simon

Wat een film vond ik dat.Simon.Ik heb hem meerdere malen gezien.
In 2004 kreeg Cees Geel ( 1965) een Gouden Kalf voor zijn acteerprestaties. Wonderlijk dat je zo’n man eigenlijk alleen maar kent van die rol en hem daarmee associeert.

 In Trouw www.trouw.nl/tiengeboden, van Arjan Visser  leer ik hem nu wat beter kennen.
Zo begint het:
"Mijn oma kreeg drieenentwintig kinderen. Vijf stierven er kort na de geboorte. Mijn opa zoop alleen maar.Hij sloeg zijn vouw of dook er bovenop. En dan kwam er weer een kind,wéér een zieltje voor de katholieke kerk. Het liep zo uit de hand dat alle kinderen op een dag in verschillende tehuizen zijn geplaatst."

Hij heeft Nederlands gestudeerd. Of hij het afgemaakt heeft staat er niet bij en daarna de toneelschool.Heel fraai vind ik de uitspraken over zijn vader en zijn moeder. Zijn vader, die altijd knecht is gebleven.

"Om dit jachtige bestaan vol te houden moet je keer op keer in contact komen met wat je drijft. Kijken wat je kan, wat je wil, wat haalbaar is. En dan weer door."

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op simon

  1. anneke zegt:

    Goeie krant, hè, TROUW?!

  2. Mo zegt:

    Het feit dat hij de rol van Simon zo goed kon spelen zegt wat over de mens Cees Geel, vind ik.

  3. laila zegt:

    @Mo.
    Ben ik met je eens.
    Een man die veel gezien heeft en er wat mee doet.

  4. Coby zegt:

    Mooie interviews zijn dat vaak, a.d.h.v. de tien geboden. Tijd geleden dat ik de film Simon gezien heb, maar Cees Geel en zijn spel zijn wel blijven hangen. Soms denk en dacht ik dat de rol die en hoe hij het speelde om de één of andere reden niet erg verschilde van hoe hij er zelf mee om zou gaan als het hem zou overkomen.
    Hartelijke groet, Coby

  5. laila zegt:

    @Coby.
    Van die interviews smul ik en wat je zegt over Cees Geel; zou kunnen.

  6. Catharina Anna Maria zegt:

    Ik heb hem net deze week gezien in
    "Mijn vader is een detective"
    omdat mijn jongste zoon die zoooooo graag wilde zien. Helaas niet echt (=echt niet) een aanrader.

Geef een reactie

