orkest van de achttiende eeuw

Het is gelukt.
Na een wachttijd aan de telefoon heb ik kaarten voor het optreden van het Orkest van de Achttiende Eeuw in de Spiegel ( oktober)
 
Frans Bruggen, destijds betrokken bij de Notenkrakeractie, richtte zelf het orkest op.
 
"Men schafte authentieke instrumenten aan, partituren werden met een andere blik gelezen en een volkomen "nieuwe oude muziek"
werd in het leven geroepen. Op grond van een ideaal, een passie en dát is wat je hoort als je in de zaal zit en dit orkest speelt!
En dat is ook wat dit Orkest zo geliefd en wereldberoemd heeft gemaakt", aldus de tekst in het programma.
 
En ik ben het er mee eens.
 
Het leuke is dat ik de kaarten ter waarde van E 78 zelf bij elkaar heb gefietst.
Er zit een chip op mijn fiets in het kader van Trappers en voor zoveel kilometer krijg ik een trapper. Ik heb al heel wat kadootjes aangeschaft.
 
Het zal ongeveer 20 jaar geleden zijn geweest dat ik het orkest hier gehoord heb, in de Broerenkerk. Een beetje scheef achter een paal.
Nu , een prima plaats, ergens in het midden. In de Spiegel.
 
Programma:
De Bach Sinfonias  en Mendelsohns ‘Schotse’Symphonie nr.3
 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

11 reacties op orkest van de achttiende eeuw

  1. Zwollywood zegt:

    78 euro bij elkaar getrapt…hoe doe je dat?
    Mooi dat je een kaartje hebt.

  2. martin zegt:

    Dacht even aan een bijverdienste, maar helaas.
    Veel plezier bij het orkest.

  3. trekmoment zegt:

    Oef, of ik daar iets mee heb, die muziek? Heb je een linkje naar youtube of zo? Wil het wel eens horen.

  4. laila zegt:

    @martin.
    Het duurt nog even, maar ik was bang dat het uitverkocht was.
    @trekker.
    Dat heb ik vaak geprobeerd, muziek toevoegen, maar dat lukt nog niet.

  5. coby zegt:

    Leuk! Alvast veel plezier gewenst!
    Hartelijke groet, Coby

  6. Geroma zegt:

    Heel veel luisterplezier gewenst, Laila.
    Frans Bruggen heeft baanbrekend werk verricht.
    Ennu, voor trekmoment, dit fragment: http://www.youtube.com/watch?v=jIL6foFHM0c

  7. laila zegt:

    @coby.
    Dank je.
    @geroma.
    Bedankt, maar het is niet het orkest van de 18e eeuw.

  8. Maria Trepp zegt:

    Back en Mendelsohn.. oh wouw. Geniet!

  9. Smokey Robbinson zegt:

    Felix Mendelssohn, Schotse symfonie nr.3 Gedragen muziek, heel mooi.
    Maar deze (koraal)ook, vooral in de Broerenkerk (vast mooie acoustiek)http://www.youtube.com/watch?v=u90QfO7VkCA

  10. laila zegt:

    Grote prijs uit handen van Maxima morgen,voor beste orkest van Nederland.
    Ned 2 13.00 uur,28-11.

Geef een reactie

