voodoo inverso

"Voordat ik Nigeria verliet, luisde de handelaar mij erin met een namaak-voodooceremonie. Ze namen mijn afgeknipte nagels en punten van mijn haar.En sommige van mijn kleren. Ze maakten een vuur,legden twee lange messen klaar en een masker en een levende kip. En kolanoten. Natuurlijk was ik bang. Hij vertelde me dat ik een vreselijke dood zou sterven als ik mijn belofte niet zou houden om alles terug te betalen nadat ik die goede baan in Italie had gekregen die zij voor mij geregeld hadden. Uiteraard was er geen baan. Dus toen ik stopte met het betalen van de 12.000 euro, stuurden ze iemand naar mijn dorp en braken de benen van mijn vader. Nu heb ik de voodoo tegen hem gericht. Ik ben niet langer bang."Voodoo inverso.
 
Vandaag viert de EU de Dag tegen de mensenhandel.
Fotografe Kay Chernush heeft verhalen van slachtoffers verbeeld in collages.
De foto’s zijn tot 23 november te zien op het Plein in Den Haag.
 

 

 
bron: Trouw
 
zie ook:
www.kaychernush.com
 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op voodoo inverso

  1. on_yer_bike zegt:

    Schrijnend verhaal. En dan worden dat hier gelukzoekers genoemd.
    Bron Trouw?? We gaan hier toch geen dingen overtypen?

  2. laila zegt:

    @on_yer_bike.
    Je kunt ze bijna niet zelf verzinnen; die verhalen.
    Die collages van Kay Chernush drukken je op de feiten.

  3. paco painter zegt:

    Zeer schrijnend mag je wel zeggen

  4. laila zegt:

    @paco.
    Dat kun je wel zeggen.

  5. John Wervenbos zegt:

    Goed dat je dit aan de orde hebt gesteld Laila. Ja dit gebeurt vaker dan je doorgaans denkt.

  6. trekmoment zegt:

    Ik vind die condoomcollage werkelijk vervreemdend geniaal, amoebe achtige sfeer.
    Maar ik wil eigenlijk reageren op je blog hierboven, je hebt het daar over lichtvoetigheid. Ik vind in wat ik van je gelezen hebt daar toch altijd wel wat van terug. Maar ik doe met je mee, het kan wel ietsje meer!

  7. laila zegt:

    Lief van je trekker.
    Het is zo triest zo’n 0.
    "Niet lullen maar poetsen"
    Dank je wel.
    Waar is mijn zakdoek?;-)

  8. kuifje simon zegt:

    Noodzakelijk triest met mooie foto’s
    ook op de site
    groet

  9. laila zegt:

    @simon.
    Dank je wel.

Geef een reactie

