kleine zonnedauw

De dauw zat vanmorgen op de oude spullen , om zes uur , toen ik ze bij het grof vuil zette, maar het belooft een mooie dag.

Vanavond ga ik uit eten met de groep waar ik mentor van ben en een beetje weemoed bekruipt me. Het zijn allemaal mensen waar ik van ben gaan houden en het is een afscheid.

De vakantie nadert en mijn gedachten vliegen even naar vroeger.
Kamperen op kleine natuurcampings . Ergens in Drente of Gelderland; een auto hadden ze nog niet, mijn ouders,  en soms gingen we er op de fiets naartoe.
Met mijn vader trokken we dan wel door allerlei natuurgebieden en keken uit naar zeldzame plantjes
Zoals deze kleine zonnedauw; een vleesetende.
Geheimzinnig vond ik dat .Ik had als kind  beelden in mijn hoofd van een plantje dat gehaktballetjes eet.

Hij is beschemd en wordt gebruikt in de natuurgeneeskunde.

foto:
vriend/natuurfotograaf Corné van den Bosch

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op kleine zonnedauw

  1. ceesincambodja zegt:

    Frisse gedachten, Laila.
    Mooie foto van Corné.
    Hamburgergroetjes

  2. R. Kruzdlo zegt:

    Mooi parels die licht vangen
    deo

  3. Martin Broek zegt:

    Het is meteen duidelik waarom de plant zo heet.
    Hoop dat mijn kinderen dat soort beelden ook vasthouden.
    Zonnedauw, op Terschelling kwamen we er regelmatig
    langs op de fiets en dan stapten we even af om er naar
    te kijken.
    Veel plezier vanavond.

  4. laila zegt:

    @cees.
    De gedachten zijn inderdaad fris; om 6 uur:-)
    @R . Kruzdlo.
    Wat poetisch!
    @Martin.
    Dank je wel; ik zal lekker smullen.

  5. ramirezi zegt:

    Je zou toch raar opkijken als je ‘m een broodje bal naar binnen zag schuiven…

  6. laila zegt:

    @ramirezi.
    Triviaal (plat)die opmerking, of niet?
    Heb jij de zonnedauw al in je repertoire?Nee,toch?
    Tja.Er zijn vele niet-leraren die het beter weten:-)

Geef een reactie

