"Ik heb gezeten."

"Ik heb gezeten", riep ze vorig jaar bij de intake, met haar wat schorre stem.
"Kan ik de opleiding wel doen?"

Straks ga ik haar in de praktijk bezoeken; ze heeft het hartstikke goed gedaan. Mocht in het tweede jaar beginnen.
Met haar zou ik wel een boek samen willen schrijven. ( Als het Sara-boek niet doorgaat)
Over een leven met vernederingen, de drugs waar ze " inrolde", de spannende drugssmokkel, een half jaar bajes en verslavingskliniek.

Daarna nog intakes, en tentamens nakijken en een studiehandleiding groepsdynamica bijstellen. Morgen ook.

En dan breekt de vrije tijd aan.
Het liefst zou ik halve dagen schrijven en halve dagen wat anders doen, maar dat komt er meestal niet van.

Nog één blogje hierna, voorlopig : over het afkicken van werk.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

15 reacties op "Ik heb gezeten."

  1. ceesincambodja zegt:

    Zo’n succes doet je goed hé Laila?
    Goed werk.
    Ceesgegroetjes

  2. laila zegt:

    Goedemiddag cees.
    Dat zit in mijn genen gebakken; denk ik;-)

  3. kuifjesimon zegt:

    Genieten van je wek en genieten van je vrije tijd;
    ideale combinatie;
    geniet ze
    groet
    simon

  4. laila zegt:

    Dank je wel kuifje.
    Weer terug? En genoten?

  5. coby zegt:

    Werk ze nog even, Laila. Het vooruitzicht van even wat meer (vrije) tijd is een wezenlijk deel van een vakantiegevoel..
    Hartelijke groet, Coby

  6. Guus zegt:

    Helemaal niet van plan om je blog op- of af te bevelen ging mijn muis over je blog, drukte perongeluk de knop terwijl hij over de afbeveelknop ging. Helaas was er niets meer te corrigeren. Sorry!!!
    P.S. Misschien kom ik er vandaag aan toe om een internetcafé binnen te stappen teneinde corrigerend de aanbeveelknop in te drukken.

  7. laila zegt:

    @coby.
    Gegroet en willicht tot schrijfs. Later.
    @Guus.
    Met jouw muis over mijn blog.
    Het zal wel;-)

  8. Jim Hasenaar zegt:

    Kickten de Daltons ook ergens op af?

  9. Martin Broek zegt:

    Waarom geen boek over verschillende mensen.
    Je hebt wat te vertellen en komt mensen tegen
    die dat ook hebben.
    Prettige vakantie, alvast.

  10. laila zegt:

    @Jim.
    Wat denk je?
    @Martin.
    Daar heb ik wel eens aan gedacht en dan wordt het zoiets als de avondschool ( van Meave Binchy; of zoiets)
    Well; ik wil minstens een maand niet bloggen, maar of dat lukt?
    Een fijne zomer ( Ik wil net naar huis gaan; giet het!)

  11. Guus zegt:

    Hoe moet ik het anders formuleren? Okay; het pijltje van mijn muis ging over je blog, perongeluk drukte ik met mijn muis op de knop. Daarna bood ik mijn verontschuldigingen aan, beloofde dat ik in de loop van de dag even een internetcafé binnen zou stappen. Marjelle of zo had gisteren een blogje waarin ze schreef dat ze er niet toe was gekomen om zich bij de desbetreffende blogger te verontschuldigen. Ik nam die moeite wel..
    P.S. De foto van de hond hiernaast is mooi. Tussen 1975 en 1988 had ik een soortgelijke hond.

  12. galadriel zegt:

    ha, heerlijk Laila…ik ook nog; een weekje en dan en dan een zee van vrijheid 😉

  13. Guus zegt:

    Beloofd = beloofd! Ik zit in een internetcafé waar ik zojuist de aanbevelingsknop heb ingedrukt. Mijn fout van vanmorgen + 11uur is dus gecorrigeerd.

  14. laila zegt:

    @gala.
    Precies.
    Een zee van vrijheid.
    @Guus.
    Je bent een schat.

  15. Afi zegt:

    Hai Laila,
    schrijven dat boek!
    Maar eerst even goed vakantie houden…
    Groet van Afi

Geef een reactie

