niet normaal…

Een aantrekkelijk bericht las ik vanmorgen over een tentoonstelling in de Beurs van Berlage. in Amsterdam. Niet normaal heet hij en is als het ware een variant op de ooit door de clientenbeweging Pandora bedachte slogan: Ooit een normaal mens ontmoet, en beviel het?

Het is een tentoonstelling van internationale kunstenaars  die laten zien hoe markt, media en gezondheidszorg bepalen hoe we naar elkaar moeten kijken.
De tentoonstelling prikkelt en stemt tot nadenken, een belangrijke waarde van kunst.

Er zijn drie thema’s :
– perfectie is de norm.
-consumptiedrift.
-mens en technologie.

De mooiste en ontroerendste nieuwjaarskaart kreeg ik van een collega waar ik 25 jaar mee heb samengewerkt. Uit zijn boeken geef ik beroepsethiek ( op geheel eigen wijze uiteraard) en ik had hem geschreven dat ik gesolliciteerd had.

Jeanne Hebuterne in large Hat heet het van Modigliani.
70 wordt hij, maar hij is actief. Is één van de oprichters van het Filosofisch Café in Zwolle, reist, schrijft boeken en hij schreef dat hij betrokken is bij de beroepscode voor de jeugdzorg die moet passen in het plan van Rouvoet.

Het toeval wil dat ik tig jaar geleden van een vriendin-van-de kleuterschool ook een kaart van Modigliani kreeg.
We hebben nog steeds contact ; ook een actieve vrouw en vorige week belde ik haar. Ze was jarig. Ik vond het fijn om haar stem weer eens te horen.

De lezer wens ik een sprankelend jaar met veel samenwerking. Virtueel en vooral ook  in het echt.

www.beursvanberlage.nl/tentoonstellingen/nietnormaal.html
www.filosofischcafezwolle.nl/

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op niet normaal…

  1. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Môgge Laila, you are back!
    Ja die slogan "Ooit een normaal mens ontmoet, en beviel het?" is ijzersterk! Niets aan toe te voegen, voor altijd onthouden 🙂
    De link naar filosofischcafezwolle werkt niet….http://www.filosofischcafezwolle.nl/

  2. laila zegt:

    Dank voor je reactie CAM en de link zal ik veranderen.

  3. laila zegt:

    CAM.
    De link veranderen lukte niet, maar die van jou is goed.
    Er gebeurrt veel in Zwolle:-)
    Maar nu weer aan het werk!

  4. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Wij zijn vast van plan om naar Maarten te gaan luisteren. Als er plaats is 😉

  5. laila zegt:

    Ha die CAM.
    Ik heb al een vervolgbijdrage.
    Over een mooie man:-)

  6. Klaas A. Mulder weblog delfzijl e.o. zegt:

    @laila: met groet uit Beurs van Berlage.

Geef een reactie

