huang/ koningsdag 2016


 
Iedereen met een beetje muzikaal gehoor kent het.
Je loopt door een drukke straat en hoort opeens klanken die je hart doen dansen.
Ik had het afgelopen zaterdag.
 
Soms loop je dan aarzelend, onopvallend naar de pet om er geld in te gooien maar dit keer was ik vastberaden. Ik wilde weten wat voor instrument het was.
“Waar speel je op”, vroeg ik.
“Een huang”, zei hij.
 
“Hoe schrijf je dat?”
 
“Hang”.
 
Op wikipedia heb ik het opgezocht, maar er zijn vast mensen die het instrument kennen.
 
De Hang. Prachtig.
 
 
nb eerst maar eens naar Hattem, naar een werkveld.
Het is droog dus ik ga op de fiets.
Een klein uurtje, over de Ijsselbrug. Heerlijk


het draaiorgel is er klaar voor.
 stadssdraaiorgel_in_oranje_sfeer.jpg

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op huang/ koningsdag 2016

  1. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Zaten ze tegenover Waanders?
    Daar zat er een tijdje geleden eentje. Heel bijzonder.

  2. martin zegt:

    Laila ook maar eens gezocht, maar dan
    op youtube, weet ik ook een beetje welk
    geluid een hang voortbrengt.http://www.youtube.com/watch?v=TQXn5ba0aT8
    Mooi.

  3. laila zegt:

    @Cam.
    In de Diezerpormenade.
    @martin.
    Mooi he;
    Ik heb prachtige keramiek gekocht in dat activiteitencentrum in Hattem.
    Zelfs de mallen maken ze zelf. Heel origineel.

  4. paco painter zegt:

    Heel speciaal,ja

  5. laila zegt:

    @zeker weten:-)

  6. kuifje simon zegt:

    Ik ga ook eerst maar eens luisteren anders blijf ik maar denken
    dat het poffertjespannen zijn 😉

  7. galadriel zegt:

    nee, ik kende het instrument niet

  8. dianne zegt:

    Klanken die je hart doen dansen, dat is leuk! En dat straalt ook van hun gezichten af.
    Heel apart instrument
    groet

  9. Jeroen de Baaij zegt:

    Nog nooit van gehoord, maar het ziet er grappig uit!

  10. coby zegt:

    wonderlijk dat uit die "kommen" zulke geluiden te voorschijn kunnen worden gebracht, zoveel verschillende klanken en geluiden ook.
    Deze muziek heeft wel iets, ja.
    Hartelijke groet, Coby

  11. laila zegt:

    @ Simon.
    En blog zonder poffertjes verschijnt zo:-)
    @gala.
    Inmiddels heb ik mensen gesproken die het kennen.
    @dianne.
    Met plezier en hart, een mooie combinatie.
    @Jeroen.
    Het is een Zwitserse vinding.( erg duur)
    @coby.
    Klankschalen kunnen ook ver reiken.

Geef een reactie

