spelen met kunst

Aangezien ik er voor gekozen heb vanuit mijn werk te bloggen wil ik de lezer de ontwikkelingen niet onthouden.Naar ervaringsdeskundigheid en het benutten daarvan wordt een onderzoek gedaan.
 
Ik heb gesolliciteerd. De komende 5 jaar lijkt mij een verschuiving meer naar het HBO ( volwassen studenten)in combinatie met het MBO ( doorlopende leerlijn)  een uitdaging. Deze week heb ik gesprekken. Spannend.
 
Maar er is meer dan werk en binnenkort nadert vrije tijd.
 
Het Kroller  Muller Museum heeft elfduizend kwetsbare kunstwerken die zijn gemaakt op papier of karton. Ze mogen maar drie maanden per jaar worden getoond en daarom komen ze maar zelden uit de kast.
En wij mogen kiezen. Wordt het een Chagall, Van Gogh of een Keith Haring?
 
Aan het publiek van de site wordt gevraagd hun top drie samen te stellen uit een selectie van 100 kunstwerken. Via de tijdelijke interactieve site  Expose kun je een keuze maken.
 

 
 
De eerste die mij opvalt is deze Jan Toorop, de Vagebonden, vanwege de kleur blauw.
 
Het is een schilderij waar verhalen bij te bedenken zijn en het woord vagebonden duikelt over mijn tong.
Zijn wij niet allen dolenden, zwervers in het leven?
 
De top 3 kan ingestuurd worden met motivatie en van verschillende mensen wordt de keuze bekend gemaakt.
 
Een mooie site voor de komende vrije tijd.
Tot 17 januari 2010 kan gestemd worden en in februari kun je gaan kijken of je top drie bij de expositie hangt.
 
 
Waarde lezer.
Welke van de 100 zou u kiezen en waarom?
 
zie:
www.kmm.nl/news

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

22 reacties op spelen met kunst

  1. Ingrid van den Bergh zegt:

    Mooi voorbeeld uit het symbolisme.
    Ik heb de betreffende sit in mijn favorieten gezet en ga zeker stemmen.
    Veel succes met nieuwe uitdagingen. Hoop dat je kansen kunnen worden benut.

  2. Marius van Artaaa zegt:

    Laila,
    kiezen uit kunst is schennis
    het zou juist verboden
    moeten worden
    om te kiezen
    kunst is een geschenk
    dat net als een gegeven paard
    niet in de bek gekeken mag worden
    en zeker niet om een kies eruit te trekken
    100 werken hebben ze al geselecteerd
    10.900 zjullen we al nooit zien
    en dan 3 uitverkorene
    barbaarser kan niet

  3. laila zegt:

    @Ingrd.
    Dank je wel. Welke kies jij nu, Het is een moment opname.
    @Marius.
    Veel mensen lezen te snel of half merk ik steeds meer. Jij ook. Zeer irritant. Ontbreekt de rust?
    Op naar de volgende kick?
    In mijn tekst staat duidelijk dat deze werken slechts drie maanden geexposeerd kunnen worden. Ze zijn dus WEL te zien.

  4. maria-dolores zegt:

    @laila,
    ik wens je plezierige gesprekken!
    zet ‘m op!

  5. laila zegt:

    @MD.
    Het is een interne verschuiving; ik werk al bij het HBO.
    Dank voor je aanmoediging!
    Duim je?:-)
    Ennuh; welk kunstwerk kies jij?

  6. antoinette duijsters zegt:

    Laila, ik heb mijn kunstwerken al gekozen, prachtig idee.
    En succes met je werk.

  7. maria-dolores zegt:

    @laila,
    duimen?
    goed voorbereiden…
    even geen tijd voor kunstwerken.
    ben wel naar de site gegaan,
    maar even geen tijd om te kiezen.

  8. Marius van Artaaa zegt:

    @ Laila
    Lees ik het verkeerd als er staat dat er 100 getoond worden van de 11.000?
    En die top drie doet pijn aan mijn kunstkiesheid -:)
    Wat je v erder van me zegt, tja, waarom eigenlijk?

  9. laila zegt:

    @antoinette.
    Je maakt me nieuwsgierig.
    @MD.
    Een site voor de "vrije weken"; als die er al zijn;-)
    @Marius.
    Sorry; ik ben een beetje prikkelbaar naar jou toe.
    Jij had het over een "boekje"van Jutta Chorus en hoewel de teneur mischien niet bevalt lijkt het mij een belangwekkend werk. Dat viel van de week verkeerd.

