Frans de Waal en tango/ Zomergast 20-8-2017 /mei 2019 levenswerk/doel- Fundatie en Havixhorst/Europa in de Fundatie-juli 2019 We zijn er bijna(Balkan)-en Spanje-2022/ 17-3-2024 IM Frans de Waal/18-3-2024 Waarom vrouwen van apen houden???

Mijn zoon vond hem erg boeiend bij de lezing in Groningen ( RUG) en veel jongeren.
Het was uitverkocht, afgelopen donderdag.
Frans de Waal.
Om 11.30 uur bij Wim Brands in Boeken.
Nederland 1.

Daarvoor: Orquesta Astillero, tango in Vrije Geluiden.

—————————————————————-
20-8-2017
http://www.vpro.nl

9789045028583-zijn-we-slim-genoeg-om-te-weten-hoe-slim-dieren-zijn-l-LQ-f


21-8-2017

Ik heb de uitzending nog niet gezien maar het aantal kijkers verheugt me.

505.000

Afbeeldingsresultaat voor frans de waal vpro

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

21-5 2019 Het lijkt me een prachtig boek over zijn levenswerk,maar van Pallandt ook, dus die wordt het deze week, vanaf 25-5;in de Fundatie.

http://www.museumdefundatie.nl

Afbeeldingsresultaat voor van pallandt boek kunst als levensdoelAfbeeldingsresultaat voor frans de waal mama

///////////////////////////////////////////////////////////////////

23-5-2019

“U bent de eerste die het boek van Charlotte van Pallandt koopt”, hoorde ik gisteren in de Fundatie die beperkt open was. Zaterdag ga ik kijken en ook in de Havixhorst ( waar ik nooit was)POWERVROUWEN.( zie foto)Afbeeldingsresultaat voor havixhorst van pallandt

En ook zeer verrassend: Europa, zoals deze eigentijdse van Daniel Douglas of deze Griekse vissersvrouw van Marian Gerrits.Alle smaken zijn er te proeven.

daniel.jpggriekse vrouw

///////////////////////////////////////23-7-2019

We zijn er bijna, vanmorgen gezien in uitzending gemist. Prachtige tv met 1.7. miljoen kijkers.

Nu een reis van 5 weken door de Balkan.Elke keer leer je meer over Europa.Je reist mee.Prima presentatie van Martine van  Os.Afbeeldingsresultaat voor we zijn er bijna

————————————————————16-8-2022 Halen ze weer 1 miljoen kijkers? Een populair programma; een beetje kneuterig,herkenbaar,  mooie plaatjes maar ook gezellig. ( en wie houdt niet van gezelligheid???) We zijn er bijna door Spanje.

—————————————————17-3-2024 Ter nagedachtenis aan Frans de Waal, lijkt het me een prima idee om ‘één van zijn boeken aan te schaffen.In deze boekenweek. Dan krijg je er een prachtig hondje van Marlene Dumas bij.:-)

—————————————————-18-3-2024 Stine Jensen schreef Waarom vrouwen van apen houden; haar proefschrift.

Ik weet niet meer of ik het las. Wel afgelopen weekend een stuk over haar in het Parool en ik ben benieuwd naar haar nieuwe boek; gebaseerd op haar inauguratie als Hoogleraar Publieksfilosofie aan de VU.Naar het nieuwe boek ben ik benieuwd.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op Frans de Waal en tango/ Zomergast 20-8-2017 /mei 2019 levenswerk/doel- Fundatie en Havixhorst/Europa in de Fundatie-juli 2019 We zijn er bijna(Balkan)-en Spanje-2022/ 17-3-2024 IM Frans de Waal/18-3-2024 Waarom vrouwen van apen houden???

  1. peter louter zegt:

    Frans de Waal kan ik alleen maar aanbevelen, bij deze

  2. joost tibosch sr zegt:

    De mensaap neemt onze kinderhand..op weg naar empathie!

  3. coby zegt:

    Ah, gemist, ik liep buiten om die tijd. Ga het opzoeken bij uitzending gemist van de week..
    hartelijke groet, Coby

  4. De Stripman zegt:

    Net gezien. Leuk interview. Hij was vanochtend ook al op de radio bij Vroege Vogels. En gisteren op nl 2 in het programma Profiel. Allemaal vast wel terug te zien en horen via internet. Interessante man, die mooie en overtuigende boeken heeft geschreven…;o)

  5. laila zegt:

    peter,
    joost,
    coby en De Stripman.
    Dank voor de reacties

  6. Bart zegt:

    Ja, gelukkig zag ik, bij toeval, het grootste gedeelte van dat boeiende gesprek, vanmorgen, bij de VPRO.
    Het was indrukwekkend en erg aansprekend, wat hij vertelde en liet zien.
    Aanbevolen!
    Groet, Bart

  7. Smokey zegt:

    Bedankt voor de tip.

  8. laila zegt:

    Ha die Bart.
    Ja; jij als dierenman hebt er kijk op.
    Bedankt.
    @Smokey.
    merci.

  9. Fleur zegt:

    De Waal schijnt een dwarsligger te zijn,las ik op het net?
    Heb het gezien,volg `m al zolang….

  10. laila zegt:

    @Fleur.
    Een goeie dwarsligger is niet te versmaden;-)

  11. Maria Trepp zegt:

    Ik lees hem heel graag, en wilde al heel lang bloggen over zijn boek "Primates and Philosophers: How Morality Evolved". Is er nooit van gekomen.
    Ik vind zijn visie op de ontwikkeling van de moraal zeer interessant.
    Hij keert zich tegen de "vernis- theorie", tegen de gedachte dat de moraal alleen maar een dunne schil is ,die niet in de mens verankerd is.

  12. laila zegt:

    @Maria.
    Ja; en tegen "het recht van de sterkste"als alles bepalend.
    Ik ben benieuwd naar je blog.

  13. willy tiemens zegt:

    Prachtig interview met Wim Brands. Zou zo graag dhr,F willen vertellen wat ik met mijn katten heb meegemaakt. M,n Mastiff was stervende, plotselinge hartaanval, in de kamer.Lag naast een tafel op de grond. Had 3 katten, 2 van hen gingen boven op haar liggen, 3e zat bovenop de tafel gebiologeerd naar beneden te staren. Zeer ontroerend. Wist toen dat het gebeurd was.Ik moest de 2katten zelf van haar afhalen toen ze overleden was.

Plaats een reactie