kyteman ( popprijs 2009)

Het zal ergens in de kerstvakantie geweest zijn dat ik zat te kijken naar een muziekprogramma. Misschien 2 januari, een vriend is dan jarig en ik zat alleen te kijken.
Opeens zag ik hen. Een grote groep blazers, strijkers met in hun midden een jonge man met dreadlocks.
Een zeer muzikaal man, met een grote timing. Als een klassiek dirigent stond hij daar: Colin Bender.In beweeglijke concentratie.
 
Een muzikale zoon kwam binnen en ik vroeg wat voor muziek het was:
"Kyteman; ja die zijn erg goed."
 
Vandaag lees ik in de krant dat ze de 24 ste popprijs hebben gewonnen op Noorderslag, Groningen en dat hij pas 22 is.
Zeer veelbelovend.
 
"Authentiek, een bron van inspiratie, eigenzinnig en zeer succesvol", volgens de jury, die nog nooit zo snel klaar was.Kwalificaties die er toe doen.Mijn muzikale hart licht op.
 
Kyteman’s Hiphop Orchestra.
 
 
foto: internet
 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op kyteman ( popprijs 2009)

  1. laila zegt:

    Tjonge; wat weinig belangstelling voor deze jonge muzikanten!

  2. laila zegt:

    Anna.
    Tja; in het zonnetje, die mensen. Grote Klasse.
    Mooi; die foto.

  3. K zegt:

    Er is al vaker over geblogd!
    Het project Kyteman duurde een jaar. Nu gaat hij weer iets anders formeren.

  4. laila zegt:

    K.
    Een project van een jaar? Dat wist ik niet.
    Weet je nog wie over hen blogde?

  5. j-p- zegt:

    Ja en toen. Beetje koffieleut niveau.

  6. Smokey Robinson zegt:

    @Kytemen, fantastisch orkest. Afgelopen jaar vaak op tv geweest. Hij wilde `t even wat rustig aan doen.
    Aanbeveling.

  7. laila zegt:

    Bedankt voor de link Smokey.
    Volgende week in 24 uur met ( dinsdag VPRO) Kyteman.

Geef een reactie

