-2010 ( 3 jaar bloggen)

Beste lezer,

Het zijn dagen waarin je je afvraagt, na een half uur fietsen naar je werk of je ooit nog warm wordt. Gisteren biggelde een traan over mijn wang, van de kou.
Het verbaast me elke keer hoe snel dat toch weer gebeurt. Dat je de kou weer vergeten bent.

Over een goed uurtje zit ik in het boemeltje naar Kampen, voor twee werkbezoeken; oa het RIBW. Ik verheug me erop na afloop door de oude binnenstad te lopen en even binnen te lopen in het Stedelijk Museum.
Me even te laven aan schilderijen van BJ Tholen.
Deze hoop ik ook te zien.

Ik vind het een mooi portret. Ze lijkt geleidelijk uit de schaduw te komen.

Het is drie jaar geleden dat ik begonnen ben met bloggen. Met een Valentijnsbrief aan Rouvoet. De eerste ooit. Drie jaar bloggen met gemengde gevoelens. Cynischer ben ik geworden, door het grote aantal gamers en fakers en dat wat mensen elkaar aandoen.

Volgende week is het voorjaarsvakantie en ik heb me van alles voorgenomen.
Een ontmoeting met mijn zus, die ik lang niet gezien heb. Ze werkt met DIS-clienten, loodzwaar werk.

Ook ontmoet ik mijn schoonmoeder van 88 en we pakken de draad weer op, gaan verder met het boekje over haar leven, dat ik voor de zomervakantie af wil hebben. Een boeiend leven van een survivor, iemand die bittere armoe heeft gekend.Een leven waar je van kunt leren.

Drie jaar bloggen; met als doelstelling oa schrijven vanuit het werk en aangezien ik nog minstens 5 jaar wil werken kan ik nog 5 jaar met het bloggen doorgaan.
Het is toch uniek dat het VK-blog deze mogelijkheid biedt?
Ondanks alles zijn er nog steeds prikkelende,leuke, mooie,  lezenswaardige blogs wat mij betreft en ik hoop dat dat doorgaat.

Uit de schaduw is de titel van een expositie in het Voermanmuseum ( samen met het Joods Historisch Museum) en de tentoonstelling laat onbekend werk zien van Jan Voerman senior. Ook daar wil ik naar toe.

10-02-2010; een bijzondere datum.
Drie jaar bloggen wat mij betreft. No.382, geloof ik.

Bijna Valentijnsdag; een dag die mij niets zegt, maar wel het motto: liefde en aandacht voor de ander, waar ik dan liefde en aandacht voor jezelf aan toe zou willen voegen.Het hele jaar door . Een kritische blik , waar ik van hou en liefdevolle aandacht zijn overigens goed te rijmen, vind ik.

Ook op het VK-blog; een unieke plek om uit de schaduw te komen.

Waarde lezer;
een aangename dag wens ik ieder.

Groet
Laila

nb En terwijl ik me gereed maak voor de kou, zie ik dat het langzaam weer gaat sneeuwen.
Ook dat nogZoenen

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

28 reacties op 10-02-2010 ( 3 jaar bloggen)

  1. kuifje simon zegt:

    Opwarmen aan mooie schilderijen en voornemens, prettige dag.
    simongroet

  2. actuality zegt:

    Maar U laat ons niet koud
    En wij zullen U Mooi
    Warm afschilderen………..

  3. TheoKlaverblad zegt:

    Gefeliciteerd Laila.
    Je constatering dat je cynischer geworden bent I(door het VKBlog) is minder aangenaam.
    Je voornemens sympathiek.
    Succes.

