bijna mei

"Alleen en niet alleen,
eenzaam tot in de kern,
door stilte omringd.
Hij moet zijn eigen gedachten
hebben kunnen horen", zei hij
over de kleine keizer,
met de scheve hoed.
"Ik herkende me in hem."

"Door te bidden kon ik mij
verzoenen met mijn eenzaamheid.
Alles draait om verzoening in dit leven."*

Bijna mei
voorlopig vrij.

Stilte zal sprekend zijn.

* bron:
VPRO-gids naar aanleiding van de Bob den Uylprijs
voor De kleine keizer. Vanmorgen om 9 uur heb ik het gekocht. Als herinnering aan Martin Bril.
 afbeelding: Eva Besnyo

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