  10. martien zegt:

    Ik heb er bericht van ontvangen. Moet nog kiezen.
    Goed dat je er aandacht aan schenkt. 🙂

  11. Marius van Artaaa zegt:

    @ Laila
    en terecht dat je me verwijt dat ik Chorus te gemakkelijk achter het behang plakte
    mijn excuses
    over huiselijk geweld moeten we juist zoveel mogelijk schrijven
    en ik zat vliegen af te vangen
    ik had het veel meer als een aanvulling moeten formuleren
    wat me dwars zat, hoorde niet aan haar geadresseerd te worden
    ik had moeten schrijven dat de steunpunten voor melding en aanpak van huiselijk geweld onvoldoende middelen krijgen en toch heel goed werk leveren, uitzonderingen daar gelaten
    en vooral mloeten benadrukken dat het sysateem nog verre van volmaakt is
    maar dan kan ik beter een eigen blog schrijven
    zand erover?

  12. Jezzebel zegt:

    Ik heb een beetje wat Marius heeft.
    Waarom moet ik uit drie kunstwerken kiezen?
    Waarom kunnen ze niet alle drie getoond worden?
    .

  13. laila zegt:

    @martien.
    Ik ben nu juist zo benieuwd naar de keuzes.
    @ zand er over Marius.
    "Achter de voordeur", lees je wel wat erg letterlijk. Ze heeft ook meegelopen met wijkagenten bv.
    Maar bedankt voor je reactie, die ik me vanwege de teneur van het boek wel voor kan stellen.
    Ik ben er van geschrokken.
    @Lezzebel.
    Je mag zelfs 3 kiezen:-) Naar jouw keuze als kunstliefhebber, ben ik ook erg benieuwd, hoewel het toch momentopnames zijn.
    Maar nu: snel weer aan het werk.

  14. antoinette duijsters zegt:

    Laila, ze staan erop, kijk maar eens als je tijd hebt, ik vond het ook leuk de keuze van anderen te bekijken.

  15. peter louter zegt:

    Ik laat jou wel in vol vertrouwen kiezen 🙂
    Daarna kom ik wel kijken.
    De hier afgebeelde tekening is wat dat betreft lust opwekkend.

  16. laila zegt:

    @antoinette.
    Ik heb hem nog niet gevonden.
    @peter.
    Lust opwekkend nog wel. Zo.
    Ik ga een "kerstborrel"drinken met mijn groep. Proost;-)

  17. antoinette duijsters zegt:

    Laila, je moet bij alle uitgezochte kunstwerken zoeken en ik heb Bloeiend boompje van Bart van der Leck op een staan, De rode haan van Chagall op twee en jou Toorop op drie.

  18. Ingrid zegt:

    laila 15-12-2009 09:51 : ik laat het je weten.

  19. thera zegt:

    Welja, als je nog eens wat weet. Kiezen is haast onmogelijk, ik wil ze bijna allemaal zien. Zeker de werken van Charley Toorop en van Gogh, maar ik heb na veel zuchten en puffen drie andere gekozen. http://kmmexpose.nl/expose/top3/user/598 Maar ook dat blijft gewoon natte vingerwerk. Van de vijftig, die ik te zien kreeg, waren er minstens dertig, die ik graag van dichtbij en in het echt wil bekijken.
    Grrr. 🙂
    Oja en toi,toi, toi!

  20. laila zegt:

    De "kerstborrel" een uurtje was een groot succes. Wat een groep. We hebben zelfs gedanst op soulmuziek:-)
    @antoinette.
    Mooimooi.
    @Ingrid.
    Aha.
    @thera.
    Een prachtihe keuze en motivatie.
    "Omdat ik er bij had willen zijn, tussen de kunstenaars en componisten."
    Dank voor de aanmoediging.

  21. Gus zegt:

    Iets kiezen vind ik lastig en het waarom, lukt me helemaal niet. Het raakt je of het raakt je wat minder.
    Het liefst heb ik dat ze alle 100 worden ten toon gesteld.
    Tis geen wedstrijd, hm?
    En mensen zien hun 3 paintings die ze al tig keer bekeken hebben, al dan niet in een kunstboek.
    Het gaat me eigenlijk om die andere die je niet ziet.
    Daarbij lijkt het me commercieëler aantrekkelijker om elke maand zo’n 30 andere kunstwerken te laten zien. (3 maand?) volle bak.
    Succes met je gespreksronden deze week wat betreft je sollicitatie!

  22. laila zegt:

    Dag Gus.
    Het is toch ook een prachtig idee om bezoekers meer bij de exposities te betrekken?
    "Iets kiezen vind ik lastig": Ook al zo’n neuroot?
    Ik hou er wel van.
    Wat betreft de sollicitatie:
    Het lijkt gunstig. Er zijn blijkbaar niet zoveel klinisch psychologen intern en helemaal niet van die gekke als ik.
    En dat ik een Expert ben in Beroepsethiek ( nau ja;-))
    is een pré.
    Ik zal ze eens flink Socratisch aan de tand voelen.
    Ijs en weder dienende, vanaf september 2010;-)

Geef een reactie