  4. Moonfairy zegt:

    een prachtig schilderij
    een mooi blog
    ik wens je nog veel blogplezier
    ik zal es kijken hoeveel ik er heb geschreven
    ook al een paar
    hartelijke groet en fijne dag,Moon

  5. coby zegt:

    Ik lees je blog graag en voor zover mogelijk trouw, Laila.
    Altijd bewogen met de mens, de kunsten, poëzie, boeken, situaties en onrecht, je werk.
    Geniet volgende week van je vakantie en alles wat je van plan bent.
    En de sneeuw? Het is confetti ter ere van je blogverjaardag vandaag…. :-))
    Hartelijke groet, Coby

  6. assyke zegt:

    Drie jaar is een hele tijd. Dat je het zo lang hebt volgehouden, geeft ook wel aan dat het vkblog ook mooie ervaringen biedt.
    Dat nare…kom je helaas overal tegen en niet enkel hier.
    Ik wens je nog vele jaren blogplezier!

  7. assyke zegt:

    sorry niet ingelogd

  8. antoinette duijsters zegt:

    Gefeliciteerd Laila, je hebt een mooi jubileum blog gemaakt.

  9. thera zegt:

    Ha die Laila, gefeliciteerd en het ontsnappen uit de schaduw en het groeiend cynisme is herkenbaar. Gaaf, dat je het verhaal van jouw shoonmoeder opschrijft. Ben heel benieuwd.
    En voor zover niet algemeen bekend: Ik haat sneeuw! Hier zitten we weer onder zo’n ijskoude deken. De zon schijnt wel en ik vecht tegen het gevoel, dit stiekem ook wel erg mooi te vinden. 😉

  10. Aad Verbaast zegt:

    Gefeliciteerd met je drie jaar bloghistorie.
    Vol goede voornemens lees ik, da’s mooi!

  11. Zwollywood zegt:

    Ja, 3 jaar is toch al een historisch feit….evenals de 5 jaar die je nog wenst te gaan.
    Het VK geeft bloggers inderdaad een podium waardoor toch wel een aantal waardige ontnappen uit de schaduw.

  12. laila zegt:

    Ach; dat is leuk’, die reacties.
    @simon.
    Eén van mijn ijdelheden is dat ik mijn bril ( -3) vaak niet opzet en vergeet. Zo ook vandaag. Turend ging ik langs de schilderijen.
    Het afgelopen jaar heb ik al 3 maal met een zonnebril ( versterkt) voor de klas gestaan. Wel; stoer:-)
    @actuality.
    Wat zegt u dat mooi…
    @Klaver.
    Zo erg is het niet. Ik was een heel klein beetje cynisch en nu een beetje meer, da’s nog weinig.
    @Moonfairy.
    Dank je wel.
    @Coby.
    Confetti voor de blogverjaardag. Hahaha.:-)
    @assyke.
    Mooie ervaringen; die zijn er zeker en blijven er ook als het aan mij ligt;-)
    @antoinette,( die site van m’n zus vind je vast mooi!)
    Dank je.
    @thera.
    Het verhaal van mijn schoonmoeder is een boekje voor eigen gebruik. Het lijkt me mooi voor de afronding van haar leven ( Misschien wordt haar cynisme wat minder:-))
    @aad.
    Goede voornemens, ja, Je moet je een doel stellen , zei ooit iemand en dat heb ik altijd onthouden.
    @Zwolly.
    Uit de schaduw komen velen. Op heel verschillende manieren.
    Dank voor de reacties.

  13. vuurjuffer zegt:

    hoi laila,
    vanuit een hart(d)nekkige winterslaap wens ik je nog vele jaren blogplezier
    met een groet
    de vuurjuf

  14. laila zegt:

    @vuurjuffer.
    Klinkt niet best: het hart genekt?
    Misschien hlept een gedicht?

