godvergeten hypocrisie

zoveel conventies
waar hij al lang afscheid
van genomen had met
het zicht op de dood
was alles anders
zoveel beleefdheid die hij
niet meer verdroeg
driftig oversloeg
godvergeten hypocrisie
liever gehaat dan
halfbakken halfslachtig gelul
over hypotheken
ouderdomsverzekeren

slechts stilte wenste hij
zonder geluiden
van straaljagers en snelweg
weg van de mensen

nog drie maanden te leven

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

9 reacties op godvergeten hypocrisie

  1. Summer Plant zegt:

    Treffend en o zo waar…

  2. zintuigen zegt:

    Dat moment heb ik al lang geleden gehad. Blij toe.

  3. Klaverblad zegt:

    Superrealisme.

  4. Coby zegt:

    De essentie van waar het leven eigenlijk om gaat, ja. Vaak voelbaar oog in oog met de dood.
    Die stilte is heel veel, is mijn ervaring.
    Hartelijke groet, Coby

  5. Jaap van Nieveld Goudriaen zegt:

    Heel herkenbaar…

  6. laila zegt:

    @summer plant.
    Zit wat in niet?
    @zintuigen.
    Het is een oud gedicht, dat ik terugvond.
    @Klaverblad.
    Dank u.
    @Coby.
    De stilte is heel veel. Mooie zin.
    @Japio.
    Je was laat.
    Inmiddels ben ik al weer met iets anders bezig nav een webbrief van het Groninger Museum.
    Waterhouse met:
    Betoverd door vrouwen:-)
    en ik vraag me af of ik daar wat aan vind.

  7. petrus zegt:

    beste Laila,
    Mooi verwoord dat in het licht van je dood bijna alles onbenullig wordt.
    inhetlandderlevendengroeten

  8. laila zegt:

    Bedankt voor je reactie Petrus.

  9. Ingrid van den Bergh zegt:

    hij lijkt me ook zo’n man
    die als alles voorbij is niet wil horen
    "wat was hij sterk"

Geef een reactie

