zomervertelling ( wedstrijd)

Nog even en de knoppen van de japanse kers achterin  de tuin barsten weer open. Een festival van roze blaadjes, meestal vanaf half april.
Niet moeilijk is het dan om je een zomerdag voor te stellen, hoewel ik vanmorgen om half 8, bij het uitlaten van de hond, genoot van de halve paarden, die ik in de mist zag.

Zomer; waarschijnlijk kun je je nog die zomer herinneren dat je zo verliefd was dat je alleen maar aan vlinders kon denken: De vlinders die je de hele dag door je lijf voelde dansen. Of herinner je je zo’n zomer waarin het noodlot je leek te achtervolgen? Liften ergens in the middle of knowhere zonder een mens te zien?

Beide, vlinders en noodlot in één zomer kan natuurlijk ook. Een verhaal zonder conflict is als een .. nu ja, noem maar op.

Zelf ben ik alweer aan het broeden op een verhaal; heerlijk op de fiets, onder de douche en nu, heel af en toe op het werk.
Het Tijdschrift Schrijven daagt je uit mee te doen aan een wedstrijd en je hebt tot 19 april de tijd. Moet kunnen.

Het mag 1000 a 1500 woorden omvatten en  de drie beste verhalen komen in een boekje bij het zomernummer. Daarnaast mogen de winnaars drie boeken uitzoeken bij Uitgeverij Augustus, ( Dan zal ik zeker De Depressie-epidemie kiezen van Trudy Dehue, die op de longlist staat voor de Socrates wisselbeker, maar dit terzijde)

Niks voor jou?

zie www.schrijvenonline.org

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

7 reacties op zomervertelling ( wedstrijd)

  1. ceesincambodja zegt:

    Toen ik nog actief schreef, Laila, heb ik vaak verhalen gestuurd naar Schrijven. Ze werden meestal ‘net niet’ geplaatst. Ik heb de moed opgegeven en doe niet meer aan dat soort loterijen mee. En, zeg nou zelf, kan ik schrijven?
    Ik wens je veel schrijfplezier en wie weet kom je er in.

  2. laila zegt:

    Dag Cees,
    Dat is lang geleden dat je even langs kwam.
    Voor mij, en wellicht ook voor anderen, is het goed om af en toe even afstand te nemen van de blogwereld. Mijn langere schrijfproject zit in een wachttijd en door af en toe aan een wedstrijd mee te doen kun je toch creatief blijven.
    Wat jouw schrijven betreft: Vis je naar een compliment?
    Ik vind dat jij , evenals veel anderen hier, uitstekend kunt schrijven, maar aan het winnen van een wedstrijd kleeft een zekere mate van toeval.

  3. Paul Delfgaauw zegt:

    @ Laila,
    Dank voor de tip! Ik vergeet altijd bij schrijven.org te kijken, dit keer misschien weer eens wel!
    Dag!
    @ Cees! Pst! Het is geen loterij. Er zijn wel minstens 1 miljoen Nederlanders die schrijven…
    …en dan jij ook nog vanuit Cambodja! 😉
    – ‘Duik’ gewoon in je oude liefde en je zal zien hoe goed dat schrijft!
    P.S. Hoe kan je nu ‘de moed opgeven met schrijven’?!!
    – Doe als Kees van Kooten. Hij zegt: ‘Je moet gaan ZITTEN totdat het er STAAT! 😉
    Dag!Reactie is geredigeerd

  4. laila zegt:

    Paul,
    wij samen in een boekje:
    Ik ga ervoor:-)

  5. martin zegt:

    Het speelt toch door mijn hoofd; zou ik het kunnen; zit er een verhaal in wat nu door mijn hoofd speelt? Het ordend alvast mijn denken, zonder dat ik schrijf.

  6. Paul Delfgaauw zegt:

    @ laila,
    !!! Je reactie brengt me op een idee… (Niet verder vertellen hoor!)
    Dag!

  7. laila zegt:

    @martin.
    Gisteren ben ik al aan het stoeien geweest en ik heb nu 720 woorden, die ik aan mijn schrijfgroep heb voorgelegd gisteravond.
    Zij gaven strenge doch goede feedback, zodat ik weer verder kan.
    Die voorfase van "spelen door je hoofd" vind ik altijd super.
    @Paul.
    Inspireren en geinspireerd worden. Is dat niet heel belangrijk in het leven;-)

Geef een reactie

