scheiden doet lijden

scheiden doet lijden
afscheid brengt leed
lang kan het duren
voor je vergeet
iets wat je lief was
gaat van je heen
scheiden doet lijden
voor iedereen

afbeelding:
Marlene Dumas

nb wellicht mijn laatste blog
Ik denk er over na; ik baal steeds meer van dit "trollenbos."

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

18 reacties op scheiden doet lijden

  1. Rutger zegt:

    Waarom je laatste blog?
    Vooral doorgaan…

  2. Ingrid van den Bergh zegt:

    … een waarheid…
    Jammer dat je (zo ik begrijp) vervelende ervaringen hebt gehad op het VKB. Ik vang links en rechts wel eens wat op en heb ontdekt dat bloggers een dwarsdoorsnede vertegenwoordigen van de echte maatschappij met al zijn positieve en negatieve kanten.
    Het is niet altijd gemakkelijk jezelf tegen trollengedoe te beschermen. Zelf heb ik in het begin een leerperiode moeten doorlopen. Nu herken ik negatieve signalen wat sneller wat me in staat stelt tijdig (zoveel mogelijk) het kaf van het koren te scheiden. Ik denk dat het enkel op deze wijze lukt om een aanvaardbaar blogleven te lijden. En je mag keuzes maken, je hoeft niet met iedereen…
    Natuurlijk ken ik jouw ervaringen niet en wat ik zeg zal ook niet altijd opgaan. Maar het zou echt zonde zijn als bloggers er de brui aan geven door toedoen van anderen.

  3. Catharina Anna Maria zegt:

    "@CAM. Denk je nu Echt dat ik zomaar stop?
    Binnenkort heb ik een studiedag over Ervaringsdeskundigheid met niemand minder dan Wilma Boevink.Ik blogde over haar ( Week van de psychiatrie) Dat wil ik graag delen:-)"

  4. kuifje simon zegt:

    Zie laatste 2 zinnen van Ingrid.
    groet
    simon

  5. maria zegt:

    Laila, trollenbos…
    zeer waar…
    Je hoeft geen radicale beslissingen te nemen. Gewoon even pauzeren, van de zomer genieten, en alleen bloggen als je er echt een kick van krijgt.
    Liefs,
    Maria
    Malene Dumas is absoluut schitterend.Reactie is geredigeerd

  6. christien zegt:

    Laila,
    niet stoppen, je schrijven is de moeite van het lezen waard.
    groet
    Christien

  7. laila zegt:

    Dank voor de reacties. Ik zal me bezinnen.
    Heb nu alweer zin om een vlammend/vloekende bijdrage te schrijven nav het artikel van Erik-Jan Hermsen in Trouw. Over de betekenis van literatuur; proza/poezie.Heel sterk.

  8. Ingrid zegt:

    la-maar lekker vlammen, laila. Ik ben benieuwd.
    Geef je even een tip in deze reactieruimte als het erop staat?

  9. Trekmoment zegt:

    Pakkum, die Erik Jan! Jottum!

  10. laila zegt:

    @trekmomet.
    Hij heeft vast mijn bijdrage van 18-5 gelezen.
    Of we zijn tweelingzielen:-)

  11. jacob hesseling zegt:

    Hoe kan ik dit nu aanbevelen, moet toch echt blijven schrijven, wil ik bemoedigend met je spreken onder het benot van een kop koffie bij Public, ik doe het graag:)

  12. jacob hesseling zegt:

    @Laila: sorry lees voor benot: genot.

  13. Martin Broek zegt:

    Laila dat is jammer om hiermee te stoppen. Dit is nl. veruit je slechtste titel. Ik twijfelde zelfs of ik hem zou openen. Sommige van je blogs horen bij de beste die ik gelezen heb. Doorgaan ajb.

  14. Coby zegt:

    Gelukkig vind je altijd weer een drive om door te gaan, Laila. Ik lees deze bijdrage dan ook als een tijdelijke inzinking en opwelling. Gewoon doorgaan, ja?!
    Nog even een vraagje: Waarom heb je het blog van gisteren eigenlijk verwijderd?? P.s. prachtige afbeelding van Marlene Dumas,dank!
    Hartelijke groet, CobyReactie is geredigeerd

  15. laila zegt:

    @Jacob.
    Ik heb meer aan zielsverwanten, maar toch bedankt.
    @Martin.
    Dank je wel.
    @Coby.
    Mijn vorige blog voelde als een "vlag op een modderschuit". Zoiets.
    Veel medeblogers vind ik een "laf zootje".Alleen met elkaar bezig.
    Engagement; daar houd ik van, zoals Trouw oproept dmv Erik Jan Harmens en zelfs "deegsliert" Pfeyffer is van paradigma veranderd.
    Speciaal voor jou nog
    even de link:
    http://www.zwartegat.info/
    Het clientgestuurde kennisnet met kwaliteitscriteria.
    In Rotterdam en Eindhoven komen HBO’s voor ex-clienten. Niks voor jou? Gezien jouw opleiding kun je dat versneld doen.
    Dumas heeft power.Ik ook, maar er moeten wel zielsverwanten zijn.

  16. Solvejg zegt:

    laila, bezin en kom weer terug, kweek een olifantenhuid en ga gewoon door! Je kunt hen niet veranderen, wel jouw manier om ermee om te gaan. En in tijden van voldoende tijd voor het blog, lees ik jou ook altijd!! Groet, S

  17. Ingrid zegt:

    heel waar, wat Solvejg zegt. Het is de enige manier.

  18. coby zegt:

    Door de blogonderbreking zie/lees ik nu pas je reactie op mijn reactie en je link en tip.
    Heb het opgeschreven, ik ga het opzoeken/ bekijken. Dank je wel!
    Hartelijke groet, Coby

Geef een reactie

