een kleine lentegroet

39 was ik en het was maart, net als nu, dat we naar het ziekenhuis gingen voor de chemokuur.
Twee kleine jongetjes mee, van 4 en 6.
Het regende elke dag.
 Het is een periode die je verandert; je kijk op mensen en dat wat er echt toe doet.

Daar moest ik aan denken vanmorgen bij het lezen van de column van Martin Bril; 49.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

20 reacties op een kleine lentegroet

  1. kuifje simon zegt:

    Nare herinnering; hoop dat het nu goed/beter gaat.

  2. laila zegt:

    @kuifje simon.
    Ik ben al lang genezen verklaard, anders zou ik dit, waarschijnlijk niet zo schrijven.
    Dank voor je reactie.

  3. Jaap van Nieveld Goudriaen zegt:

    Hoi Laila. Zo’n ervaring doet je beseffen hoe relatief alles is. Waar heb je je al die tijd mee bezig gehouden, en was het het waard? Hoe veel tijd is er nog, en wat ga je met die tijd doen? (Ik spreek even voor mezelf.)
    Geniet van de lente! :-))

  4. kuifje simon zegt:

    Laila; dan is de lente nog mooier
    groet
    simon

  5. ijskastmoeder zegt:

    En nooit zal de lente meer zo nat zijn, ik wens je vele zonnestralen en hoop voor Martin Bril dat hij dat punt ook gaat bereiken.

  6. peter louter zegt:

    Een genezende foto en een indringend verhaal. Kwam harder aan dan het verhaal van Bril zelf vanmorgen.

  7. Jezzebel zegt:

    Ik hing te snel (oningelogd) aan de aanbevelingsknopd, excuses daarvoor.
    Blijf gezond laila, wat fijn dat je het op kunt schrijven.

  8. gala zegt:

    een markering in je leven….vooral door die jongetjes van toen werd ik getroffen.

  9. martin zegt:

    Ja wat mooi die blauwe druifjes bij deze herinnering. Een nieuwe lente.

  10. christien damman zegt:

    Indringende dingen Laila.
    Met jou gaat het gelukkig goed, ik hoop dat we over niet al te lange tijd zullen lezen dat het weer goed gaat met Martin.
    groet
    Christien

  11. coby zegt:

    Zo’n bericht haalt dat onherroepelijk naar boven…
    Hartelijke groet, Coby

  12. Arda zegt:

    Ik wens je nog heel veel mooie lentedagen toe, Laila. Ja, altijd zal het anders zijn…..
    Lieve groet.

  13. laila zegt:

    Ai; hier word ik nu verlegen van.
    Het gaat mij vooral om Martin Bril, waar ik van schrok.
    Laten we voor hem duimen .

  14. Jack Pastoor zegt:

    @Laila: Deze periode is dus voor jou duidelijke een tijd om het leven te her-denken!
    Aangezien je blijkbaar helemaal gezond bent verklaard zit er waarschijnlijk ook een moment van herdenken als in “vieren” bij. Dit ondanks de vermoedelijke onzekerheid die lijkt mij – vooral in het begin –moeilijk los te laten zal zijn. Ik hoop dat het allemaal al een tijd achter je ligt.

  15. Annelies zegt:

    Carpe diem is het enige wat me te binnen schiet…en daar heeft Martin Bril dus niets aan, ocharme.

  16. edu zegt:

    De column heb ik niet gelezen; ik ben geen liefhebber van zijn stijl. Maar ik begrijp de gedachten.

  17. Mo zegt:

    Fijn dat het nu goed gaat!

  18. maria zegt:

    Martin Bril schrijft zo schrijnend goed, het doet echt pijn.
    Wat een gave dit toch te kunnen delen zonder sentimentaliteit.. velen maken het ook door.
    Ik wens je een warme zonnige fijne lente.

  19. jorrit zegt:

    mooi ingehouden, delen, en toch van jou..

  20. laila zegt:

    Aan allen:
    Bedankt.
    Hoe je het ook wendt of keert:
    "Het aantal beren op mijn weg neemt gestaag toe, dat wil zeggen: als er één verdwenen is zijn er zo weer 10 andere."
    Maar nu eerst:
    Naar buiten, met de hond, in de zon.Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

