een nieuwe start

 

 
Vandaag ben ik weer begonnen. Een nieuwe kamer vol met dozen, telefoons die niet aangesloten zijn en computers die op de verkeerde bureau’s staan. Collega’s zijn er vandaag niet.
 
In een hoek staat dit schilderij ( Robert Delauny- Formes circulaires-Soleil)
Andere schilderijen hangen nog op de oude kamer.
 
Om 10 uur werd er geklopt. Een leuk meisje meldde zich voor een intake ( er zijn veel aanmeldingen) en daar wist ik niets van, maar dat geeft niet. Verrassend op zo’n eerste dag.
 
Uit Vorchten komt ze; een klein dorpje waar je langs fietst als je een pontje over de IJssel oversteekt. Bij Wijhe en voor zover ik weet staat daar het oudste kerkje van Nederland ( uit 900)
 

 
 
"Ja dat klopt ", zei Annet, "Ik woon daar vlak bij maar ik weet niet of het het oudste kerkje is." Wie weet dat?
Zou het iets betekenen dat ik uitgerekend vandaag , als niet christelijke, indirect met zo’n oud kerkje in aanraking kom?
 
In de vakantie heb ik niet veel gelezen; een beetje hap-snap -werk, maar mijn zoon uit Groningen is bezig met Het land van Aankomst van Paul Scheffer en die heb ik net uit de mediatheek gehaald.
 
Maar nu eerst maar eens een koffiezetapparaat uit een doos vissen en kasten inpakken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op een nieuwe start

  1. jeg_synes zegt:

    hej Laila….even wennen dus weer….succes op je nieuwe werkplek…
    en een pracht van een kerkje zo te zien….
    who knows, misschien heeft het inderdaad iets te betkenen dat kerkje op jouw eerste dag….
    maar dan vast en zeker positief…..een stille rustige plek om je werk te goed te kunnen doen misschien….
    en laten we wel zijn psychologie is ook zo oud als het mensdom zelf…in wezen dan natuurlijk….
    jeggroet

  2. coby zegt:

    goedenavond Laila. Warme dagen om weer te beginnen, maar het klinkt ook alsof je er wel weer zin in hebt. Nieuwe kamer, nieuwe aanmeldingen, nieuwe gezichten. Een nieuw cursusjaar met vast nog veel meer verrassende ontmoetingen en ontwikkelingen. Over het kerkje weet ik niets. Maar het ziet er prachtig uit. Zo’n plek waar je de geschiedenis kunt aanraken als het ware.
    Hartelijke groet, Coby

  3. Joostx zegt:

    Laila, ‘kasten inpakken’
    dat is eigenlijk alles.
    Leuk om te lezen,
    succes.

  4. laila zegt:

    @jeg.
    Als jer veel met en tussen mensen werkt wil je juist privé rust. Een kerkje om in te wonen:-)
    @zin?
    Mwah; net als veel anderen moet ik geleidelijk op gang komen.
    "Geen zin; dan maak je maar zin", zei mijn moeder vroeger.
    @Joostx.
    Leuk je reactie.
    Een leven in de kast, uit de kast.

  5. martin zegt:

    De grootste, de langste, de hoogste en de oudste, het zijn woorden die de gids tijdens een bustocht voorop de tong liggen. Ze zijn altijd omstreden of het record wordt door een andere stad of land weer gebroken. Ook bij de oudste kerk lijkt die race gelopen te worden. Ik wam deze foto van een toeristisch informatiebordje uit Velzen tegen: http://i135.photobucket.com/albums/q126/pollemans/woestijn/Regenboog/IMG_5779r730.jpg?t=1226137105.
    Maar misschein is het kerkje uit Vorchten nog oorspronkelijk. Dat kan je van de kerk in Velzen niet zeggen en ook de Maastrichtse Sint Servaas is jonger, hoewel gebouwd op fundamenten van de uit de vierde eeuw stammende grafkapel van St. Servaas. Veel mooie ontmoetingen toegewenst dit schooljaar.

  6. laila zegt:

    @martin,
    Van dat soort bustochten houd ik niet zo, maar ik begrijp wat je bedoelt.
    Jouw wens is een mooi. Bedankt.

  7. galadriel zegt:

    ja, eerst dat koffiezetapparaat, dan koffie en daarna…laat het nieuwe jaar maar komen 😉

  8. laila zegt:

    gala.
    Inmiddels heb ik al heel wat koppen op.
    Proost: op het nieuwe schrijfjaar:-)

Geef een reactie

