Groningen timmert aan de weg/ augustus 2015 grote expeditie Spitsbergen

De beste kroeg, de beste binnenstad enzovoort, lees ik net in een paginagrote advertentie achterop de VK. En ja: die binnenstad is prachtig. Zelf woonde ik er met plezier.
De Wolthoorn was de beste kroeg van Nederland in 2008 en ook dat kan ik me voorstellen. ( De Vlaamse Reus van toen was het waarschijnlijk ook geworden. Ha. )

Van de kranten en tijdschriften die ik de afgelopen dagen zoal gelezen heb was ik gecharmeerd van Broerstraat, een tijdschrift dat ik als alumni van de RUG graag lees.
Het tijdschrift begint met een artikel over Gerardus Heymans ( 1857-1930) de grondlegger van de wetenschappelijke psychologie in Nederland waar nog geen portret van was.

Een omissie, die goed gemaakt is wat mij betreft want deze aimabele man was volgens Kars Dekker, die promotie-onderzoek doet naar het leven en werken van deze geleerde een man wiens bijdrage aan het vak psychologie een internationale betekenis had.

Een prachtig vak, de psychologie. Zelfs mijn zoon die sociologie studeert neigt steeds meer naar die richting. Een echt mensenvak.

Marcel Duran schilderde het portret met de levendige ogen, op basis van een foto.

http://www.rug.nl/museum

————————————————-

12-3-2015 En laten we Ede Staal niet vergeten

’t het nog nooit zo donker west

of ’t werd altiet wel weer licht.

Doe mij maar het gras, doe mij maar het gras,

van het Noorderplantsoen.

Waar ook dit jaar Noorderzon plaats vindt.

http://www.noorderzon.nl

( zoon is er weer bij)

———————————————————————————-

20-8

Bijzonder boeiend: de expeditie naar Spitsbergen met verschillende discipines en ook kunstenaars.

550x235-Spitsbergen-550-Polar-Bear-pubs

http://www.rug.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Groningen timmert aan de weg/ augustus 2015 grote expeditie Spitsbergen

  1. Jos Goedmakers zegt:

    Net als Den Bosch timmert Groningen ook aan de weg 😉

  2. laila zegt:

    Dag Jos.
    Heeft Den Bosch ook de beste kroeg en zo’n leuke psycholoog?:-)
    Well; ik ga met de hond naar buiten. Zon en vrieskou, wat wil je nog meer in de winter?

  3. coby zegt:

    Zou je weer terug naar Groningen willen, Laila?
    Hartelijke groet, Coby

  4. Jos Goedmakers zegt:

    @ Laila: afgelopen jaar -2007- was Den Bosch ‘De beste binnenstad’ van Nederland. Tevens is het de verhoudingsgewijs economisch sterkste gemeente van het land (in 2008 dus).
    Bovendien barst het in iedere straat van de leuke, welriekende psychologen ;-)Reactie is geredigeerd

  5. laila zegt:

    @Jos.
    De veiligste stad,
    leukste studentenstad,
    mooiste gebouw ( Gasunie)
    en
    beste fietsstad:-)
    Die luitjes op die straten zijn ervaringsdeskundigen. Ook belangrijk natuurlijk.
    @coby.
    Groningen draag ik met me mee.

  6. hjv zegt:

    Laila ,ik dank je voor je reactie op mijn blog. (de Stoet) Aan de mening van iemand die zo begaan is met Peter van Straaten hecht ik veel waarde. Als psycholoog hoop ik dat je er een boeiend landschap in kunt vinden.

  7. klaas @ weblog delfzijl e.o. zegt:

    Groningen: the place to be.
    Ik heb de advertentie ook gelezen, zie vandaag mijn blog.
    Met groet uit mooi Groningen(splendid isolation?)

  8. laila zegt:

    @hjv.
    Zolang ik jouw tekeningen hier ken verrassen ze me.
    @klaas.
    Ik zal naar je blog kijken.
    De Ijssel scoort ook hoog bij mij:-)

Geef een reactie

