mr.peacock

wat is hij mooi die grote haan
als je hem daar zo ziet staan
pronken met zijn veren
om een hen te imponeren
hij hoeft geen voetstuk noch een toren
religie kan hem niet bekoren
bij hem is alles puur natuur
van binnen is er steeds dat vuur
van testosteron
hij kan het ook niet helpen
zijn lusten zijn geregeld niet te stelpen

wat is hij mooi die grote haan

foto:internet
ik maak zelf geen foto’s

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

25 reacties op mr.peacock

  1. K zegt:

    Wit heeft eigenlijk iets vrouwelijks, vind je niet? Trots kunnen we hem niet ontzeggen hier. Mooi!

  2. Klaverblad zegt:

    Is in mijn hanenbevelving nu toch even een cultuur-, c.q. natuurshock.

  3. Maria-Dolores zegt:

    mooi! daar kan geen kerk tegenop!

  4. Coby zegt:

    Een haan zo trots als een pauw is het bijna…
    Mooi!
    Hartelijke groet, Coby

  5. Johan de Haan zegt:

    Da’s wel een mooie Pauwenhaan!

  6. peter louter zegt:

    Aan de kleren herkent men de man

  7. Dianne zegt:

    een rijmhaan 🙂
    prachtig beestje

  8. laila zegt:

    Dank u;
    beeldschoon niet?
    Past precies bij mijn avatar:-)

  9. Aad Verbaast zegt:

    Die zal nooit met de staart tussen de benen weglopen.

  10. de Stripman zegt:

    Een prachtig alternatief…!

  11. Bart zegt:

    Een prachtig pronkende pauwenhaan!
    Nóg meer diversiteit, vandaag, het kan niet op… 🙂

  12. laia zegt:

    @Stripman.
    Yep.
    @Bart.
    Wat een ijdeltuit niet?;-)

  13. Karin zegt:

    Hij staat er schitterend op.
    Had jij geen plannen om met een hen te komen?

  14. eva zegt:

    Een pauwenhaan???
    Mooie foto,d at dan weer wel!
    gr eva

  15. Draver zegt:

    Hoort er ook bij

  16. Luke zegt:

    Toch vind ik die staart overdreven, hoe is zijn innerlijk eigenlijk?
    groet Luuk

  17. Ina Dijstelberge zegt:

    kippenvel…wat is hij mooi.

  18. maria zegt:

    Wahnsinnig mooi… en met de pauw ben ik ook uitvoerig bezig geweest…en nog lang niet klaar.
    Laila, ik heb de afbeelding voor jou op mijn server gezet, voor het geval dat je die nog wilt gebruiken:”Afbeeling invoegen” en deze link inplakken, en dan kiezen: in het midden zetten.
    http://www.passagenproject.com/dali_st_antonius.jpgReactie is geredigeerd

  19. laila zegt:

    Een haan is een haan is een haan.
    Deze leeft in de oerwouden van Azie.
    Wat een "stuk" niet?

  20. Afi zegt:

    Schitterend deze witte mr. Peacock.
    Ik heb er van de zomer bij een kasteel in Graz (Oostenrijk) ook één gezien.
    Er zat ook iets van roze in de kleur.
    Heel bijzonder.
    Hij kon lekker schreeuwen!
    Liefs van Afi

  21. Zwollywood zegt:

    Pauwen zijn prachtige dieren en ik kan me voorstellen dat deze witte pauw ook parelmoerkleuren in de staartveren heeft.
    Pauwen kunnen zo miauwen kort voordat het gaat regenen.

  22. Ingrid van den Bergh zegt:

    Hij heeft wel wat van Captain Peacock ("Are you free, Mister Humphries?").
    Alleen: deze is mooier.Reactie is geredigeerd

  23. laila zegt:

    @Alfi, Zwolly en Ingrid.
    Wat leuk nog deze reacties. Watistie mooi he.
    Ik denk dat ik hem maar uitprint en bij mijn galerijtje hang.

  24. JPapillon zegt:

    Een haan zoals hij zijn buitenkant laat zien, is de hen van binnen gescharmeerd door zijn pauselijke veren 😉

  25. laila zegt:

    JPapillon.
    Hij blijft mooi.
    Van ’t zomer zag ik zo’n witte pauw in het echt:-)

Geef een reactie

