Angie/ 60/ person of the year 2015 ( Time)/ 24-9-2017 Verkiezingen Duitsland

“Zeg paus, wat heb je nu gedaan met die Williamson?”
“Hoe bedoel je Angela, mijn adviseurs hebben dit voorgesteld.?”
“Dan zijn het slechte raadgevers paus, neem me niet kwalijk maar ik ken als geen ander de kwalijke gevolgen van de holocaust , hier in Duitsland en die Richard Williamson ontkent alles. Op zo’n man zit de wereld niet te wachten en reken maar dat hij diepe wonden openrijt.”
“Daar zit wat in Angela, ik denk dat het een grote vergissing is geweest; zijn rehabilitatie.”
“Precies paus; er zijn heel wat boeken over de ontkenners geschreven, maar als u het mij vraagt, en ik heb goede adviseurs  : deze man is gewoon gek.”
“Ik zal mijn maatregelen nemen Angela en bedankt voor je telefoontje.”
“Sterkte paus en nog wat: Ik kom binnenkort bij u lunchen in het lievelijke Italie. Ik wil met u praten over een reorganisatie en ik heb een goede onafhankelijke supervisor voor u.”
“Tot later Angela.”

En terwijl Benedictus de telefoon neerlegt en aan zijn hoofd krabt  fluit hij zachtjes:

Angie, Angie
when will these clouds all disappear
.

En zo geschiedde het dat één telefoontje van een dappere vrouw verstrekkende gevolgen had.
Richard Williamson werd door de ulraconservatieve kliek in Buenos Aires ontslagen als directeur van het seminarie , hij kon verder als tuinman en de paus liet zijn raadgevers screenen. Een nieuwe wind ging waaien door het Vaticaan.

19-2
Twee weken bedenktijd krijgt hij ( aldus Trouw). Anders wordt hij de broederschap uitgezet. Lekker puh.

——————————————————————————

album_medium_2375767

foto:
Angela
Merkel

 

 

 


24-9-2017

Hoe gaat Duitsland stemmen?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

10 reacties op Angie/ 60/ person of the year 2015 ( Time)/ 24-9-2017 Verkiezingen Duitsland

  1. .Martijn. zegt:

    hij kon verder als tuinman
    Hehe… de laatste keizer van China eindigde als tuinman van ‘zijn’ Verboden Stad. Naar verluidt had hij het in zijn nieuwe functie prima naar zijn zin, bovendien.
    Waren de nijpende personeelsproblemen van de paus na het ontslag van Williamson en de reorganisatie ook helemaal opgelost?Reactie is geredigeerd

  2. peter louter zegt:

    =Een nieuwe wind ging waaien door het Vaticaan=
    Niet te geloven !

  3. laila zegt:

    @Martijn.
    Isn’t she lovely?
    @peter.
    Wat denk je van de selph-full-filling prophecy?

  4. kees smit zegt:

    Ja, ging het maar zo, maar het lijkt er eerder op dat de paus denkt dat zij zich maar beter met haar keuken kan bemoeien.

  5. laila zegt:

    @kees.
    Wat voor voorstelling heb jij van die man of is dat een projectie?

  6. Jeroen de Baaij zegt:

    Kijk, als het zo ging, dan mocht Angela weleens wat meer mensen gaan bellen!

  7. maria zegt:

    Hahaha leuk leuk leuk.
    Ik was eerst van plan haar ook te noemen in mijn blog, maar het paste niet echt goed, dus ik heb het weggehaald.
    Toch hulde aan haar!

  8. Gus Bolden zegt:

    Een nieuwe wind door het Vaticaan, hm. Ik denk niet dat ik hem graag zal willen ruiken.

  9. laila zegt:

    @jeroen.
    Mee eens.
    @Maria.
    🙂
    @Gus.
    "Kijk niet toe maar sta met alle tegenwoordigheid van geest open voor anderen"( Peter Handke);-)

  10. laila zegt:

    The answer is blowing in the wind…

Geef een reactie

