zolang er sneeuw ligt is er hoop/ Charlotte Mutsaers 75

Vanmiddag heb ik me verdiept in de schilderijen van Charlotte Mutsaers, winnares van de PC Hooftprijs,  en ik ben verrast.
We hebben twee overeenkomsten.
Ze houdt van honden en van sigaretten Knipogen

De computer sluit ik af en vanavond moet ik er weer door.
Ik hoop dat de vlokjes langs mijn oren suizen.

Winter
 
Winter. je ziet weer bomen
door het bos, en dit licht
is geen licht maar inzicht:
er is niets nieuws
zonder de zon.
 
En toch is ook de nacht niet
uitzichtloos, zolang er sneeuw
ligt
is het nooit volledig duister,nee,
er is de klaarte van een soort
geloof
dat het nooit helemaal donker
wordt.
Zolang er sneeuw ligt is er hoop.
 
Herman de Coninck.
 
 
En in het kader van de diversiteit:
RASTA
 


4-11-2017

Aangezien ik heel erg benieuwd ben naar haar nieuwe boek ga ik…

Beloning voor 10 maanden niet-roken.

Afbeeldingsresultaat voor charlotte mutsaers

Afbeeldingsresultaat voor charlotte mutsaers boeken

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

20 reacties op zolang er sneeuw ligt is er hoop/ Charlotte Mutsaers 75

  1. Smokey zegt:

    Enig schilderij!

  2. Kees Smit zegt:

    Zolang er sneeuw ligt, is het uitkijken!

  3. coby zegt:

    Het is een bijzonder mens, vind ik.
    En jij hebt veel op een bijzondere manier verbonden in deze bijdrage.
    Wiite thuiskomst en nacht gewenst, Laila!
    Hartelijke groet, Coby

  4. Ingrid van den Bergh zegt:

    Het eerste scjhilderij dat ik van haar zie. nu haar boek(en) nog lezen.
    Dank, Laila, voor deze kennismaking.

  5. galadriel zegt:

    zo leuk dat ze de PC Hooftprijs heeft gekregen…ik vind haar erg origineel…ze houdt overigens ook heel erg veel van meeuwen….prachtig gedicht!

  6. thera zegt:

    Hihi Laila, dan hebben wij ook twee overeenkomsten 😉

  7. Zich van Verre zegt:

    Mooi doekie. Mooi gediggie.
    Mutsaers kan trouwens ook erg goed woorden achterstevoren uitspreken. raaw thce! Ik blijkbaar niet want zojuist werd het spamwoord als niet juist ingevuld afgewezen, daar had ik niet op gerekend.

  8. paco painter zegt:

    Bij ligt er ook een hoop sneeuw. Mooi schilderij

  9. laila zegt:

    OHHHHHHHHHHHHHHHHHH; een Witte Wereld.
    @smokey.
    vind ik ook.

  10. laila zegt:

    @kees.
    Blijven uitkijken.

  11. laila zegt:

    @coby.
    De thuiskomst was groen, maar het wakker worden…:-)

  12. laila zegt:

    @Ingrid.
    Door haar boeken kom ik niet heen.

  13. laila zegt:

    @gala.
    Van meeuwen ja en van rood haar;-)

  14. laila zegt:

    @thera.
    Heb je ook rood haar:-)

  15. laila zegt:

    @zich.
    raaw thce.!

  16. laila zegt:

    @paco.
    Dat wordt laveren met de fiets. In spijkerbroek?

  17. Ina Dijstelberge zegt:

    Ik ben benieuwd hoe je fietstocht gegaan is. En er komt nog meer…
    Prachtig mens, Charlotte.

  18. laila zegt:

    Hoi Ina.
    Ik rommel een beetje nog vanmiddag. ( Heb een nieuw onderzoek over Ervarings.. uitgeprint;-))
    En dan vakantie.
    Ik ben niet gevallen en het sneeuwt hier gestaag door. Heel mooi.
    Speciaal voor jou nog een andere Mutsaers:
    Rasta:-)))
    Een rokende; dat wel.

  19. Ina Dijstelberge zegt:

    Ah, geweldig…ik hou ook nog steeds van mijn rokertje 😉
    En het blijft maar sneeuwen…heerlijk.

  20. laila zegt:

    Er gaat niets boven javaanse jongens:-)

Geef een reactie