  15. Annet zegt:

    Kunst heelt kán helen…..
    Héé het IVN in Roden….ik ga nog kijken….
    Ja al die gevoelens die op je afkomen….
    dat kan erg vermoeiend zijn of het kan iets
    anders opwekken, je zou kunnen zeggen: bloggen:
    het doet iets met je…….(prrrrrt)
    Fijne dag nog!
    Groet van Annet

  16. cor3306 zegt:

    ook gefeliciteerd, mooie schilderijen, Kampen aardige stad om eens rond te lopen

  17. laila zegt:

    @annet.
    Een beetje balansen
    bij het bloggen
    en het blijft leuk:-)
    @cor.
    Er zijn zoveel mooie steden en dorpen om rond te lopen.
    Dank voor je reactie.

  18. solvejg zegt:

    Ha laila, drie jaar alweer! Gefeliciteerd en alsjeblieft stug doorgaan en mooie dingen zien en erover blijven schrijven! Gelukkig zijn er mensen zoals jij die op het volkskrantblog bijzondere verhalen blijven vertellen! Groet, solvejg

  19. JohanHvD zegt:

    Gefeliciteerd met het driejarig bestaan van je weblog, Laila.
    Je hebt er een aardige bijdrage van gemaakt.
    Tja, schilderijen bekijken, dat deed ik vroeger vaker. En veel andere dingen. Voorlopig behoort dat alles even tot het verleden.
    Maar, er komt weer een lente…

  20. laila zegt:

    @solveg.
    Dank je wel.
    @Johan.
    In chaotische en / of moeilijke tijden is er toch één zekerheid.
    Dat het weer lente wordt.

  21. Smokey zegt:

    "Ook dat nog"…:))) Maar daarna, na alles, naar het museum. In Kampen?
    Drie jaar bloggen. Wie zou de langstbloggende op het vk blog zijn?
    Ja, mooi portret van B.J. Tholen.

  22. laila zegt:

    Dag Smokey.
    Ik geloof dat het VK-blog gestart is in 2005.
    Jacob Hesseling is denk ik één van de eersten.

  23. solvejg zegt:

    Mmm, laila, ik denk dat jacob een week eerder begonnen is dan ik (september 2005) 🙂

  24. Thea van der Minne zegt:

    Hoi oude vriendin,
    Ben je al naar Marte R. geweest?
    Ik wel, indrukwekkend.
    Thea

  25. laila zegt:

    @solveg.
    Aha; en wie was dan de allereerste?
    Ha die Thea.
    Op de één of andere manier staat het me tegen.
    Al die koppen in zuurstokkleuren. Ik bladerde door het boek bij Waanders.

  26. Ina Dijstelberge zegt:

    Drie jaar alweer. Ik lees je vaak maar niet altijd en reageren doe ik ook niet veel. Maar ik geniet van je kunstblogs en de verhalen uit je werkpraktijk.
    Ik ben de laatste tijd veel minder op het VKblog, vandaar op de feestdag zelf dit blog gemist heb.
    Maar alsnog gefeliciteerd en ik hoop nog lang van je te genieten.
    .

  27. laila zegt:

    Dank je wel Ina.
    De "feestdag"is 14-10; ik was wat eerder om langer te kunnen genieten:-)
    Zo van een paar dagen voor de verjaardag een slinger ophangen.
    Ik ben blij met je reactie.

  28. Kokopelli zegt:

    @Laila: Ha mopperkont 😉
    Gefeliciteerd Laila. Mooi jubileumblog.
    Je bent heel snel uit de schaduw gekropen in die drie jaar tijd. Met altijd weer kwaliteitsblogs al twijfel je er misschien aan dat ik een andere mening toegedaan zou zijn.
    😛
    En je vertoeft hier dus al langer dan ik in de hoedanigheid van "Kokopelli".Drie jaar bloggen; met als doelstelling oa schrijven vanuit het werk en aangezien ik nog minstens 5 jaar wil werken kan ik nog 5 jaar met het bloggen doorgaan.
    Na die vijf jaar (of meer) kun je jouw doelstelling toch bijstellen? En verder houdt jouw (beroepsmatige) interesse toch niet op als je stopt met werken?

Geef een reactie

