het geheim van een volk

"De Maasai is één van de bekendste en geheimzinnigste volkeren van Afrika.
Hun cultuur wordt bedreigd.
De leiders namen een opmerkelijk initiatief en besloten de rituelen en ceremonies vast te leggen voordat ze zouden verdwijnen.
Mijn collega Jandries Groenendijk , een professioneel fotograaf, groeide op in Kenia en is ingewijd in de Maasai.
Aan hem werd gevraagd de taak van officieel filmer voor een volk op zich te nemen.

Hoogtepunt is het bezoek aan Mokompo, de opperste spiritueel leider van de Maasai, die nog nooit eerder een gefilmd portret toestond.

Het boek, met dvd is een spannend reisavontuur, maar gaat ook over lokale politiek, milieu en duurzaamheid."

om 11.30 uur bij Brands in Boeken ( Ned.1)
Ton van der Lee en Jandries Groenendijk over:
Geheimen van de Maasai.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op het geheim van een volk

  1. martin zegt:

    Goed dat ik dit programma standaard opneem. Eerst Vrije Geluiden en dan boeken. Ik zal met dubbele interesse kijken.

  2. coby zegt:

    Oh, net op tijd gelezen, ik ga ook even kijken. Ik heb de Maasai in het echt ook gezien, toen ik bij zus en zwager in Kenya was. Indrukwekkend volk!
    Hartelijke groet, Coby

  3. Aad Verbaast zegt:

    Ik zet nu de buis aan!

  4. christien damman zegt:

    laila
    bedankt voor de tip, heb gekeken boeiend!
    groet
    Christien

  5. laila zegt:

    @martin.
    Als ik het boek tegen kom zal ik het zeker lezen. Ook de beelden lijken me boeiend.
    @coby.
    Heel vaag herinner ik me dat je er over schreef. Herkende je iets in het programma?
    @aad.
    Boeiend?
    @christien.
    Ik heb het niet gezien; was buiten.

  6. coby zegt:

    Ja, herkenning. Vooral interessant vond ik de informatie die ze gaven over de (spirituele) krachten en gebruiken van hen en hun ervaringen daarmee.
    Hartelijke groet, Coby

  7. laila zegt:

    Interessant coby.
    Kun je daar niet eens een blogje over schrijven?:-)

  8. Harry C.A.Daudt zegt:

    @’de prikkel der nieuwsgierigheid’…deed me op je blog ‘belanden’;spreekt me aan.
    vooral ‘je slogan’.Kom zeker terug:met ‘geheimen in een tas’.
    -groetvandichterbijgrave-

Geef een reactie

