natuurijs en erwtensoep

Weer heeft Overijssel de primeur.
De eerste marathon in het schone Haaksbergen.
En alleen al bij het woord schaatsen krijg ik rillingen van kouwe tenen en wat is er dan lekkerder dan de befaamde zelfgemaakte erwtensoep. Een idee voor het weekend.
 
Erwtensoep
 
Mijn moeder die je verder met geen stok het ijs op kreeg
kookte in het schaatsseizoen enorme pannen erwtensoep
en deelde deze uit vanaf de steiger voor ons zomerhuisje
 
de soep genoot een faam ver achter de dijken
men reed er graag een plas voor om of kluunde zich de bramen
een enkeling trotseerde een nat pak onder een brug
 
slechts éénmaal is zij ingegaan op een verzoek om het recept
een vage kennis wou het sturen naar zijn zuster in Amerika
 
in de lente kregen we een kaartje; we really enjoy your erwtensoep,
we nemen elke dag een stukje bij de koffie
 
Ingmar Heytze
 
Wat mooi om naar te kijken:
Schaatsen op natuurijs!
 
foto: internet

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

12 reacties op natuurijs en erwtensoep

  1. paco painter zegt:

    Prachtige plaat!

  2. laila zegt:

    Dank je Paco.
    Die Ingmar Heytze kan er ook wat van;-)

  3. Jezzebel zegt:

    Ik vind de foto ook heel mooi.
    Die erwtensoep is valt mij wat zwaar op de nuchtere maag. 🙂
    .

  4. coby zegt:

    Het glimmen van het ijs op de foto loopt door in een glimlach op mijn gezicht door het gedicht.
    Hartelijke groet, Coby

  5. Smokey zegt:

    Koffie met stevige erwtensoep:)))
    Foto met schitterend ijslicht!

  6. laila zegt:

    Tjongejonge; wat heb ik een kouwe tenen van de wandeling, maar het IS mooi;-)
    @Jazzy.
    Je was toch al uren op? Mij kunnen ze er voor wakker maken;-)
    @coby.
    Keep smiling:-)
    @Smokey.
    Dank U.

  7. Maria Trepp zegt:

    wouw wat een foto!!
    Ik houd waanzinnig van sneeuw en ijs, maar schaatsen doe ik niet (meer)- pijn in mij rug en voeten, en natuurlijk ook bang om te vallen ( vooral sind ik mijn pols dubbel had gebroken na aanrijding door een auto..)

  8. laila zegt:

    Maria.
    Ik schaats ook niet meer, sinds mijn jeugd.
    Ben nu met de kerstboom bezig.

  9. K zegt:

    Erwtensoep bij de koffie; over smaak gesproken, brr.
    Prachtige foto!!
    En goed ijs zo te zien.

  10. laila zegt:

    K.
    Op internet zijn mooie plaatjes te vinden.
    `de kans op een witte kerst sinds 1981 wordt steeds groter`, lees ik net. Leuk.

  11. Theo zegt:

    Vaak moet je helemaal niets aan foto’s (ver)prutsen.
    Prachtig!

  12. laila zegt:

    Over prutsen aan foto’s weet ik niets maar dank voor je reactie.

Geef een reactie

