I have a dream

Terwijl alle ogen gericht waren op Obama, volgens insiders een afstammeling van de friese Hobbema’s ( want op één van de graven staat: Ja wy kinne) vond in Amsterdam een gebeurtenis plaats die zijn weerga niet kent. De presentatie van de totaal vernieuwde Opzij.
Opzij 3.0 ; met de aankondiging van de derde feministische golf.

Margriet va der Linden is de nieuwe hoofdredacteur en liefst 7 frisse slimme vrouwen zijn aangesteld als columnist.
Op de foto is Roos Wouters te zien. Politicologe en auteur van Fuck ik ben een feminist.
Ze stelde dat ze lang heeft gewacht op de komst van de derde generatie feministen. Voor haar betekent het dat ze het eindelijk over haar kinderen mag hebben.
Ze spreekt het liefst op een wat luchtige wijze over feminisme en dat spreekt me aan.
Femanisme noemt ze het.

Van der Linden benadrukt in haar toespraak dat iedereen welkom is.
"Vrouwen van alle soorten en maten, autochtoon en allochtoon. Iedereen krijgt een kamer in het huis van feminisme.
Ook de man."

En terwijl ik deze letters typ krijg ik een brok in mijn keel van ontroering en gaan mjn gedachten naar een andere historisch moment.
 I have a dream.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op I have a dream

  1. kornelis zegt:

    krijg ook een kamer in het huis van feminisme, maar of ik daar wil wonen………..
    en om de droom van em el king te verbinden aan opzij……….
    wacht u voor de hond schiet me te binnen (grapje)

  2. laila zegt:

    @kornelis.
    Je hebt in ieder geval de moeite genomen te reageren.
    Deze bijdrage is niet van ironie gespeend.
    Op dit moment moet ik even een pas op de plaats maken, want mijn gedachten buitelen. Zo ben ik bezig met:
    – Pablo Neruda; als dichter en als "politiek fenomeen"en de vergelijking met deze tijd (ook de moord op de Ikon-journalisten in El Salvador)
    – Het stuk van Connie Palmen in VN van gisteren, waar ik kanttekeningen bij zou willen plaatsen.
    State of the novel heet het met als subtitel:
    De waarheid is fictie ( waarbij het feit dat ze in Lucifer , dat ik maar half gelezen heb, "valse" informatie geeft, me niet loslaat) en
    – Een historische vrouwelijke topwetenschapper.
    Een boeiende.

  3. gala zegt:

    hoopgevend! vrouwen 😉

  4. kornelis zegt:

    krijg niet meteen de indruk dat je je verveelt Laila!

  5. laila zegt:

    @gala.
    Dank voor je support Gala:-)
    @kornelis
    Dat klopt en er moet ook nog gewerkt worden.Ik zal keuzes moeten maken
    Vandaag is het stofzuigdag:-)
    En ik heb al weer genoten van het prachtige interview in Cicero met Antjie Krog.

Geef een reactie

